גורבנקו: "מבחינת תוצאות אני לא מועמדת למדליה", רודיטי: "הזיהום בסן משפיע"

נבחרת השחייה האולימפית ערכה יום פתוח לתקשורת, וההתרגשות במשלחת הגדולה אי פעם ניכרת. היו"ר עדי ביכמן הציבה יעד: "לפחות 4-3 גמרים", והמאמן אייל עילם מאמין: "סומכים על השחיינים, הם פה בזכות"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אנסטסיה גורבנקו ומתן רודיטי | צילום: גיא יחיאלי, איגוד השחייה

האולם ע"ש אגנס קלטי במכון וינגייט כנראה מעולם לא היה הומה יותר בשחייניות ובשחיינים אולימפיים. רגע לפני שהם יוצאים למחנה האימונים המסכם ומשם למשחקים בפריז, הגיעה אתמול (שלישי) משלחת השחייה האולימפית (מינוס תומר פרנקל שבארה"ב ושלי בובריצקי ואריאל נשיא שמתחרות בבודפשט) למה שנקרא בפי העם "יום מדיה", הזדמנות אחרונה לשמוע מהם לפני רגע האמת.

לכתבות נוספות בנושא:
מספר שיא של 20 שחיינים ושחייניות ייצגו את ישראל בפריז
גם הגשם לא עצר אותם: סיכום ערב היסטורי של השחייה הישראלית בבלגרד
"תחזירו את החטופים": הצעקה המצמררת של שחיין הנבחרת על הפודיום

כבר מהכניסה לאולם אפשר היה לחוש בהתרגשות. מכיוון שפספסו את הגיבושון של הוועד האולימפי (בגלל איזו אליפות אירופה פעוטה), קיבלו השחיינים את כל הציוד הנדרש – מדידות אחרונות של הביגוד הרשמי (הנעליים ממש יפות אגב), התאמות אחרונות, צילומים אישיים ומשותפים.

נבחרת השחייה האולימפית | צילום: גיא יחיאלי, איגוד השחייה

קשה לפספס את החיוכים המפוזרים שם. מדובר בנבחרת מאוד מגובשת, שהליבה שלה הולכת יחד עוד מגילי הנוער. מרגישים את ה"ביחד" שלהם גם מבלי להוציא מילה. גם במסיבת העיתונאים בה דיברו חבריהם לנבחרת אנסטסיה גורבנקו ומתן רודיטי, שאר החברים לא בחלו במחיאות כפיים כדי להרים להם בסיום דבריהם. כמו להגיד "אנחנו מגבים אתכם, לא משנה מה תגידו".

והאמת, היה לא מעט מה להגיד. אנסטסיה גורבנקו שיתפה: “אני מתרגשת וכיף לי להיות עם כל החברים שלי לנבחרת, מתרגשת לעלות למטוס, אני מתקדמת יפה ושוברת את השיאים, לא חושבת שאני אגביל את עצמי, זה לא הקמפיין האחרון שלי, בשחייה היום הרבה אנשים מגיעים לשיא שלהם בגיל 30 גם, אז אני עוד צעירה. אני התבגרתי וצברתי ניסיון, מאמינה שאצליח ליהנות מזה, אנחנו נבחרת גדולה ורובם חברים שלי אז זה כיף גדול להיות חלק מהיסטוריה.

אנסטסיה גורבנקו | צילום: גיא יחיאלי, איגוד השחייה

היעדים שהציבה לעצמה: “המטרות שלי זה לעלות לגמרים, ושם בעיניי לכל אחד יש סיכוי, לדעתי אני לא מועמדת למדליה לפי התוצאות, אבל אני אשמח לגמרים במעורב. כמות השליחים מראה על העומק של הנבחרת, אני לא מסכימה שרק אני הפנים, יש את גל כהן גרומי שעשה גמר באליפות העולם, וכל אחד עם הישג משלו, כל אחד עושה הישג מדהים, התברגנו גבוה בעולם השחייה, זה ממש לא רק אני והכל בזכות האנשים שעומדים פה, כנבחרת אנחנו מרימים אחד את השני.

גורבנקו נשאלה האם תשתתף באליפות ישראל בשחייה שתתקיים בארץ מיד לאחר תחרויות השחייה במשחקים, ועוד לפני תום תחרויות השחייה במים פתוחים, ולא היססה להעביר ביקורת: “אני אישית לא מתכננת לשחות באליפות ישראל כי זה נשמע מגוחך שזה יום או יומיים אחרי האולימפיאדה. זה לא חלק מהתוכנית שלי, נתעסק באולימפיאדה. יש לנו רוח גבית מדהימה, כיף ומרגש, מחכה שזה יקרה ולקפוץ למים”.

מתן רודיטי סיפר: “צריך להיות שם ברגע האמת, לקחת החלטות נכונות, כל האימונים, כל מה שלמדתי יצטרכו לבוא לידי ביטוי”. לגבי הזיהום בנהר הסן בו הוא אמור להתחרות סיפר: “זה משפיע קצת, אני משתדל פחות להתעסק האם זה יהיה שם או במקום אחר. אני מאמין שעם האימונים שעשיתי וכל הוותק שצברתי, נהר, אגם, ים, מאמין שאיפה שאשחה אני אדע לתת את הכל. לא אומרים לנו כלום, יודעים שהתפרסם לפני כמה ימים שהנהר מזוהם, יותר מזה לא יודעים, אני גם מנסה כמה שפחות להתעסק בזה, ניתן להם להחליט”.

מתן רודיטי | צילום: גיא יחיאלי, איגוד השחייה

גילי לוסטיג מנכ"ל הוועד האולימפי סיפר: "מבחינתי זה הישג יוצא דופן, הצלחנו להגיע עם 20 שחיינים וזה הישג בלתי רגיל, יהיה מספר רב יותר אפילו מהכדורגל. אני חושב שהשחייה הולכת ומתקדמת לאורך כל המשחקים האולימפיים, השחייה מתקדמת, מה שאותי הכי משמח זה דווקא קבוצות השליחים, להגיע למשחקים האולימפיים עם שליחים זה להיות בין הנבחרות הטובות בעולם והצלחנו להגיע עם ארבע נבחרות שליחים, זה כבר הישג, עוד לפני שמישהו קפץ למים, זה מחמם את הלב, אני שמח שיש המשכיות ל-4X100 מיקס מעורב, זה חשוב".

ההתקדמות של השחייה הישראלית: "אנחנו רואים שהשחייה הישראלית היא בכיוון קדימה, הזכרתם את מתן שאמרתי לו בשיחה הקודמת שהמקום הרביעי שלו שהיינו על המזח – זו הייתה הרגשה של מדליה, בעצם הישג הכי גדול של שחיין ישראלי במשחקים אולימפיים, הוא שחיין מעולה והוא מוכיח את זה, ראיתי את זה גם בדוחא כדי להשיג את הקריטריון ולדעתי הוא סיים במקום העשירי אחרי שהיה פצוע עם שבר, יש לנו דואט אומנותי הכי טוב שהיה לנו אי פעם לדעתי, אף פעם לא הגענו לגמר ואני יודע שהפעם זה גמר ישיר, אבל אנחנו צופים שהם יעשו היסטוריה ולהיכנס לעשירייה הראשונה והן מוכיחות את זה".

גילי לוסטיג | צילום: גיא יחיאלי, איגוד השחייה

על הצבת המטרות: “אני רוצה קודם כל גמרים, יש לנו הרבה שחיינים שעשו קריטריונים אישיים שזה משמח את הלב, זה חשוב, יש לנו שחיינית על שאפשר להגיד בפה מלא, אנסטסיה גורבנקו, שחיינית על, אפשר לראות את זה בתקופה האחרונה”.

מ"מ יו"ר האיגוד עדי ביכמן הייתה יותר ספציפית והציבה יעד של 4-3 גמרים: "זו המשלחת הגדולה והאיכותית אי פעם, צריך לציין שאליפות אירופה לא משקפת את מה שיהיה באולימפיאדה, יש לנו שחיינים רבים שאחראים על ההישגים הגדולים שלנו. כל אלה מהווים 20 שחיינים שזה הגדול ביותר שהיה. נעבור לציפיות. הבטחה למדליה לא תקבלו, אנחנו לא בשלב לדבר על מדליה, אבל תמיד יש הפתעות, נקווה לגמרים, והשאיפה היא ל-4-3".

עדי ביכמן | צילום: גיא יחיאלי, איגוד השחייה

"מקווים לשיפור הישג השיא שחיין ישראלי, מזכירה שהשליחים סיימו בטוקיו, אם נעמוד בציפיות אז כמעט ונכפיל את כמות הגמרים בשחייה, זה לא סוד שעברנו קמפיין מורכב, הצלחנו לתת שקט לשחיינים, זו המטרה שלנו כאיגוד, להמשיך בחודש הקרוב שכל שחקן יהיה בשיאו, יהיה צוות רחב שיהיה שותף ואני בטוח שהוא יוביל את הנבחרת להישגים יוצאי דופן".

מאמן ומנהל הנבחרת אייל עילם אמר: “המשלחת הכי גדולה שהייתה לנו, אנסטסיה היא לא הפנים שלנו, אבל אין ספק שהיא בפרונט, יש לא מעט שחיינים שביום נתון גם שם יכולים להתעלות, יש 11 שחיינים שקבעו קריטריון במשחה אישי, יש לנו ספורטאים ברמה הכי גבוהה, היה צריך לשחות זמן של מקום 14 בטוקיו כדי להגיע לכאן וכולם שחו מהר יותר, יש עוד הרבה שחיינים מוכשרים וטובים. הרבה מהשחיינים שוחים בארה”ב והם מתורגלים לזה ואני מאמין שנביא את זה ליתרון לטובתנו.

אנסטסיה גורבנקו, אייל עילם ומתן רודיטי | צילום: גיא יחיאלי, איגוד השחייה

על הרכבי השליחים: "אלו שמגיעים כשחייני שליחים בלבד ישחו כמובן, אין ברירה אחרת, אנחנו כן יכולים לבחור באיזה קבוצות, אבל חייבים להשתתף, אחרת ניפסל. יש לנו 11 חבר’ה עם קאט A, אז יש לנו קצת משחק שם ואפשר לעשות שינויים והכל יהיה פתוח”.

היעדים מבחינתו: “אנחנו מספיק איכותיים, צריך שכל הכוכבים יסתדרו, חד משמעית הכיוון הוא להשיג כמה שיותר גמרים ואם הכל מסתדר אולי אפילו יותר ממה שעדי אמרה. יש לנו חבר’ה שיודעים לבוא לידי ביטוי ובזמן הנכון, זה שם המשחק בספורט, לא משנה באיזה ענף, לדעת לבוא ברגע נתון, זה בא פעם בארבע שנים, הפעם זה היה פעם בשלוש שנים, ברור לנו שכנראה לא יהיה לנו שבע מדליות כמו באליפות אירופה, אבל אני ושאר הצוות סומכים עליהם, הם פה בזכות והם יודעים את העבודה”.

אמיר עופר | צילום: גיא יחיאלי, איגוד השחייה

מאמן נבחרת המים הפתוחים אמיר עופר שיתף בתחושות כשברקע הזיהום בנהר הסן: “הנחה שלנו שהתחרות תהיה שם ונהיה מוכנים לכל תרחיש, אנחנו מוכנים לשם, אנחנו שוחים בנהרות ועם זרם ובלי זרם, מתן מנוסה והוא היה בהמון תחרויות, מתכוננים לכל תרחיש כמו שאומרים". על הכושר של מתן רודיטי: "אני חושב שבתקופה האחרונה מתן בכושר מצוין, הוא התחרה כמה פעמים, הוא עשה מקבץ יפה של תוצאות, גם שיא ישראלי והוא בכיוון הנכון”.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"תפסתי יום לא טוב ברכיבה, אבל אמרתי לעצמי שזה הכושר שלי היום. קיבלתי את המצב והמשכתי להילחם", הטריאתלטית הישראלית אנטונינה רזניקוב, אחרי שסיימה במקום ה-2 בקבוצת הגיל שלה באליפות העולם למרחק איש ברזל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג