כאשר מדובר ברכיבת אופניים, כולנו מכירים את החשיבות של האופניים, הקסדה והביגוד המתאים. אבל מה עם הגרביים? פריט שנראה לכאורה שולי, אבל יכול להשפיע משמעותית על חוויית הרכיבה שלנו. בתקופה האחרונה בדקתי את גרבי הרכיבה החדשים של פינגוין דוג'ו, ולהלן הממצאים.
החוויה התחילה בצורה חיובית עוד בשלב ההזמנה – נכנסתי לאתר לבצע את ההזמנה של הגרביים, וישר בלט לו כפתור ה"גרביים בהתאמה אישית". סט של 6 שאלות קצרות ופשוטות כמו – מה הספורט שלי, הגובה המועדף של הגרב (קרסול? אמצע? קומפרשן עד הברך?), ומה חשוב לי בגרב (למי אכפת מביצועים? ברור שחשוב שיהיו צבעים מגניבים!!!), ותוך 30 שניות האתר הציע לי את הדגמים שעונים על הדרישות שלי (ואפילו הציג את מידת ההתאמה).
בדיוק קניתי נעליים חדשות בגווני כחול, אז הבחירה בדגם ה-RunFlow Mesh בצבע כחול נייבי בגובה חצי (מה שנקרא crew) הייתה בחירה טבעית ביותר.
הכיף ממשיך למשלוח המהיר שתוך ימים בודדים הגיע עד הבית עם שליח, מה שאילץ אותי בלית ברירה לצאת החוצה ובאמת להתאמן! לקחתי את הגרביים לחודש וחצי של התנסות נרחבת באימונים בחוץ, על הטריינר, אימוני איכות, רכיבות נפח, ואפילו חטאתי בכמה אימוני ריצה ואימון החלפות אחד (טריאתלט, בכל זאת).
בתור מי שרכב עד היום עם גרבי ריצה (או לחילופין, הגרביים הכי צבעוניות ומשוגעות שיש לעלי אקספרס להציע), מהאימון הראשון הבנתי עד כמה פספסתי עד כה. הבד היה רך ונעים, אבל שומר תוך כדי על אוורור מעולה לרגל, מה שעשה הרבה חסד במזג האוויר החם בארץ!
גם אחרי תקופה של 4 אימונים בשבוע (כלומר 4 כביסות בשבוע) הגרב שמרה על אלסטיות בדיוק כמו ביום הראשון, וממשיכה לתפקד כמו חדשה.
משום מה יש לי איזשהו הרגל מגונה של לרכוב עם נעלי רכיבה שגדולות עלי במידה. לא יודע להסביר למה זה… וכתוצאה מכך שהנעל מעט גדולה עלי, כף הרגל הייתה מחליקה לא מעט בתוך הנעל, ובגלל חופש התנועה לא מעט פעמים היו נוצרות גם שלפוחיות מעצבנות כאלו באצבעות.
לגרבי ה-RunFlow יש את הנקודות האלו שבולטות החוצה מהגרב (אלו שאנחנו אף פעם לא מבינים מה הקטע שלהן? אז קבלו את ההסבר) שכפי שהאתר מציין (ואני מאוד מזדהה בחוויה האישית שלי) המטרה שלהן היא לשפר את האחיזה של הגרב לנעל ולשפר את זרימת הדם. ואחרי כמה סטים מאוד חזקים אני בהחלט יכול לומר שהנעל לא זזה! אשכרה קסם!
יש לי גרבי ריצה עם הנקודות האלו, אבל הן פחות בולטות מאשר בדגם של פינגוין דוג'ו שאותו ניסיתי, מה שלא נתן את אותה תחושת אחיזה יציבה בתוך הנעל.
לצערי המציאות הישראלית בכבישים לא מאפשרת לנו (לדעתי) להתאמן באופן בטוח על הכביש באמצע השבוע, ועל כן לא הייתה ברירה להתנסות גם על הטריינר. למי שלא יודע, על הטריינר חם. מאוד. כמה חם? כבשן זה מקרר ליד מה שקורה ברחוב הצבעוני בהרצליה באימוני הטריינר המשותפים שלי עם השטן הזהובה ענבר זהבי.
על אף המאוורר שמכוון בדיוק עלי, והמזגן שדולק על 18 מעלות, עדיין מזיעים מכל חור בגוף, רק שהפעם הרגל נשארה טיפה פחות רטובה. הקסם של פינגוין דוג'ו זה שהאוורור קורה איכשהו לא רק בחלק הגבוה שמכסה את השוק, אלא גם בכף הרגל עצמה, מה שגרם ליותר נוחות ונעימות באזור כף הרגל והאצבעות.
אני מודה שניסיתי להחזיק את עצמי… ממש ניסיתי… אבל לא יכולתי לעמוד בפיתוי וגם לצאת איתן לריצה! וגם שם – האחיזה המשופרת הורגשה בהחלט ונתנה תחושה של שליטה טובה בסיבובים, והאוורור היה פשוט מציל חיים.
לגבי המחיר – כמו כל דבר אחר שקשור בעולם הרכיבה, מאוד חששתי שגם פה גרביים ספציפיות לרכיבה יהיו מאוד יקרות. אבל מחיר של 85 שקלים מציב אותן איפשהו בטווח הבינוני של הסקאלה כאשר התמורה שמקבלים עבור הכסף לטעמי בהחלט משתלמת, ובסוף במקום לרכוש ארבעה זוגות בעלי אקספרס שייהרסו אחרי שבועיים שלושה, רוכשים זוג לטווח הארוך.
שני יתרונות נוספים של חברת פינגוין דוג'ו שמשדרגות את המוצר, זה שקודם כל החברה מייצרת את המוצרים שלה בייצור מקומי, ובמיוחד בעת הזו אם אפשר לרכוש מוצר איכותי ושווה ועל הדרך גם לתמוך בעסקים מקומיים – הרווחנו כפליים.
ובנוסף, הם מציעים אחריות לכל החיים על פגמי ייצור. מה פשר? גילית פגם שלא קשור בשימוש לא נכון? צלם את הגרב, שלח להם את הצילום דרך האתר, שלח את הגרב התקולה בדואר והחדשה כבר בדרך אליך:
א. מגניב ממש 🙂
ב. בעיני זה מה שנקרא put your money where your mouth is. סוף סוף חברה שמוכנה לעמוד מאחורי ההבטחה שלה לאיכות.
אם יש נקודה אחת שהייתי משפר, זה היה מגוון הצבעים הזמין. לפחות בדגם שאני הזמנתי, המבחר היה מוגבל למדי (כחול, ורוד, שחור, ולבן), ובתור מי שאוהב ללבוש צבעוני ומשוגע הייתי שמח לראות עוד אפשרויות צבעוניות יותר בעתיד (הבנתי שבחלק מהדגמים האחרים של החברה, זה בהחלט קיים).
בסופו של דבר, גרבי הרכיבה של Penguin Dojo הם דוגמא מצוינת לאיך פריט קטן ופשוט שנחשב זניח יכול לעשות הבדל גדול. רכיבה נעימה ובטוחה לכולם!