טיטמוס ניצחה את מקינטוש ולדקי, שיא אולימפי לאוסטרליות, מקום 16 לפולונסקי

באחד המשחים המרתקים בבריכה האולימפית בפריז, האוסטרלית ניצחה את הקנדית והאמריקאיות ב-400 חופשי ושמרה על תוארה, האוסטרליות והאמריקאים הרשימו בשליחים והישראלי עשה לנו תיאבון להמשך
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
רון פולונסקי במוקדמות ה-100 חזה | צילום: Simone Castrovillari

הצגת הגמרים הראשונה של תחרויות השחייה במשחקים האולימפיים בפריז 2024 נערכה הערב (שבת) בבריכה ב"לה דפאנס" ארנה בנאנטר. הזווית הישראלית התמקדה ברון פולונסקי, שהפתיע ועלה לחצי הגמר במשחה ל-100 חזה, כשבזווית העולמית קיבלנו קרבות גדולים ומרתקים.

לכתבות נוספות בנושא:
פתיחה נהדרת: שיא ישראלי וחצי גמר לרון פולונסקי ב-100 חזה
תפתחו יומנים: לו"ז הישראלים המלא בענפי הסבולת במשחקים האולימפיים
אותה גברת, בשינוי כותרת: השדרוג שעשתה אנסטסיה גורבנקו בדרך לפריז

האזינו לסיכום ערב הגמרים הראשון בפודקאסט של שוונג:

חצי גמר 100 חזה
רון פולונסקי הפתיע בעצם ההעפלה לחצי הגמר, וניסה לרדת מגבול הדקה לראשונה אחרי שקבע שיא ישראלי של 1:00.00 ד' בדיוק במוקדמות. הישראלי פתח שתי עשיריות מהר יותר מאשר בבוקר, אולם לא הצליח לחזור באותה המהירות והסתפק בזמן של 1:00.37 דקות, שהקנו לו את המקום ה-16. כעת, הוא יתמקד במשחה העיקרי שלו, 200 מעורב אישי.

רון פולונסקי במוקדמות ה-100 חזה | צילום: Simone Castrovillari

מי שהעפיל ראשון לגמר, אחרי ההתרסקות המנטלית והקאמבק המתוקשר, הוא אדם פיטי שקבע 58.86 שניות. צ'ין הייאנג, הטוען לכתר, העפיל שני, רק 7 מאיות אחריו – והקרב ביניהם יהיה בשיאו מחר. שני שחיינים הגיעו יחד על המקום השמיני – מלווין אימודו הגרמני ולודוויקו ליברטי האיטלקי – שקבעו שניהם 59.38 שניות והמקום האחרון בגמר יוכרע בסווים-אוף. אגב, מדובר בזמן שאיטי בשתי עשיריות מזה שנעל את הגמר בטוקיו.

חצי גמר 100 פרפר נשים
גרטשן וולש פתחה את הצגת הגמרים בקצב מסחרר עם שיא אולימפי חדש של 55.38 שניות, שיפור של עשירית לשיא של שרה שוסטרום מריו 2016. האמריקאית בת ה-21 פתחה מהר יותר מקצב שיא העולם שלה, עם יציאות תת מימיות איכותיות במיוחד, ואותתה לכל היריבות לקראת הגמר. טורי האסק חברתה לנבחרת עלתה שנייה עם 56.00 שניות, ז'אנג יופיי, אנג'לינה קולר והאלופה המכהנת מגי מקניל העפילו גם הן, כשאמה מקיאון, מיזוקי היראי ולואיס הנסון משלימות את הרשימה. הגמר נסגר על 56.93 שניות, 26 מאיות מהר יותר מאשר במשחקים הקודמים.

גמר 400 חופשי גברים
לוקאס מרטנס הגרמני פתח חזק מהרגע הראשון וברח ליריביו כבר אחרי 100 מטר, כשרק קים וומין הקוריאני שומר איתו על קשר עין. בחצי השני של המשחה האוסטרלים אלייז'ה ווינינגטון וסאם שורט התערוררו והתחילו לצמק פערים, אך מרטנס לא הרפה. לאורך 350 מטר הוא היה בקצב שיא העולם ההיסטורי של בן ארצו פול בידרמן (שיא החליפות מ-2009), אך את הסגירה המטורפת של בידרמן הוא לא היה יכול לשחזר. למרות זאת, הוא ניצח וזכה בזהב עם 3:41.78 דקות, ווינינגטון זכה בכסף 43 מאיות אחריו וקים הסתפק בארד עם 3:42.50 דקות. שורט נותר מחוץ לפודיום על חודן של 14 מאיות וגיליירמה קוסטה הברזילאי שבר שיא יבשתי חדש עם 3:42.76 דקות, אך ירד בדמעות ללא מדליה.

גמר 400 חופשי נשים
אחד המשחים שהכי ציפינו להם, שהסתיים בלי הפתעות. שיאנית העולם והאלופה האולימפית אריארן טיטמוס האוסטרלית לקחה את ההובלה מן הפתיחה. מי שהצליחה להידבק אליה היא סאמר מקינטוש הקנדית, בעוד קייטי לדקי לא הצליחה לשמור על הקצב. לקראת ה-100 האחרון, טיטמוס העלתה עוד הילוך והגדילה את הפער גם מסאמר כדי לנצח בפעם השנייה ברציפות עם 3:57.49 דקות. מקינטוש זכתה בכסף עם 3:58.37 דקות ולדקי אמנם זכתה בארד, אך לא ירדה מ-4 דקות עם 4:00.86 דקות.

גמר 4X100 חופשי נשים
האוסטרליות היו הפייבוריטיות הברורות לניצחון, והן אכן לא אכזבו עם ניצחון רביעי רצוף במשחה הזה במשחקים האולימפיים. מולי אוקלהאן פתחה היטב ונתנה לאוסטרליות את היתרון לפני סין, שיינה ג'ק ואמה מקיאון שמרו על ההובלה ומג האריס סגרה עם ספליט נהדר של 51.94 שניות, היחידה מתחת ל-52 שניות הערב בבריכה. יחד הן סיימו עם שיא אולימפי חדש של 3:28.92 דקות. בכסף זכתה נבחרת ארה"ב עם שיא אמריקאי חדש של 3:30.20 דקות ובארד הסיניות רק עשירית לאחר מכן עם שיא אסייתי חדש.

גמר 4X100 חופשי גברים
הצגת הגמרים הראשונה הסתיימה בהיילייט ענק. פאן ז'אנלה שיאן העולם ב-100 חופשי פתח עם זמן אדיר של 46.92 שניות, רק 12 מאיות משיאו ו-75 מאיות לפני ג'ק אלכסי האמריקאי, אך מכאן זו הייתה רק ארה"ב. כריס ג'וליאנו העלה אותה למקום הראשון, האנטר ארמסטרונג בספליט אדיר של 46.75 שניות סיפק לה פער מבטיח וקיילב דרסל סגר סיפור בדרך לזהב ולזמן של 3:09.28 דקות. האוסטרלים סיימו בסופו של דבר במקום השני עם 3:10.35 דקות בזכות סיומת משובחת של קייל צ'אלמרס הוותיק וזמן ביניים של 46.59 שניות, המהיר ביותר בבריכה. את הארד גרפו האיטלקים, 35 מאיות לאחר מכן, כשמנואל פריגו נועל עם 47.06 שניות ומקדים את הסינים.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג