לכל כתבות הסיכום של הג'ירו ד'איטליה בשוונג – היכנסו
מסלול המרוץ 2021 המלא
המועמדים לניצחון השנה
שלב 7 התאפיין ברכיבה שטוחה למדי לאורך 181 ק"מ של חופי הים האדריאטי לכיוון דרום: מנוטארסקו לעיירת החוף טרמולי. כשלב שטוח בודד בין שלבים הרריים, הצפי היה שקבוצות הספרינטרים לא יתנו לחבורות בריחה להתרחק יותר מדי, ויעשו הכל כדי להתמודד על ניצחון השלב.
אחרי ימים גשומים וקרים במרכז המגף האיטלקי שהקשו מאד על הרוכבים, השלב של היום התאפיין במזג אוויר נוח.
יום אחרי שדן מרטין סיים בשלישיית המדורגים הראשונה בעליית הסיום לקולה סאן ג'יאקומו, וסימן שביכולתו להתמודד על מקום בשלישייה הראשונה בדירוג הג'ירו הכללי, מטרת קבוצת ישראל סטארט-אפ היתה לשמור על כל הרוכבים שלמים ואולי לאפשר לספרינטר של הקבוצה, דווידה צ'ימולאי, הזדמנות להתחרות על ניצחון השלב.
חלום הבריחה לניצחון
חבורת בריחה של שלושה רוכבים – אומברטו מרנגו האיטלקי, סימון פלו השוויצרי והבריטי מארק כריסטיאן – ניסתה את מזלה מול רוח הפנים לאורך כבישי החוף האיטלקי המזרחי. אבל הדבוקה לרגע לא שחררה להם מרווח זמן מספק בכדי שיוכלו לדמיין שחלום הבריחה לניצחון, עשוי להתגבש לכדי אפשרות ממשית.
הקילומטרים האחרונים של השלב בתוך טרמולי היו מפותלים ומסוכנים לניתוב. קבוצות המאיצים התכוונו להיכנס לתוכם בצורה מתוכננת, תחת סדר הירארכי מוקפד בחזית הדבוקה. בראש של קבוצות המאיצים, סדר היררכי רצוי בקילומטרים האחרונים של שלב ספרינט, יכול להיות רק אחד – רכבות קבוצות הספרינט מלפנים שולטות במרוץ ולאף רוכב אחר שאינו ספרינטר (או מוביל של ספרינטר), אין מה לחפש מלפנים.
צ פ ו | הקילומטר האחרון
חבורת הבריחה
17 ק"מ לסיום חבורת הבריחה נאספה לתוך הדבוקה. בראש הדבוקה, קבוצות המועמדים לדירוג הכללי שמרו על אנשיהם מלפנים, וקבוצות המאיצים החלו להיאבק על מיקום. בכניסה לפיתולים בואך טרמולי, החל ראש הדבוקה להצטמצם, ושובל הרוכבים התארך. 1,700 מ' לסיום נתקלו הרוכבים בעליית קיר קצרה בת שיפוע של 12% לאורך 200 מ', שמתחה את שובל הדבוקה עוד יותר. זוג מובילי מאיצים (בראשם דניאל אוס שעובד עבור פטר סאגאן) פרץ קדימה, ושמר על היתרון עד 500 מ' לסיום, תוך שליחת מבטים תכופים לאחור למיקום הספרינטרים שבאחריותם להוביל.
בשביל פרננדו גאביריה מקבוצת האמירויות, היעדר ההחלטיות היה כבר יותר מדי. הוא הימר על תאוצת סיום (בשיפוע קטן בעלייה) ארוכה במיוחד, כבר מ-450 מ' לסיום. גאביריה, מאיץ חזק ומנוסה, פתח פער מלפנים. מכאן, מובילי המאיצים נגוזו. העבודה נותרה למאיצים לבדם. קיילב יואן האוסטרלי מקבוצת לוטו, שקיבל הובלה לתפארת מחבריו לקבוצה עד אותו שלב, לחץ והחל לצמצם לגאביריה השועט.
דווידה צ'ימולאי מישראל סטארט-אפ, שנגזר עליו להסתדר ללא חברים לקבוצה ב-1.5 ק"מ האחרונים, התמקם מצוין מאחורי יואן. כ-200 מ' לסיום, יואן שיחרר את כל מה שנשאר לו. 150 מ' לסיום הוא שעט וחלף על פני גאביריה המתעייף, כשאחריו רודף צ'ימולאי. מאחור, פטר סאגאן נגע במחסום ברזל בצד הכביש ואיבד את התאוצה וההילוך. לדילן גרונווגן מקבוצת יומבו ויסמה, לא היה סיכוי להדביק את המהירים בשיפוע העולה.
יואן, האוסטרלי הנמוך והמוצק (1.65 מ' גובהו), בן לאב אוסטרלי ואם קוריאנית, פתח פער מלפנים, ואז עוד הגדיל. לצ'ימולאי לא היה סיכוי, ו-20 מ' לקו הוא עוד זרק מבט לאחור לוודא שטים מרלייה המהיר, מקבוצת אלפסין פניקס, לא עוקף אותו. קיילב יואן הניף אגרוף על הקו, עם ניצחון שלב שני בג'ירו 2021. צ'ימולאי סיים שני בשלב בפעם השנייה השנה, מרלייה שלישי.
קיילב יואן הופך לאחד המאיצים המשמעותיים בג'ירו ד'איטליה, עם ניצחונות שלב מרובים שנה אחרי שנה. ישראל סטארט-אפ אמנם איבדה אתמול את החולצה הוורודה שלבש אלסנדרו דה מרקי, אבל עם מקום שלישי בשלב אתמול (דן מרטין), ומקום שני בשלב היום (דווידה צ'ימולאי), רוכבי הקבוצה הפכו לאורחי קבע בחוד הקדמי של הג'ירו.
בשבת וראשון – שלבים הרריים יותר. אם מחר חבורת בריחה לא תצליח לברוח לניצחון, עשויה להיווצר הזדמנות לא רעה לדן מרטין לעשות משהו בסיומת.