חודשים ספורים אחרי שרשם ציון דרך היסטורי כישראלי הראשון שזינק וסיים את הטור דה פראנס, עומד גיא ניב בפני מה אתגר חדש לאחר שנבחר להרכב הקבוצה בג׳ירו דה איטליה. המטרה שעומדת כרגע לנגד עיניו היא לעזור לרוכב האירי של הקבוצה דן מרטין להתמודד על ההובלה.
הבחירה בניב להרכב התקבלה לאחר שראשי הקבוצה התרשמו מקפיצת המדרגה הגדולה שעשה הרוכב בן ה-27 בחודשים האחרונים. "גיא ניב הוא לא רק דוגמא למקצוענות", אמר הדירקטור הראשי הבלגי של הקבוצה ריק ווברוגה. "הוא גם הפך לאחד הרוכבים שעשה את ההתקדמות הכי מהירה בקבוצה. זה פשוט מעורר התפעלות לראות את גרף הנסיקה שלו. בחרנו בו כי הוא יכול לעזור לנו בשאיפות שלנו, וממש לא כי הוא ישראלי".
עבור ניב, זו אולי המחמאה הגדולה ביותר שהוא יכול לקבל ולהתקדמות הזו שותפים גם הרוכבים הישראלים האחרים בקבוצה כמו אלוף ישראל עומר גולדשטיין שכבר הוכיח בוואלטה הספרדי את יכולתו כשסייע לדן מרטין להשיג את המקום הרביעי. רק בשבוע שעבר בטור האלפים, שני הישראלים גולדשטיין וניב גילו שוב יכולת נהדרת, ובמיוחד ניב שסיים במקום ה 31 הכללי – השני בקבוצה כולה שכללה את כריס פרום.
שני הישראלים קיימו באחרונה מחנה אימונים בטנריף יחד עם פרום וניב חזר משם מלא התפעלות מהחוויה להתאמן לצדו של הרוכב הבריטי האגדי שעדיין מנסה להתאושש לחלוטין מעקבות פציעתו הקשה בניסיון לחזור לשיאו. "להתאמן ולהתחרות לצדו זו חוויה נהדרת. פשוט כף לשתף אתו פעולה", סיפר ניב.
"ניתן לראות בצורה די ברורה שעשיתי עוד קפיצת מדרגה העונה", ציין ניב, "אני מסוגל להיות שם בשלבים מאוחרים וקריטיים יותר של המרוץ עבור המוביל שלנו. יכולות הטיפוס שלי עלו למדרגה חדשה, ואני בעיקר מצליח לשמור על יציבות ולהתאושש כמו שצריך משלב לשלב. אין מה להשוות בין איך שרכבתי בטור האלפים לעומת הפעם הקודמת שהתחריתי לפני 3 שנים. היו כמה רגעים כאן, אחרי שעברנו עלייה קשה בקצב גבוה והפלוטון עבר דילול רציני, ועדיין הייתי שם מקדימה – שבעצם אמרתי לעצמי, אוקי, אני כאן. ואני ללא ספק רוכב טוב וחזק יותר השנה".
כאמור, היכולת הזו היא שהעניקה לו מקום בהרכב לג׳ירו ד'אילטליה שם השיגה הקבוצה ניצחון היסטורי בעונה הקודמת ושם היא רוצה הפעם לעשות מה שלא עשתה מעולם בעבר במרוץ השני בחשיבותו בעולם: לנסות להתמודד על מיקום גבוה, אולי אפילו פודיום בדירוג הכללי. זו הסיבה שדן מרטין נשלח להוביל את הקבוצה וכאמור – גיא ניב, "כמטפס הטהור" בהרכב שאמור לסייע לדן. כי זה מה שניצב בפניהם: 21 ימי מרוץ, 3,450 קילומטרים, 47 אלף מטרים של טיפוס ושישה שלבים שיסתיימו בפסגות . הג׳ירו ד'איטליה יזנק כאמור ב-8 למאי בטורינו ויגיע למילאנו ב-30 לחודש.
"זו תהיה פעם ראשונה שבה אהיה חלק מקבוצה שמגיעה עם שאיפות אמיתיות לדירוג כללי בגראנד טור, והמשימות שלי יהיו בהתאם", הוסיף ניב, "אנחנו מגיעים 100% עבור דן, ואצטרך לעזור לו ולהיות שם עבורו, במיוחד בעליות, כמה שאצליח להיות שם אתו".
דן מרטין עצמו סיפר כמה התרשם מההתקדמות של ניב: "רכבתי אתו בטור דה פראנס וראיתי כיצד הוא צובר בטחון. מאז הוא רק הלך והתקדם. צעד אחרי צעד. רכבנו באלפים לפני שבוע והשתכנעתי שאני רואה לפני רוכב הרבה יותר שלם ומשופר. אשמח לראות אותו רוכב לצדי בג׳ירו עם היכולות והמוטיבציה שהוא יביא אתו".
ניב הסביר שלמרות היוקרה הבלתי ניתנת לערעור שממנה נהנה הטור דה פראנס, הוא רואה במשימה החדשה שלו אתגר גדול ומלהיב אף יותר: "אמנם בארצנו נראה לפעמים שהכול סובב סביב הטור דה פראנס, אבל הצוות המקצועי ואני בקבוצה החלטנו יחד שיהיה נכון יותר עבורי לא לקחת חלק בטור השנה. הג׳ירו יהווה עבורי הזדמנות נהדרת להראות את עצמי בצורה טובה יותר, וכדאי לזכור שמדובר במרוץ ענק, יוקרתי, וסופר קשה. עוד אחזור לטור בעתיד, אבל כרגע אני מאושר על שנבחרתי לרכב בג׳ירו השנה ואני מחכה למרוץ הזה בקוצר רוח. ומלבד זאת, אולי זה לא יהיה הגראנד טור היחיד שלי העונה. ימים יגידו".