לאחר שנאלצו להתמודד עם התנאים הלא הולמים בהרים, הספרינטרים שוב חזרו לקדמת הדבוקה. בניגוד למתרחש בדירוג הכללי, בספרינט השליטה של ג'ונתן מילאן לא מוחלטת, והפעם טים מרלייה (Soudal Quick-Step) היה הראשון שחצה את הקו, והשיג ניצחון שני בג'ירו השנה. מילאן סיים שני לפני קיידן גרובס. בדירוג הכללי לא חל שינוי.
מהלך הקטע
קטע 18 – 178 קילומטר מפיירה די פרמיירו לפדואה – החל בירידה, ובגשם. מהרגע הראשון החלו נסיונות הבריחה. בשלב הזה של כל גרנד טור, יש כבר כמה שמות שהפכו לפנים של המרוץ, בעיקר כי הם היו מעורבים בכל כך הרבה "כמעטים", דוגמת דרק ג'י שנה שעברה.
ואכן, קבוצת הבריחה שהתגבשה לבסוף כללה את כל המי ומי של הכמעטים השנה: פיליפו פיורלי (Bardiani) שהיה בקבוצת בריחה כמעט בכל קטע, אנדראה פייטרובון שהיה כל כך קרוב לניצחון בקטע 5, וחברו לקבוצת Polti Kometa, מירקו מאסטרי, שותפו הנאמן של ז'וליאן אלאפיליפ בבריחה ההיסטורית בקטע 9. אליהם הצטרף מיקל אונורה הדני (EF Education) שוודאי חלם להשיג לקבוצה ניצחון שני ברציפות.
הרביעיה עברה את הפסגה העיקרית של היום – הלאמון, טיפוס מקטגוריה 4 – לאחר כ-15 קילומטר, ומשם המשיכה בירידה לכיוון חלקו האחרון של הקטע, שכלל כ-70 קילומטרים שטוחים.
אבל, הדבוקה השנה קמצנית במיוחד. עד כה, רק שלושה קטעים הסתיימו בניצחון של רוכב קבוצת בריחה מוקדמת, בניגוד למגמה בשנים האחרונות, שקבוצת הבריחה זכתה בכמחצית מהקטעים. גם היום, קבוצות הספרינטרים לא נתנו לרביעיה להגדיל את הפער באופן ניכר.
✌️ 𝑫𝒐𝒖𝒃𝒍𝒆 𝑻𝒓𝒐𝒖𝒃𝒍𝒆 ✌️#GirodItalia | @merliertim | @soudalquickstep pic.twitter.com/RYOR3gkVnk
— Giro d'Italia (@giroditalia) May 23, 2024
60 קילומטר לסיום הפער כבר עמד על פחות מחצי דקה, ואז אדוראדו אפיני (Visma | Lease a Bike) רוכב נוסף ברשימת הכמעטים (שלוש פעמים מקום שני בקטע בג'ירו) הצטרף למובילים.
עשרה קילומטרים לסיום משחק החתול והעכבר בין הדבוקה לבריחה הסתיים, והכל היה מוכן לספרינט קבוצתי. מילאן קצת הסתבך לקראת הסיום ולא הצליח הפעם להציג את הדומיננטיות שהראה עד כה, אבל הוא ממשיך לשמור על ההובלה בדירוג הספרינטרים.
מתכוננים לקטע 19:
אחרי שבילו חלק ניכר מהיום בירידה, מחר מצפה לדבוקה יום שלם בעליה, אבל, הפסגות שיאלצו להתמודד אתן הרבה פחות דרמטיות. הקטע – 157 קילומטר ממורטליינו לספאדה – הוא יום קלאסי לקבוצת בריחה. 85 הקילומטרים הראשונים הם בעליה קלה, לפני שמגיעים להרים האמיתיים וצריכים להתמודד שם שתי פסגות מקטגוריה 2 ופסגה מקטגוריה 3. אם פוגצ'אר ייבחר הוא יוכל להגדיל עוד קצת את הייתרון שלו, אבל הגורם העיקרי להתפתחות המרוץ יהיה כנראה, שוב, ההתנהלות הדי תמוהה עד כה של הקבוצות האחרות.
חמשת הראשונים בקטע 18:
1. טים מרלייה (Soudal Quick-Step) 3:45: 44
2. ג'ונתן מילאן ( Lidl-Trek) זמן זהה
3. קיידן גרובס (Alpecin Deceunink) זמן זהה
4. אלברטו דנייזה ( Tudor) זמן זהה
5. סטניסלאב אניאולקווסקי (Cofidis) זמן זהה
דירוג כללי:
1. טאדיי פוגצ'אר (UAE) 67:17:02 שעות
2. דני מרטינז (BORA – hansgrohe) + 7:42 דקות
3. גריינט תומאס (INEOS) + 8:04 דקות
4. בן אוקונור (Decathlon AG2R La Mondiale) + 9:47 דקות
5. אנטוניו טיברי (Bahrain – Victorious) + 10:29 דקות
לובשי החולצות לאחר קטע 18:
חולצה ורודה (מוביל הג'ירו) – טאדיי פוגצ'אר (סלובניה, UAE)
חולצה לבנה (הרוכב הצעיר המוביל) – אנטוניו טיברי (איטליה, Bahrain – Victorious)
חולצה כחולה (המטפס המוביל בדירוג הרים) – טאדיי פוגצ'אר (סלובניה, UAE)
חולצת הצ'יקלמינו (הספרינטר המוביל בדירוג) – ג'ונתן מילאן (איטליה, Lidl-Trek)