לכל כתבות הסיכום של הג'ירו ד'איטליה בשוונג – היכנסו
מסלול המרוץ 2021 המלא
המועמדים לניצחון השנה
ג'ירו דה איטליה 2021 – קטע 10 מ-ל'אקווילה ל-פולינו
מנצח היום: פטר סאגאן (בורה-האנסגרו)
סיים בזמן: 3:10:56 שעות
ממוצע מהירות: 46.3 קמ״ש
מרחק: 139 ק"מ
דרגת קושי: 2 כוכבים מתוך 5
מאיפה לאיפה: מ-ל'אקווילה ל-פולינו
צ פ ו | סיכום קטע 10
מה היה על המסלול?
היום בג׳ירו התרחש הקטע הקצר ביותר השנה, מסלול מישורי יחסית שחציו הראשון הכיל מספר גבעות וחציו השני מישורי. המסלול מ-ל'אקווילה ל-פולינו הוא באורך 139 ק"מ ב-פרופיל מישורי ו-ברמת קושי של 2 כוכבים. לשמחתם של הרוכבים מזג האוויר האיר פנים היום לאחר כמה ימים רטובים וקרים, האירוע הדרמטי ביותר אתמול היה ההתרסקות הקשה של מאטה מוהוריץ׳ הרוכב של בחריין-ויקטוריוס שמאבדים כבר רוכב שני לאחר הנפילה ופרישה של מוביל הקבוצה הספרדי מיקל לאנדה.
מהלך התחרות
עם הזינוק מאבקים על יציאה לבריחה של היום כאשר היא מתהווה לאחר מספק קילומטרים בולטים בה שמות הרוכבים הבאים אשר מבלים זמן רב בקדמת המירוץ בג׳ירו הנוכחי – סימון פלאוד (Androni-Sidermec), אומברטו מארנגו (Bardiani-CSF-Faizanè), סאמואלה ריווי (EOLO-Kometa), טאקו ואן-דר הורן (Intermarché-Wanty-Gobert) ו-קובי גוסנס (Lotto Soudal).
הפלוטון שמח לתת לבריחה לצאת אך שמר אותם במרחק נגיעה כאשר הפער המקסימלי אליו הם הגיעו היה 2.5 דקות. הבריחה נעצרה ל-30 שניות כ-88 ק״מ לסיום ע״י מחסום של מפלס סגור אשר פגע בפער שלהם מהפלוטון, אך זה החוקים ותנאי התחרות, למזלם של הבורחים הפלוטון לא מעוניין לסגור את הפער עדיין.
המהלכים המנצחים
הבריחה לבסוף נתפסה בעיקר בשל תרגיל מצוין של פיטר סאגאן וקבוצתו בורה, תרגיל אותו הם עושים מדי פעם ובעצם מנצלים את יכולת הטיפוס העדיפה של סאגאן על פני הספרינטרים האחרים שמתקשים יותר בעליות. קבוצתו הגרמנית של סאגאן הובילה בקצב חזק מאוד בכל השליש האחרון של המירוץ ובמיוחד בעליות כך שהצליחו לדלל את הדבוקה מהספרינטרים הגדולים – גרונווגן, ניצולו ומוביל החולצה הסגולה – טים מרלייר. (מה שיתגלה בהמשך כרווחי מאוד)
בספרינט הביניים השני בקטע מוצעות על הקו שניות בונוס בודדות בכל קטע וגם עליהן יש מלחמה עיקשת, היום אינאוס קבוצתו של מוביל המרוץ איגן ברנאל ניסתה לעשות מהלך ולהוביל אותו לקו מאוץ הביניים. אך מולו רמקו אוונאפול מצליח לעקוף אותו, רוכב קבוצתו של ברנאל מצליח לעבור ראשון ולצמצם נזקים ככה שבסופו של דבר אוונאפול מצמצם רק שניה אחת לטובתו כך שהוא 14 ולא 15 שניות במרחק הקולומביאני שמוביל את התחרות.
הספרינט מובל קודם כל על ידי מולאנו מקבוצת האמירויות כ-400 מטרים לסיום, סאגאן מצליח להיכנס לשובל הרוח שהוא מייצר ולעקוף אותו כאשר גאביריה מסיים שני וצ׳ימולאי שלישי.
פיטר סאגאן מוביל כעת בתחרות הניקוד של הספרינטר הטוב ביותר וילבש חולצה סגולה בקטע הבא, הוא עם 108 נקודות לפני פרננדו גביריה שעם 91 נקודות ודוידה צ׳ימולאי עם מספר נקודות זהה.
היתה נפילה של רוכב אחד בקילומטרים האחרונים שכללו 3 פניות חדות לסיום הקטע מה שייצר ניתוק מסוים בפלוטון והפרש זמן לקבוצתו של ברנאל, בעקרון בתקלה ב-3 קילומטרים האחרונים הרוכבים מקבלים זמן זהה במקרה של התרסקות וכך גם היה במקרה הזה כך שלא נרשם שינוי משמעותי בדירוג הכללי לפני יום המנוחה הראשון במרוץ.
ישראל סטארט-אפ ניישן
גולת הכותרת עבור הקבוצה שהם בהחלט נמצאים במשחק ומשפיעים על תוצאות קטעים כמו היום. הקבוצה עלתה קדימה לקראת סיום לסייע לקבוצת בורה בשימור הקצב הגבוה ומניעה של חזרת ספרינטרים כמו ג׳יאוקמה ניצולו לדבוקה ובכך הם שיפרו את סיכוייו של צ׳ימולאי אשר מסיים שלישי היום בספרינט. זוהי פעם שלישית שהוא מסיים בפודיום של קטע השנה לאחר שסיים כבר פעמיים במקום השני והוא בהחלט נראה מצוין ויקווה להשיג את המדרגה הגבוה של הפודיום עבורו ועבור קבוצתו.
קלוז אפ על קטע 11 – יום רביעי (אחרי יום מנוחה)
הקטע האחד-עשרה של הג'ירו יוזנק מחרתיים, יום רביעי בשעה 13:55 (שעון ישראל), קטע סופר מעניין בסגנון של מרוץ הסטראדה ביאנקה שהסיום בו לא צפוי.
הקטע מגיע לאחר יום המנוחה הראשון בג׳ירו, מחר יום שלישי, לאחר פתיחת מרוץ ארוך וקשה הרוכבים בהחלט זקוקים לכך.
הקטע מ-פרוג'יה ל-מונטלצ'ינו באורך 162 ק"מ ב-פרופיל גבעות ורמת קושי של 4 כוכבים. 35 ק״מ מתוך המסלול בטוסקנה הם על שבילי חצץ ״גראבל״ המחולקים ל-4 סקטורים כפי שנהוג במרוץ הסטראדה ביאנקה שמתקיים במרץ והפך לסמי קלאסיקה בשנים האחרונות.
זהו קטע מכריע שבו רוכב כמובן לא יכול לנצח את הג׳ירו כולו אבל הוא בהחלט יכול להפסיד אותו. סקטור 4 הוא מקטע הגראבל האחרון והוא ממוקם ממש לפני העלייה השניה ו-האחרונה במסלול שהינה מדורגת 3 ואחריה יש ירידה של 3 קילומטרים לסיום המירוץ שהוא בעלייה קצרה של 200 מטרים בשיפוע חד ביותר.
פייבוריטים לניצחון בקטע 11 לפי סדר יורד הם פאנצ׳רים ורוכבי ה-GC בעלי שליטה טובה: איגן ברנאל (שסיים מקום 3 השנה בסטראדה ביאנקה), אלברטו בטיול (רוכב מקומי שסיים במקום הרביעי ב-2019), פיטר סאגאן (סיים פעמיים במקום השני בסטראדה), ג׳וליו צ׳יקונה, מטאו פאברו, רומיין בארדה, דוידה פורמלו, אלכסנדר ולאסוב, סיימון קאר, ג׳ינלוקה בראמבילה ו-פלו בילבאו.
תוצאות עשרת הרוכבים הראשונים בקטע 10
1 Peter Sagan (Svk) Bora-Hansgrohe 3:10:56
2 Fernando Gaviria Rendon (Col) UAE Team Emirates
3 Davide Cimolai (Ita) Israel Start-up Nation
4 Stefano Oldani (Ita) Lotto Soudal
5 Gianni Vermeersch (Bel) Alpecin-Fenix
6 Dries De Bondt (Bel) Alpecin-Fenix
7 Andrea Vendrame (Ita) AG2R Citroën Team
8 Vincenzo Albanese (Ita) Eolo-Kometa Cycling Team
9 Elia Viviani (Ita) Cofidis
10 Juan Sebastian Molano Benavides (Col) UAE Team Emirates
דירוג כללי (GC) של עשרת הרוכבים הראשונים לאחר קטע 10
1 Egan Bernal Gomez (Col) Ineos Grenadiers 38:30:17
2 Remco Evenepoel (Bel) Deceuninck-QuickStep 0:00:14
3 Aleksandr Vlasov (Rus) Astana-Premier Tech 0:00:22
4 Giulio Ciccone (Ita) Trek-Segafredo 0:00:37
5 Attila Valter (Hun) Groupama-FDJ 0:00:44
6 Hugh Carthy (GBr) EF Education-Nippo 0:00:45
7 Damiano Caruso (Ita) Bahrain Victorious 0:00:46
8 Daniel Martin (Irl) Israel Start-up Nation 0:00:52
9 Simon Yates (GBr) Team BikeExchange 0:00:56
10 Davide Formolo (Ita) UAE Team Emirates 0:01:02
לובשי החולצות לאחר קטע 10
חולצה ורודה (מוביל הטור) – איגן ברנאל Ineos Grenadiers
חולצה לבנה (הרוכב הצעיר המוביל) – איגן ברנאל Ineos Grenadiers
חולצה כחולה (המטפס המוביל בניקוד הרים) – ג׳פרי בושארד AG2R Citroën Team
חולצה סגולה (הספרינטר המוביל בדירוג) – פיטר סאגאן Bora-Hansgrohe
האם תוכלו להגיד לי מתי יהיהי הג'ירו 2022?