מאת:כתב שוונג
בצהרי יום חמישי נערכה החברה להגנת הטבע ותאב"א (ת"א בשביל אופניים) את המרוץ העירוני השנתי בין אופניים, הולך רגל, רכב ואוטובוס. מסלול התחרות מכיכר רבין לגינת שנקין.
השנה, ברוח הבחירות לקחו המועמדים לכנסת חלק במרוץ האורבני. שלי יחימוביץ' (העבודה), ח"כ גלעד ארדן (הליכוד), ח"כ רן כהן (מרצ), עתניאל שנלר (קדימה).
מנצחי התחרות יחימוביץ וארדן
מטרת המרוץ להגביר את המודעות הציבורית לגבי היתרונות שבשימוש באמצעי תחבורה אלטרנטיביים לרכב פרטי בעיר
חוקי המרוץ: ציות לחוקי התנועה, הקפדה על מעבר ברמזורים ירוקים ועל נהג הרכב הפרטי למצוא חניה חוקית.
העיר תל אביב-יפו, ליבת המטרופולין ומוקד התעסוקה הגדול בארץ, סובלת מבעיות תחבורה וזיהום אוויר קשות: מאות אלפי כלי רכב נכנסים מדי יום לגוש דן, יוצרים גודשי תנועה, בכניסה לעיר ובתוכה, גורמים לבעיות חניה, מזהמים את האוויר, וגורמים לנזק כלכלי כבד למשק עקב אובדן של אלפי שעות עבודה מדי יום ופגיעה בפריון העובדים. מצב זה רק מחמיר מדי שנה.
שלי יחמיבויץ (עבודה) וגלעד ארדן (ליכוד) – רכובים על אופניים הם המנצחים בתחרות העירונית, הם גמעו את המרחק בין שתי הנקודות ב- 10 דקות בקרוב.
על דבר אחד היתה הסכמה בין כל הפוליטקאים שלקחו חלק בתחרות והוא חשיבות הספורט והשמירה על אוויר נקי ככל האפשר.
יחימוביץ בכבישי ת"א
יותם אביזוהר, מנהל עמותת "ישראל בשביל אופניים": "זאת הייתה ההזדמנות של המתמודדים לכנסת גם ליהנות מהתחרות וגם להיווכח מהי הדרך הטובה והיעילה ביותר לנוע בעיר, בתקווה שלאחר כניסתם לכנסת יפעלו לקידום שימוש באמצעי תחבורה שונים בעיר, ולא רק ברכב פרטי. תל אביב היא עיר מישורית, בעלת אקלים נוח ואידאלי לתחבורה אלטרנטיבית".
ענת ברקאי-נבו, מנהלת החברה להגנת הטבע בתל-אביב: "פתרון בעיות התחבורה בתל-אביב נעוץ בשינוי יסודי במערך התחבורה בגוש דן הכולל מתן עדיפות ברורה לתחבורה הציבורית על פני הרכב הפרטי, עידוד השימוש באופניים וסלילת שבילי אופניים, ויצירת עיר נעימה יותר להליכה ברגל בדומה לערים הגדולות באירופה".