בכמעט שתי דקות: שיא עולם מטורף לרות צ'פנגטיץ' במרתון שיקגו!

מאיפה זה הגיע?! הקנייתית סיפקה קצב מסחרר על המסלול המהיר, ניפצה לרסיסים את שיאה בן השנה של טיגיסט אספה, והפכה לראשונה אי פעם מתחת ל-2:10 שעות. ג'ון קוריר ניצח אצל הגברים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
רות צ'פנגטיץ' | צילום: מרתון שיקגו

לפני שנה בדיוק חצה קלווין קיפטום את קו הסיום במרתון שיקגו כשעל הלוח האלקטרוני מופיע זמן כמעט בלתי ייאמן  של 2:00:35 שעות. השנה, הגיע תורן של הנשים להדהים, כאשר הייתה זו רות צ'פנגטיץ' הקנייתית אשר ניפצה לרסיסים את שיא העולם וקבעה 2:09:57 שעות. מתחת ל-2:10 שעות לראשונה בהיסטוריה.

המסלול בשיקגו ידוע כשטוח ומהיר במיוחד, ולראיה מדובר כבר בפעם השביעית בו השיא נשבר בו (ארבע פעמים לגברים, שלוש לנשים). גם שיאה האישי של צ'פנגטיץ' נקבע שם, כאשר ב-2022 ניצחה עם 2:14:18 שעות, שהייתה עד היום התוצאה הרביעית בטיבה בעולם.

הקנייתית בת ה-30 הגיעה עם לא מעט להוכיח. אשתקד סיימה שנייה בשיקגו אחרי סיפאן חסן, כאשר באפריל האחרון סיימה רק תשיעית במרתון לונדון עם 2:24:36 שעות. אם לא די בכך, היא לא נבחרה לייצג את קניה במשחקים האולימפיים, על אף ששיאה טוב יותר מאשר של חלק מהרצות שנבחרו לפניה. לשיקגו, המסלול האהוב עליה היא הגיעה נחושה להוכיח את יכולתה.

כבר מן הפתיחה הכתיבה קצב מסחרר – את עשרת הקילומטרים הראשונים עברה ב-30:15 דקות ובחצי המרחק קבעה 1:04:16 שעות, רק 14 שניות משיאה האישי במרחק זה ותוצאה שהייתה ממקמת אותה במקום החמישי בדירוג ההיסטורי לחצי מרתון. היא אמנם האטה מעט בחצי השני של הריצה, אך לא נשברה לרגע והתמידה כל הדרך לקו הסיום.

מדובר בשיפור גדול של כמעט שתי דקות, 1:56 דקות ליתר דיוק, לשיא הקודם של טיגיסט אספה האתיופית, שהחזיק מעמד קצת יותר משנה, מאז מרתון ברלין בסוף ספטמבר אשתקד. ככלל, הזמנים במרתון הנשים בזינוק מתמיד בשנים האחרונות – אספה הייתה הראשונה שיורדת מ-2:12 שעות לפני שנה, וכעת קיבלנו ריצה של מתחת ל-2:10 שעות. מי היה מאמין שעד 2017 שיא העולם של פולה רדקליף עמד על 2:17.42 שעות.

במקום השני בריצה בפער עצום של מעל לשבע דקות וחצי הגיעה סוטומה קבדה האתיופית, מנצחת מרתון טוקיו, עם 2:17.32 שעות. במקום השלישי הגיעה וירינה צ'פטאי הקנייתית עם 2:17:51 שעות. אגב, צ'פנגטיץ' סיימה במקום העשירי הכללי, נשים וגברים כאחד, נתון מדהים בפני עצמו.

מרתון הגברים היה כצפוי מעט פחות מהיר (אחרי מותו הטרגי של קיפטום, נראה שיחלוף עוד קצת זמן עד שנראה את שיא העולם נשבר שוב). ג'ון קוריר הקנייתי, שסיים במקום הרביעי אשתקד ובמקום השלישי לפני שנתיים, היה הפעם החזק מכולם עם שיא אישי נהדר של  2:02:43 שעות, שיפור של יותר משתי דקות לשיאו האישי, שמזניק אותו היישר למקום השישי בדירוג כל הזמנים.

חוסיידין אסה האתיופי סיים שני עם 2:04.39 שעות ואמוס קיפרוטו הקנייתי, מנצח מרתון לונדון 2022,שהיה על פי דעת רבים הפייבוריט לניצחון עם זמן ההרשמה המהיר ביותר, הסתפק במקום השלישי עם 2:04:50 שעות.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"הספורט מציב לנו יעדים ומטרות להיאחז בהם. לשאוף אליהם. כל פעם שנופלים על הברכיים ונשברים לרסיסים, נאספים, נעמדים על הרגליים וממשיכים הלאה, ושוב נופלים ושוב נעמדים", איה מידן, טריאתלטית מבארי שניצלה מהטבח ב-7.10


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג