איך מבדילים בין כאב אקוטי לכאב כרוני?

מיליוני אנשים בכל העולם חווים תסמיני כאב, אך האם כולם יודעים להבחין בין כאב כרוני שקשור לפציעות ישנות לבין כאב אקוטי ספציפי? זה הזמן לעשות סדר, וגם: טיפים לטיפול בכאב (בשיתוף בנגיי)
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
איזה כאב זה ואיך נטפל? | צילום: Shutterstock

בין אם מדובר בכאב אקוטי ובין אם מדובר בכאב כרוני – בני האדם מכירים טוב את תחושת הכאב המלווה אותם מאז ומתמיד. מיליונים רבים של בני אדם, בארץ ובעולם, חווים ברמה היום יומית תסמיני כאב. לעתים מדובר בכאב כרוני שקשור לתחלואה כזו או אחרת או פציעות ישנות ולעתים מדובר בכאב אקוטי שנובע למשל מהליך רפואי. אם אתם חושבים שאתם אחד מאותם מיליונים שסובלים מכאב, חשוב שתדעו האם אתם סובלים מכאב כרוני, אקוטי או אולי משניהם. בכל מקרה, ישנן דרכים להתמודדות עם הכאב.

כאב כרוני – מאפיינים:
1. משך – כאב כרוני הוא כאב המתמשך מעל שלושה חודשים.
2. תסמינים – כאב כרוני יכול לבוא לידי ביטוי במגוון איברים כמו כאב ראש, כאב מפרקים, כאב בגב התחתון.
3. סיבות – לכאב כרוני אין סיבה ברורה ואנו לא יודעים מדוע אדם ילקה בסוג כזה של כאב אולם לעיתים יש ברקע פציעה ישנה, ניתוחים, מחלות שונות כמו דלקת מפרקים, תסמונת התעלה הקרפלית או בעיות במערכת העצבים על רקע פגיעה במערכת כתוצאה ממחלה כרונית או מנזקי טיפולים (כמו כימותרפיה לדוגמא).

צילום: Shutterstock

כאב אקוטי – מאפיינים:
1. משך- כאב אקוטי הוא כאב חמור או פתאומי הנמשך לא יותר משלושה חודשים וחדל בעקבות פתרון ספציפי לפציעה או למצב הרפואי (בעקבות החלמה או טיפול מלא לבעיה).
2. תסמינים – כאב אקוטי הוא כאב חד/חריף/עמום באזור ספציפי בגוף.
3. סיבות – הכאב האקוטי מופעל ע"י מערכת העצבים הפריפרית או המרכזית, כדי להתריע בפנינו על פציעה אפשרית, נזק רקמתי, ועל הצורך בטיפול. סביר להניח שנדע איפה ומדוע אנו חווים כאב, למשל אחרי כוויה או במהלך החלמה מניתוח.

משככי כאבים
הצעד הראשון בזיהוי ובאפיון הכאב הכרוני או האקוטי צריך להיות התייעצות עם רופא שיכול לסייע באבחנה ובמתן הטיפול בהתאם לגורמים. הרופא יכול להמליץ על תרופות במרשם או על משככי כאבים ללא מרשם. אמנם לכאב יש את היכולת להפריע בפעילות היום יומית אבל באמצעות הטיפול שהרופא המליץ עליו, אפשר להתמודד איתו.

להלן מספר דוגמאות לטיפול משלים:
1. עיסוי – מחקרים מראים שעיסוי הוא שיטה יעילה עם מעט סיכונים להפחתה בכאב. כדי לחוות את יתרונות העיסוי צריך פשוט להתנסות, מספר פעמים.

ניתן להשתמש בבנגיי להקלת הכאב | צילום: Shutterstock

2. דיקור סיני – שיטה מהרפואה הסינית המסורתית להתמודדות עם כאב. רק לאחרונה התחילו להבין אותה בקרב קהיליית הרפואה המערבית. ישנן עדויות המצביעות על כך שדיקור עשוי להקל בכאב שקשור לדלקת מפרקים ניוונית וכאב גב תחתון. דיקור עשוי לסייע בהפחתה בתדירות של מיגרנות ובהפחתת עוצמה של כאבי ראש שנובעים ממתח.

3. יוגה – בנוסף לכך שתרגול יוגה מרגיע ויעיל בהגמשת השרירים ובניית כוח, מחקרים מראים שתרגול יוגה עשוי גם לסייע בהפחתת כאב ושיפור התפקוד.

4. תרופות ללא מרשם – ג'לים, משחות, קרמים ומדבקות עשויים גם לסייע באופן זמני בהקלת תסמיני הכאב.
משחת בנגיי אולטרא חזק מיועדת להקלה זמנית של כאבים קלים בשרירים ומפרקים, כגון כאבי גב קלים, לומבגו, דלקת מפרקים, מתיחות, חבורות ונקעים.

בנגיי אולטרא חזק

ידע הוא כוח! לכן הבנה של ההבדלים בין כאב כרוני לכאב אקוטי עשויה לסייע לנו להתמודד עם תסמיני הכאב, באופן שנחייה חיים מלאים ושמחים. זיכרו שאם אתם חווים כאב לא צפוי או כאב שמתמשך יותר מהצפוי, יש להתייעץ עם הרופא מיידית.

 


 

בשיתוף בנגיי. לפרטים ולרכישת מוצרי בנגיי לחצו כאן

 


 

חומרים פעילים בנגיי אולטרא חזק: METHYL SALICYLATE 30 %W/W, MENTHOL 10 %W/W, CAMPHOR 4 %W/W. תרופה זו מיועדת להקלה זמנית של כאבים קלים בשרירים ומפרקים, כגון כאבי גב קלים, לומבגו, דלקת מפרקים, מתיחות, חבורות ונקעים. יש לעיין בעלון לצרכן לפני השימוש.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג