אלכס יי וקסנדרה בויגראן הוכתרו כאלופי העולם בטריאתלון, מקום 28 לשחר שגיב

תחרות הגמר של סבב אליפות העולם נערכה בספרד, כשהאלוף והאלופה מהמשחקים האולימפיים השלימו דאבל יוקרתי. הישראלי שחה פחות טוב, אך סגר עם ריצה טובה. וגם: מקום 11 לשליחים הצעירים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
שחר שגיב | צילום: באדיבות הוועד האולימפי בישראל

בניגוד לענפים בהם אליפות העולם היא תחרות אחת ויחידה שמכריעה הכל, בענף הטריאתלון (למרחק האולימפי או הספרינט) האליפות מורכבת מסבב תחרויות (השנה נערכו 5 בלבד), בסופן מוכתרים האלוף והאלופה. אמש (ראשון) הסבב הוכרע עם תחרות הגמר בטורמולינוס בספרד, עם שדה איכותי ותחרות מרתקת, כולל נציגות ישראלית.

לכתבות נוספות בנושא:
טרגדיה: טריאתלט וטריאתלטית מתו במהלך אליפות העולם בספרד
מקום 17 לאביב לוי באליפות העולם בטריאתלון U23
עם 4 אלופי עבר: פורסמה רשימת המשתתפים לאליפות העולם באיש ברזל

גם טעות ניווט לא עצרה את האלופה האולימפית
אצל הנשים, ההכרעה הייתה פשוטה – קסנדרה בויגראן הצרפתייה, האלופה האולימפית הטרייה, הגיע כשבאמתחתה שני ניצחונות מארבע התחרויות שנערכו ועם פער מבטיח לגמר, כשהמועמדת המובילה אחריה היא בת' פוטר הבריטית, שאמנם טרם ניצחה העונה, אך עמדה שלוש פעמים על הפודיום.

הצרפתייה לא הייתה רחוקה מאיבוד התואר, לאחר שרשמה טעות ניווט קשה בשחייה, אולם באופניים חזרה לעצמה ומחקה את הפער ובריצה פתחה מבערים וברחה קדימה עד לתואר הנכסף. פוטר, מדליסטית הארד מפריז, סיימה לבסוף 38 שניות אחריה ובמקום השני גם בכל הסדרה ואמה לומברדי השלימה 3-1 צרפתי הן בתחרות עצמה והן בסבב כולו.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by World Triathlon (@worldtriathlon)

"עשיתי טעות והבנתי שזו טעות כי איבדתי כל כך הרבה זמן!" הודתה בויגראן בסיום: "נלחמתי עד הסוף וחשבתי על השנה שעברה כשפספסתי את תואר אלופת העולם, אז אני ממש גאה בזה. האמת היא שחטפתי מחלת ים והגלים היו די גבוהים, אז לא יכולתי לראות את המצופים, ואז הבנתי שאני לבד. כבר נכנסתי לפאניקה, חשבתי 'מה אני עושה', חשבתי שאני שוחה חזק אבל אל המצוף הלא נכון, אז הייתי צריכה לדחוף חזק בהקפה השנייה כדי להדביק את הקצב. רק כל כך רציתי את התואר העולמי הזה וחלמתי עליו כל כך הרבה שנים. בשנה שעברה התאכזבתי מאוד כשסיימתי במקום השני. אף אחד לא יכול לקחת את זה ממני עכשיו. התאמנתי קשה ונלחמתי כל השנה בשביל זה".

הקוף ירד מהגב
גם אצל הגברים האלוף האולימפי היה במוקד. אלכס יי הבריטי היה קרוב כבר כמה פעמים לזכייה בתואר אלוף העולם, אולם בכל פעם פספס במעט והסתפק במקום על הפודיום. הפעם, אחרי שהגיע עם שני ניצחונות העונה, הוא ידע שמקום בטופ 6 יבטיח לו את האליפות, ללא תלות בתוצאות המתחרים שלו.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by World Triathlon (@worldtriathlon)

היידן וויילד, סגנו מהמשחקים האולימפיים, לא התכוון לעשות לו חיים קלים ורשם תחרות נהדרת. הרכיבה שלו הייתה המהירה ביותר בשדה בצורה משמעותית, וגם בריצה הוא שמר על יתרונו עד לניצחון, 1:02 דקות לפני לאו ברגר הצרפתי. אלא שאלכס יי, בתחרות שקולה וחכמה, דאג להיכנס לטופ 3 ולהבטיח לעצמו את תואר אלוף העולם לראשונה בקריירה.

"אנחנו תמיד נותנים הצגה בגמר הגדול, וכבוד לחבר'ה שהפכו את זה להופעה מטורפת", אמר יי הנרגש בסיום: "הייתי גאה להיות חלק מזה. ביציאה מ-T1 לא הייתי במצב הכי טוב או ברגליים הכי טובות לצאת. הבנים האלה הם הכי חזקים במשחק ואם הם בורחים אתה בסכנה, ופשוט הייתי צריך לשחק עם הכוחות שיש לי ולרכוב על האופניים הכי חזק שיכולתי, ולרוץ הכי חזק שיכולתי. התואר הזה חמק ממני בשלוש השנים האחרונות וזה הופך אותו למתוק עוד יותר. זה כנראה משהו שרודף אותי יום יום, ורציתי לתת הצגה ולהעלות חיוך על פניהם של אנשים, ואני אלוף העולם. תמיד יהיה לחץ במרוצים האלה… אבל לחץ יוצר יהלומים".

 

View this post on Instagram

 

A post shared by World Triathlon (@worldtriathlon)

הזווית הישראלית
מי שייצג את ישראל על הבמה הגדולה היה הטריאתלט האולימפי שחר שגיב, שסיים את הגמר במקום ה-28 (מתוך 55 טריאתלטים שזינקו), ארבע דקות וחצי מהמנצח.  החלק הראשון של התחרות, השחייה למרחק של 1,500 מטר, לא היה מוצלח ושגיב יצא מהמים בדבוקה השלישית ובין האחרונים מהשדה.

ברכיבה (למרחק של 40 קילומטרים) עשה הישראלי מאמצים גדולים כדי לצמצמם את הפערים הגדולים בזמנים שנוצרו בעקבות השחייה, ורשם את זמן הרכיבה ה-33 בטיבו כדי להתקדם מעט בדירוכ. בריצה למרחק של 10 קילומטרים השקיע שגיב מאמצים גדולים והוא הצליח לצמצם פערים עד שסיים את התחרות במקום ה-28 (עם זמן הריצה ה-19 בטיבו).

שחר שגיב ב-TRI כנרת | צילום: צלמי שוונג

"בעונה שלא היתה טובה מבחינתי, זוהי בהחלט תוצאה סבירה המשקפת את מה שהיה כל העונה האחרונה בה התמקדתי בהכנות למשחקים האולימפיים" סיכם שגיב.

הישג לשליחים הצעירים
עוד לפני הזינוק של העלית, התחרו רביעיות השליחים המעורבות לנוער ול-U23, והרביעייה הישראלית סיימה במקום ה-11 המכובד (מתוך 22 נבחרות). את הנבחרת הישראלית ייצגו איתמר לבנון, אביב לוי, רום שלו ועמית בן אדיבה, אשר קבעו יחד 1:10:48 שעות וסיימו שלוש דקות אחרי המנצחת צרפת. גרמניה והונגריה השלימו את הפודיום.

ליאור כהן, מנהל מקצועי ומאמן לאומי, סיפר לאחר השליחים: "הישג בלתי רגיל של הנבחרת שלנו באליפות העולם. כל אחת ואחד נתנו את ה-110% שלהם למען הקבוצה והדגל. אנחנו מאושרים וחוזרים מיד לקרקע. כענף, אנחנו שמים לעצמנו מטרות גבוהות מאוד במקצה השליחים והיום זו הייתה בהחלט זריקת מרץ מעולה לכולם".

רביעיית השליחים הישראלית עם ליאור כהן | צילום: איגוד הטריאתלון



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"הספורט מציב לנו יעדים ומטרות להיאחז בהם. לשאוף אליהם. כל פעם שנופלים על הברכיים ונשברים לרסיסים, נאספים, נעמדים על הרגליים וממשיכים הלאה, ושוב נופלים ושוב נעמדים", איה מידן, טריאתלטית מבארי שניצלה מהטבח ב-7.10


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג