אביב הגיעה! קריטריון אולימפי לשחיינית אביב ברזלי ב-200 גב

תחרות הקריטריון האולימפית נפתחה בסערה, כשברזלי קובעת 2:09.63 דקות ומצטרפת למשלחת: "אני ממש שמחה, עבדתי סופר קשה בשביל זה". וגם: 3 מאיות חסרו לדוד גרצ'יק לקריטריון ואנדי מורז מתקרבת למשלחת
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אביב ברזלי חוגגת | צילום: גלעד קוולרצ'יק, איגוד השחייה

תחרות הקריטריונים האולימפית, ה"טריילז" הישראלי, יצאה לדרך היום (רביעי) במכון וינגייט, כשהמטרה העיקרית מובנית בשם התחרות – הרחבת נבחרת השחייה האולימפית כמה שיותר. כבר ביום הראשון סומן וי על הסעיף הזה, כאשר אביב ברזלי קבעה את הקריטריון במשחה ל-200 גב עם שיא אישי נהדר של 2:09.63 דקות.

ברזלי ממכבי חיפה, שהעפילה לחצי הגמר במשחקים בטוקיו, הייתה רחוקה ערב התחרות רק שלוש מאיות מהקריטריון. זמן היעד שלה היה 2:10.39 דקות כדי להיות בפריז, והיא הייתה חייבת להשיג אותו לאחר שאנסטסיה גורבנקו קבעה את הקריטריון גם היא במשחה זה בשבוע שעבר, ואף ושברה לה את השיא הישראלי.

אביב ברזלי שוחה | צילום: גלעד קוולרצ'יק, איגוד השחייה

ברזלי לא נלחצה מהמעמד, והתעלתה בצורה מעוררת הערכה, תוך שהיא שוברת את השיא האישי שלה בצורה ניכרת (79 מאיות). היא מדורגת במקום ה-18 בעולם העונה (2023/24) במשחה זה בחישוב של שתי שחייניות למדינה, מה שמציב אותה שוב בתמונת המועמדות לחצי גמר אולימפי בפריז.

בסיום לאחר חיבור נרגש עם הוריה סיפרה: "אני ממש שמחה, עבדתי סופר קשה בשביל זה, ולא רק עשיתי קריטריון אלא גם שברתי את השיא שלי שזה לא פחות חשוב לי. שיאים נועדו להישבר, אבל אני רוצה גם להחזיר לעצמי את השיא במשחה הזה. אני רוצה להודות למשפחה שלי שתומכת ונותנת הכל בשבילי, ובימים הלא קלים האלה אני רק רוצה לייחל לחזרת כל החטופים, ושכל החיילים שלנו יחזרו בשלום".

אביב ברזלי חוגגת | צילום: ברק עטר

איילה ספיץ ממכבי חיפה שחתה מהר גם היא וסיימה שניה באותו משחה עם 2:11.08, תום מיניס ממכבי ראשון לציון סיימה שלישית (2:15.92). אופיר שמחה ממכבי קרית ביאליק סיימה רביעית (2:16.05) וקבעה קריטריון לאליפות אירופה לנוער.

במשחה המקביל לגברים, היה קרוב דוד גרצ'יק פעמיים להשיג גם הוא את הקריטריון הישיר. במוקדמות הוא היה רחוק 3 מאיות בלבד מזמן היעד עם 1:57.53 דקות. במשחה הגמר חסרה לשחיין ממכבי חיפה רק עשירית כשניצח עם 1:57.60 דקות. ענבר דנציגר מהפועל ירושלים סיים שני (1:58.72) ולב שטיינברג מהפועל אילת סיים שלישי (2:02.80) וקבע קריטריון לאליפות אירופה לנוער.

דוד גרצ'יק | צילום: גלעד קוולרצ'יק, איגוד השחייה

במוקד  גמר ה-100 חופשי היה המאבק על המקומות בשליחים. אצל הנשים, אנדי מורז מהפועל ירושלים, שעשתה בשנה האחרונה קאמבק לבריכה, ניצחה עם תוצאת השנה שלה, 54.96 שניות והיא כרגע המהירה ביותר במאבק על הכרטיס לשליחים מיקס (אם יוחלט לשלוח אישה בסגנון זה). לאה פולונסקי ממכבי חיפה סיימה שנייה ונראתה מצוין עם שיא אישי של 55.62 שניות, שאין גולנד מהפועל מ.א משגב שלישית (56.25).

אנדי מורז | צילום: גלעד קוולרצ'יק, איגוד השחייה

אצל הגברים, דניאל נמיר מהפועל דולפין נתניה אותת בעיקר לקראת המרחק הכפול כשניצח עם שיא אישי של 49.64 שניות, יואב רומנו ממכבי שוהם סיים שני  עם שיא אישי משלו ו-49.77 שניות ואלכסיי גליבינסקי מהפועל ירושלים סיים שלישי עם 49.81 שניות. מעניין יהיה לראות מה יהיה ההרכב הסופי של הנבחרת, כשתומר פרנקל, דניס לוקטב וגל כהן גרומי נראים בטוחים בפנים, ועל הכרטיס הרביעי יש כמה שחיינים על מאיות בודדות, כולל רון פולונסקי ומירון חרותי מלבד אלו שניצחו היום.

עוד מאבק מעניין בשליחים היה ב-100 חזה, על הכרטיס הגברי לשליחים מעורב מיקס. יהונתן יצחקי ממכבי ר"ג, שחווה עונת פריצה נהדרת, התקרב מאוד לשיאו הישראלי של פולונסקי וכבר במוקדמות קבע 1:00.44 דקות, רק שתי עשיריות מהשיא. בגמר הוא ניצח עם 1:00.62 דקות, לפני כריס פיצ'וגין מירושלים רבתי (1:01.22) ואלון באר ממכבי נהריה סיים שלישי (1:01.89). מרק טלר ממכבי ר"ג סיים שישי (1:03.62) עם שיא ישראלי חדש לגיל 16 (אותו שבר פעמיים היום) והבטיח קריטריון לאליפות אירופה לנוער

דניאל נמיר | צילום: גלעד קוולרצ'יק, איגוד השחייה

אצל הנשים קרן אייזברוך ממכבי ראשון לציון SEALS ניצחה בגמר ל-100 מטר חזה עם 1:11.81 דקות. יליזבטה פרולוב ממ.ס. רמלה סיימה שניה (1:12.29) ואלמה גלסמן מהפועל מ.א משגב סיימה שלישית (1:15.06).

ב-800 חופשי השיאן המכהן בר סולובייצ'יק ממכבי קרית ביאליק היה בקצב שיא ישראלי לאורך חלקים נכבדים מהמשחה, אולם בסיום "הסתפק" בתוצאה השנייה בטיבה שלו עם 7:56.90 דקות, מאור גורלניק מהפועל בת ים סיים שני (8:07.33) ואשכול מזור מהפועל כפר סבא ב.ב סיים שלישי (8:18.58). אצל הנשים בקי פוזדנר מהפועל בת ים ניצחה בגמר ל-800 מטר חופשי עם 8:55.32 דקות, אופק אדיר מהפועל בת ים סיימה שניה (8:56.42) עם קריטריון לאליפות אירופה ךנוער ועומר שוורץ ממכבי קרית ביאליק סיימה שלישית (9:00.02).

אליסה משקוביץ' ממכבי ראשון לציון SEALS ניצחה בגמר ל-50 מטר פרפר עם 27.60 שניות. הדר קרפ מהפועל בית שמש סיימה שניה (27.68) ואופיר רכאח ממכבי קרית ביאליק שלישית (27.77). גל שלגל מהפועל דולפין נתניה ניצח בגמר ל-50 פרפר לגברים עם 24.17 שניות, ליאור מזרחי מירושלים רבתי סיים שני (24.32) ודניאל יוסיפוב מהפועל אולימפ נתניה סיים שלישי (24.52).



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג