גם התוצאה זהב: ניתוח ההישג ההיסטורי של ישראל באליפות אירופה

גורבנקו, גולובטי, ספיץ ופולונסקי שיפרו את השיא ב-200X4 בלא פחות משבע שניות, עם תוצאה שהייתה שווה מקום 5 בטוקיו. המוטיבציה שמייצרת התחרות האמיתית על המקום ברביעייה, השיפור האדיר לעומת פוקואוקה בזמנים והציפייה ל-1 באוגוסט. סיכום ערב ענק
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אנסטסיה גורבנקו, דריה גולובטי, איילה ספיץ ולאה פולונסקי על הפודיום | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

נבחרת ישראל בשחייה עשתה אמש (שני) היסטוריה בבריכה בבלגרד. אחרי 15 מדליות אישיות באליפויות אירופה לאורך השנים, הגיעה לראשונה מדליה ישראלית בשליחים, ועוד איזו מדליה – זהב נוצץ במשחה ל-4X200 חופשי והשמעת ההמנון על ראש הפודיום, על אפם ועל חמתם של כל חורשי רעתנו ביבשת.

לכתבות נוספות בנושא:
היסטוריה בבלגרד: מדליית זהב לנבחרת השליחות ב-200X4!
פתיחה מבטיחה בבלגרד: שיא ישראלי לרון פולונסקי ב-100 חזה
אליפות אירופה בשחייה: עושים סדר במשלחת הישראלית המבטיחה

לא פחות מהמדליה והמקום ההיסטורי על ראש הפודיום, מה שבלט לחיוב בביצוע של אנסטסיה גורבנקו, דריה גולובטי, איילה ספיץ ולאה פולונסקי (ונציין גם את אנדי מורז ששחתה במוקדמות וזוכה גם היא במדליה) הייתה התוצאה המשותפת שלהן – 7:51.83 דקות. מדובר בשיפור אסטרונומי של יותר משבע שניות לשיא הטרי שלהן מאליפות העולם בקיץ שעבר, אשר הקנה להן את הכרטיס האולימפי.

אנסטסיה גורבנקו, דריה גולובטי, איילה ספיץ ולאה פולונסקי על הפודיום בבלגרד | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

אמנם יריבות חזקות כמו הולנד, בריטניה ואיטליה לא הגיעו לאליפות, אך גם זה לא מעיב על גודל ההישג. לשם השוואה, נבחרת הולנד ניצחה את אליפות אירופה הקודמת עם 7:54.07 דקות, באליפות שלפני כן הבריטיות ניצחו עם 7:53.15 דקות. כלומר, גם בהן ישראל הייתה זוכה בזהב. במשחקים האולימפיים בטוקיו, מדובר בתוצאה שהייתה מביאה אותן למקום החמישי – אחרי סין, ארה"ב, אוסטרליה וקנדה. מחוזות שטרם הכרנו.

השיפור האדיר ביחס לתוצאתן הקודמת הגיע מצידן של כל ארבע השחייניות הישראליות. גורבנקו זינקה ראשונה וניפצה את השיא הישראלי שהיה שייך במשותף לדריה גולובטי ואנדי מורז, ומכאן, כשהיתרון בידיהן, גם שלוש הנותרות לא שמטו אותו עד לסיום. קבלו את השוואת הזמנים בין השיא הנוכחי לקודם:

בלגרד 2024 פוקואוקה 2023
גורבנקו 1:56.74 1:58.18
גולובטי 1:57.94 1:59.36
ספיץ 1:59.07 2:00.80
פולונסקי 1:58.08 2:00.68
סה"כ 7:51.83 7:59.02

ואם הזכרנו לעיל את מורז, זו נקודה שיש להתעכב עליה. חזרתה של השחיינית הוותיקה לעניינים בשנה האחרונה יצרה דבר שלא הכרנו בשחייה הנשית עד כה – תחרות אמיתית ומותחת על המקומות בשליחים. עצם זה שהיא חזרה להתחרות, ואף סיפקה תוצאות מהירות (בעיקר ב-100 חופשי), ודאי גרם למוטיבציית יתר מצד כל הנותרות, שכן אם לא ישחו מהר, הן עלולות להישאר מחוץ למשחקים.

אנסטסיה גורבנקו, דריה גולובטי, איילה ספיץ ולאה פולונסקי על הפודיום | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

הדבר נכון במיוחד לגבי איילה ספיץ ולאה פולונסקי, כשהאחרונה רשמה שיפור אדיר בסגנון החתירה בשנה האחרונה והפכה ל"באנקר" ברביעייה, שיהיה קשה מאוד להזיז. מעטות הנבחרות שהשחיינית הרביעית שלהן שוחה 1:58 דקות, ופולונסקי הוכיחה שהיא ראויה לכל שבח.

כעת, נותר רק לראות האם המדליה בה זכו בערב הראשון תדחוף את השחייניות להמשך אליפות מוצלחת, ואולי אף לקריטריונים אולימפיים אישיים במשחים השונים. בכל מקרה, אם עדיין לא סימנתם לכם את 1 באוגוסט ביומן, היום בו יזנקו השחייניות למשחה הזה בפריז, עשו זאת כעת, זה עשוי להיות משחה שלא תרצו להחמיץ.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • אילן פופ הגיב:

    עד פאריז מורוז יורדת מ 1:58 ב200 חופשי.
    זה מה שלוקח לה לחזור לכושר חודשיים שלושה.
    הרביעיה תהיה לדעתי.
    גורבנקו, מורוז,גולבוטי,פולנסקי
    ( ספיץ מחליפה)
    המטרה לטעמי תהיה להתקרב לשיא אירופה.

  • אילן פופה הגיב:

    אמרתי לכם לאזרח את קלייר ווינשטיין שהייתה בת 13……….
    דמיינו איזו רביעייה יכלה להיות לנו….
    איפה העסקנים של פעם.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג