עם טקס מרגש לזכר הנרצחים מקהילת האופניים: ברא אפיק ישראל יצא לדרך

קטע הפרולוג של מרוץ האופניים המסורתי הוזנק ביער עופר, לאחר טקס פתיחה מרגש. היוזם והמפיק גל צחור: "החלטנו שחייבים לקיים את האירוע, המשכיות היא ניצחון", הרוכב שי רווה: "תודה שאתם נותנים לנו לבטא את הכאב ואת התקווה"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
גזירת הסרט בטקס הפתיחה | צילום: גיא דר

מרוץ האופניים "ברא אפיק ישראל" יצא לדרך הבוקר (חמישי) ביער עופר, עם טקס פתיחה מרגש, אחריו הוזנק קטע הפרולוג של המרוץ. בטקס צויין זכרם של חברי קהילת האופניים שנרצחו ב-7 באוקטובר – תומר שפירר, רון בנימין, חיימי בנעים, הלל זלמנוביץ', אורן גולדין, יבגני גלסקי, נדב גולדטשיין אלמוג וליאור וייצמן.

לכתבות נוספות בנושא:
"מהדורת התקווה": ברא אפיק ישראל 2024 יוצא לדרך
פורשת בסטייל: נגה כורם סיימה את אליפות העולם באנדורו במקום השביעי
"נשאר כאן לנצח": ואן ארט חתם על חוזה ייחודי עד סוף הקריירה

בין הדוברים בטקס היו סגן ראש המועצה רפי אבני, נציג קק"ל ירון אוחיון וכמובן גל צחור, מייסד ומפיק התחרות, שאמר בטקס: "לפני קצת פחות משנה היינו לא רחוק מכאן, שבת בבוקר, האירוע היה כמעט מוכן, הרכבים מועמסים כבר כדי להתחיל לסמן את המסלול. ואז התחילו להגיע שמועות, ואז סרטונים, ולאט לאט לצערנו כל השמועות אומתו. באותה שעה רוכבים רבים יצאו לאימון שבת השגרתי שלהם, חלקם בבארי. 8 רוכבים נרצחו ועוד נחטפו, חיים או כחללים. תומר, חיימי ויבגני היו בדרך לאימון לקראת האפיק…"

גל צחור נואם בטקס הפתיחה | צילום: גיא דר

"לאחר התלבטות, החלטנו שחייבים לקיים השנה את האירוע, בזכות גב של השותפים החשובים שלנו. כשהודענו שהמרוץ מתקיים הרגשנו שהריאות של ענף שלם התמלאו אוויר. חסר עוד הרבה אוויר לכולנו, אבל אני גם מאמין שעל כולנו להנהיג את הסביבה הקרובה שלנו לעזור לסובבים אותו לנשום, לייצר אופטימיות. המשכיות היא ניצחון, תקווה היא ניצחון וגם ההנצחה היא חלק מהניצחון"

דברים מרגשים אמר הרוכב הוותיק שי רווה מקבוצת "דרדסים": "רוכבי אופני השטח הם קהילה, מדברים אותה שפה. חולקים דאבלים וסינגלים. הקהילה הזאת נפגעה ב-7.10 פגיעה קשה, חברי קהילה נפצעו, נרצחו ונחטפו. למדנו את סיפורי הרוכבים של אותה שבת. בארי, הבשור, רעים, זה מקומות שאנחנו מכירים דרך הרגליים… לחשוב על זה כאתר מלחמה או רצח זה כמעט בלתי אפשרי מבחינתנו".

שי רווה נואם בטקס הפתיחה | צילום: גיא דר

"הקהילה הקטנה שלנו כקבוצת דרדסים, מכל הארץ וגם מהעוטף. יש לנו קבוצה גדולה מאוד מהעוטף וחטפנו מכה קשה מאוד. אורן גולדין הוא החבר שלנו לקבוצה, הינוקא של הקבוצה שנרצח בשער של ניר יצחק כשהגן על המשפחה בכיתת בכוננות. עופר קלדרון שלנו נחטף מניר עוז נמצא עדיין חטוף בעזה. עופר, רצינו שתדע שאנחנו אוהבים ומתגעגעים, מחכים שתחזור אלינו – עכשיו! את הכאב הזה אנחנו חווים כל יום וכל שעה, אבל ממשיכים לרכוב כי הרכיבה היא סם החיים שלנו. רוכבים, אבל לא שוכחים. תודה שאתם נותנים לנו לבטא את הכאב ויחד איתו את התקווה, בפתח אירוע מהחשובים ביותר בקהילה שלנו. בטרם הזינוק, אנא הקדישו רגע קט לתקווה להשבת עופר וכל החטופים ולזיכרון חברינו. נקווה שהם רוכבים שם למעלה".

יו"ר איגוד האופניים דפנה לנג דיברה גם היא: "כולנו חווינו את האובדן הכאוב, כשרוכבים אהובים יצאו לדרכם ולא שבו. אנחנו כאן כדי לזכור את כל הרגעים המשותפים. מתוך הכאב יצאו יוזמות ומעשים המייצגים את רוח הנתינה וההתמדה. מפעלים לא רק של זיכרון אלא דרך חיה להמשיך את המורשת של אלו שאיבדנו, היכולת שלנו באמצעות האופניים להפוך כאב לנתינה. בנימה אישית אני לוקחת השראה מהצוות, כנגד כל הסיכויים בנחישות ובמסירות מוציאים את האפיק לדרך. יש שיגידו שאתם משוגעים, אני אומרת שאתם מעוררי השראה".

ההזנקה לפרולוג בברא אפיק ישראל | צילום: גיא דר

בהמשך משה בר גיל ביצע שיר שנכתב לזכר חברו חיימי בנעים. מי שכתב את הטקסט היה אלוף משנה גולן ווך, שמצא את גופתו של חיימי כמה ימים לאחר 7 באוקטובר.

לאחר הטקס המרגש וגזירת הסרט הרשמית, יצא המרוץ לדרך. כ-400 רוכבות ורוכבים הוזנקו בזוגות בזה אחר זה במרווחים של חצי דקה למקצה נגד השעון. אורך המקצה הראשון מתוך שלושה הוא 19.5 ק"מ, עם טיפוס מצטבר של 500 מטר ו-46 אחוז סינגלים. מחר התחרות תימשך עם "קטע המלכה" ובשבת הקטע האחרון שיכריע את זהות המנצחים, ויועבר בשידור חי בערוץ הספורט.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג