אחרי 17 שעות במים קרים: השחיינית ששברה מחסום מרשים נוסף

איימי אפלהאנס גוסבר, אחות בת 55 מקליפורניה, לא התרגשה מטמפרטורת המים הנמוכה ומהכרישים הרבים בהם - והפכה לאישה הראשונה ששוחה מגשר הזהב בסן פרנסיסקו לאיי פראלון: "עניין הכרישים כל הזמן ישב לי בראש"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
גשר הזהב בסן פרנסיסקו | צילום: Brock Brannen, Wikimdeia

המים לחופי איי פראלון בקליפורניה ידועים לא רק בכך שהם קרים כמעט כל השנה, אלא גם בכך שהם מאכלסים כמה מכרישי העמלץ הלבן הגדולים בעולם. על פניו, סיבות מספיק טובות כדי למצוא מקום אחר לשחות בו – אלא אם תשאלו את איימי אפלהאנס גוסבר, שעשתה היסטוריה בחודש שעבר כאשר הפכה לאישה הראשונה ששוחה ברציפות מגשר הזהב בסן פרנסיסקו לאיי פראלון.

לכתבות נוספות בנושא:
צפו: החימום של גורבנקו לפני השיא הישראלי – שחייה בים
בכושר טוב: מקום שישי למתן רודיטי בסבב העולמי בסרדיניה
הליגה נפתחת באשדוד! כל הפרטים על ליגת המים הפתוחים של שוונג 2024

אפלהאנס גוסבר, אחות בת 55 שהייתה חברה בנבחרת השחייה של אוניברסיטת מישיגן בסוף שנות ה-80, שחתה מרחק של קרוב ל-48 קילומטרים במשך 17 שעות, בהן אחד הקשיים העיקריים, מלבד כאמור טמפרטורת המים הנמוכה, היה הצורך לשחות נגד הזרם. לדבריה, היא אמנם נתקלה במספר כלבי ים בדרך, אך לשמחתה לא נאלצה להתמודד עם שום כריש.

"כדי להסתגל למים הקרים וכדי להתאמן בשחייה נגד זרמים, התאמנתי בחודשים האחרונים בפארק המים המקומי בכל מיני סיטואציות שונות", סיפרה אפלהאנס גוסבר, "כל הזמן ישב לי בראש עניין הכרישים, שלא הקלתי בו ראש לרגע – ולשמחתי היה לי צוות נהדר שהשגיח עליי מסירה וקיאק צמודים. אנשי הצוות היו בכוננות, למקרה שיצטרכו לעזור לי להיחלץ מהמים במהירות אם יגיע כריש, אך לא ראינו אפילו אחד בדרך".

אפלהאנס גוסבר, שממתינה בימים אלו לנכדה השלישי ובעבר גם עבדה במחלקת מכבי האש של לוס אנג'לס, כבר חצתה בעבר מרחקים גדולים כמו מיצר גיברלטר, התעלה הצפונית באיים הבריטים ועוד והייתה לאישה הראשונה כאמור שמשלימה את השחייה, אחרי שחמישה גברים עשו זאת בעבר. "כשאת שוחה בבריכה, את עוקבת בעיקר אחרי הזמנים שלך", היא סיפרה, "בשחייה במים פתוחים, את יכולה להסתכל למרחב ולראות כמה כבר עשית – ולמעשה, לזמן אין משמעות. התפקיד שלך במים הוא פשוט להתמיד כדי לסיים את המרחק. אני אוהבת את זה!".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג