מי בכלל צריך מגנזיום?

מחקרים מוכיחים כי כ-80% מהאוכלוסייה סובלת ממחסור במגנזיום. הפתרון: כמוסות מגנזיום הידרוקסיד מונוהידרט
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מחקרים מוכיחים כי כ-80% מהאוכלוסייה סובלת ממחסור במגנזיום. הפתרון: כמוסות מגנזיום הידרוקסיד מונוהידרט

מאת:מערכת שוונג


"אני בסה"כ רוכב/רץ/שוחה/הולך/מתאמן פעמיים שלוש בשבוע"; "אני לא אוהב לבלוע כל מיני דברים"; "אני מרגיש מצוין, כאבים והתכווצויות שרירים יש לי לעיתים רחוקות או רק אחרי מרוץ. אז למה בכלל אני צריך מגנזיום?"; "איך אדע שאין לי עודף מגנזיום בגוף?".


זוהי התפיסה הנפוצה אצל העוסקים בפעילות גופנית חובבנית או מקצוענית. אבל יש חשיבה שונה, דרך אחרת להתייחס לגוף. על חשיבות המגנזיום למערכות השונות בגוף (לב, מוח, חילוף חומרים, ועוד כ-300 פעילויות אנזימטיות בגוף) נערכו מחקרים ונכתבו מאמרים רבים. 

מגנזיום הוא מינראל תוך תאי, ולכן הימצאותו ברמה נאותה בבדיקת הדם אינה מעידה על רמתו בתוך התאים והעצמות (כמו שרמת סידן נאותה בדם אינה מעידה על רמתו בתוך התאים והעצמות). כל ספורטאי חובבן מכיר את תחושת כאבי השרירים, ההתכווצויות והתשישות אחרי פעילות גופנית. הסיבה העיקרית לכך היא מחסור במגנזיום.

מחקרים מוכיחים כי כ-80% מהאוכלוסייה סובלת ממחסור במגנזיום או מרמת מגנזיום תוך תאי נמוכה. היעדר כאבים או התכווצויות אינם סימן לרמות מגנזיום תקינות: ספורטאי המתאמן באופן קבוע יחוש בתופעות אלו רק במהלך מרוץ/תחרות/אימון המתבצע בעצימות גבוהה מהרגיל. כל עוד רמת הפעילות נמוכה מאוד (למתחיל) או "רגילה" (למיומן), המחסור במגנזיום תוך תאי בדרך כלל לא יבוא לידי ביטוי.

תוסף מגנזיום מיועד להשלים את צרכי הגוף כדי להביאו לתפקוד אופטימלי. בכמוסות מגנזיום הידרוקסיד מונוהידרט, הזמן הממוצע הנדרש כדי להגיע לרמה אופטימלית של מגנזיום בגוף הוא כ-3 חודשים. הסימן לכך שהגעתם לרמה אופטמלית הוא צואת בוקר דלילה ומעט שלשולית (לא לדאוג, זה לא קלקול קיבה). בשלב זה עברו לרמת צריכה לפי קצב האימונים: אם אתם מתאמנים שלוש פעמים בשבוע, יש לצרוך ארבע כמוסות בשבוע (בלילה שלפני כל אימון+1), אם אתם מתאמנים כל יום – יש ליטול כמוסה כל יום. בתקופות בהן רמת האמונים יורדת יש לצרוך מגנזיום לפי "תחושת הבטן".

הדרך הפשוטה והיעילה ביותר לחוש ביעילות של תוסף מגנזיום היא התנסות. בתוסף איכותי שנספג בתאים ברמות גבוהות, כמו כמוסות מגנזיום הידרוקסיד מונוהידר, חשים מיד בשינוי.
אם אתם מתכוננים למרוץ בעוד שבוע, חודש או שלושה חודשים – תנו לגופכם הזדמנות.


מגנזיום בשוונג שופ – כאן


חנן הראל מחברת שוונג נפגע מצריכת מגנזיום





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג