בעקבות עומר שפירא: איגוד האופניים צפוי להוסיף סעיף הריון באולימפיאדה הבאה

הרוכבת הבכירה ביקרה בפוסט הפרישה שלה את היעדר ההתייחסות לנושא הריון ולידה במסמך הקריטריון האולימפי הישראלי, אך לשוונג נודע כי הדברים נפלו על אוזניים כרויות והאיגוד ידון בהוספת סעיף בנושא בקמפיין הבא
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
עומר שפירא באליפות העולם | צילום: Granada, Wikimedia

הפרישה של רוכבת אופני הכביש המובילה בישראל עומר שפירא עוררה הדים רבים בעולם האופניים, כשבהודעת הפרישה הביעה גם ביקורת על נושא הקריטריון האולימפי והיעדר ההתייחסות להריון ולידה בקביעת הקריטריון הישראלי. כעת, נראה שגם אם היא לא תספיק ליהנות מזה, דבריה אכן עשו שינוי וישפיעו על הקריטריונים כבר לאולימפיאדה הבאה.

לכתבות נוספות בנושא:
עומר שפירא פורשת ויוצאת נגד הקריטריון האולימפי שלא מתחשב בהריון ולידה
זו כבר מגיפה: גם הרוכב המוביל של ויסמה נאלץ לפרוש מהג'ירו
הכרטיס האולימפי באופני הרים במרחק נגיעה

שפירא, שעשתה היסטוריה במשחקים האולימפיים בטוקיו, לקחה הפסקה מהספורט התחרותי עם הריונה ועד הולדת בתה, כשלאחרונה חזרה להתחרות ואף חתמה בקבוצה בריטית. עם זאת, תוצאותיה בחודשים מאז חזרתה לא היו טובות מספיק משלל סיבות, וסיכוייה להגיע בכל זאת למשחקים האולימפיים היו קטנים במיוחד.

עומר שפירא | צילום: איגוד האופניים

יש לי הרבה מאוד מה לומר על הקריטריון הישראלי לאולימפיאדה", כתבה שפירא בפוסט הפרישה שלה: "על זה שהוא מפלה, שהוא לא נותן לי הזדמנות שווה רק 'כי הייתי בהריון' ובעיקר על זה שהוא לא בוחן מי הכי חזק, ראוי ומתאים לייצג את ישראל, אלא הוא בודק רק מי עמד בקריטריון. מיותר לציין שמי שכתב את הקריטריון זה גברים שכנראה אף פעם לא דמינו שאישה שהביאה ילד לעולם תרצה לעשות אולימפיאדה. ושהם כנראה לא הניקו פעמיים בלילה במשך תשעה חודשים (כן, אני עדיין מניקה), ואז מסיימת אימון של 5 שעות עד 11 בבוקר, כדי שהבעל שלי יספיק גם להתאמן 5 שעות לפני השקיעה!".

עוד הוסיפה: "כשפרסמו את הקריטריון הישראלי לא התקוממתי, האמנתי שאני אהיה מצוינת. באמת ובתמים, ואולי במעט שחצנות, האמנתי שאני יכולה לעמוד בו. בחרתי לא להיכנס למלחמה חוקית ופוליטית. בחרתי להתמקד במה שאני יודעת לעשות – וזה בספורט. האמנתי שאם אעשה הכי טוב שלי – זה יספיק. בפועל. נכשלתי. לא עמדתי בקריטריון".

על פי הקריטריון הישראלי של איגוד האופניים למשחקים האולימפיים, המובילה כעת במרדף אחר הכרטיס האולימפי היא רותם גפינוביץ'. דירוג השיא של רותם (בדירוג העולמי של ה-UCI) גבוה יותר (מה שהביא בפועל לישראל את הקווטה לפריז), והתוצאות שלה, בעיקר מהעונה שעברה (בה שפירא הייתה בהריון או לאחר לידה), ממקמות אותה כרוכבת הבכירה במסגרת הקריטריון.

רותם גפינוביץ'. צפויה לייצג אותנו בפריז | צילום: ספרינט סייקלינג

באיגוד האופניים אכן לא לקחו בחשבון הריון או לידה במסמך הקריטריונים, שנכתב עוד בטרם שפירא ילדה את בתה, אך לשוונג נודע כי בעקבות המקרה הנוכחי של שפירא באיגוד שוקלים בחיוב לשנות את הקריטריונים למשחקים הבאים ולהוסיף סעיף רלוונטי בנושא, כדי שהדבר לא יחזור על עצמו.

"אי אפשר לשנות את הכללים אחרי שתקופת הקריטריון כבר החלה", מסבירים גורמים באיגוד: "ברגע שהקריטריון יצא והחל, לא יכולנו לשנות אותו. מעבר לכך שזהו מסמך משפטי לכל דבר, שינוי הכללים באמצע הדרך יפגע ברוכבות האחרות, שתכננו את הקמפיין האולימפי שלהן ע"פ הקריטריון. אנחנו מבינים את הקריאה וכבר הוסכם שנדון בכך לקראת הקמפיין האולימפי הבא, על מנת שהגיע להליך הספורטיבי ההוגן ביותר".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"הספורט מציב לנו יעדים ומטרות להיאחז בהם. לשאוף אליהם. כל פעם שנופלים על הברכיים ונשברים לרסיסים, נאספים, נעמדים על הרגליים וממשיכים הלאה, ושוב נופלים ושוב נעמדים", איה מידן, טריאתלטית מבארי שניצלה מהטבח ב-7.10


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג