ספורטאי השבוע – מארו טפרי

הוא נחשב לאחת ההבטחות הגדולות בישראל בריצה למרחקים ארוכים ובקיץ הוא צפוי לייצג את ישראל באליפות אירופה עד גיל 22. ימר גטהון ואדרג’ו באשה שיכנעו אותו להתחיל לרוץ ומאז הוא מקדיש לעניין את כל כולו. אם זה לא היה דורש לקום מוקדם בבוקר הכל היה מושלם מבחינתו. ספורטאי השבוע של שוונג - מארו טפרי
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


הוא נחשב לאחת ההבטחות הגדולות בישראל בריצה למרחקים ארוכים ובקיץ הוא צפוי לייצג את ישראל באליפות אירופה עד גיל 22. ימר גטהון ואדרג'ו באשה שיכנעו אותו להתחיל לרוץ ומאז הוא מקדיש לעניין את כל כולו. אם זה לא היה דורש לקום מוקדם בבוקר הכל היה מושלם מבחינתו. ספורטאי השבוע של שוונג – מארו טפרי

מאת:מערכת שוונג, צילומים: ליליאן ביטון



מארו טפרי
בן 20, רווק, כפר הנוער בן שמן


עבודה
חייל.

ענף הספורט האהוב עלייך?

ריצה למרחקים ארוכים.

למה דווקא ספורט זה?
התחברתי לתחום הריצה מפני שזה הוא סוג ספורט שדורש משמעת עצמית גבוהה שמתאימה לאישיות שלי ולכן הוא טוב עבורי יותר מהכל.

הסיפור שלך עם ספורט…
בשנת2009 הגעתי לכפר הנוער בן שמן, בו אני מתגורר עד היום, ושם פגשתי את ימרגטהון ואדרג'ו באשה שהגיעו למקום לפתח את קריירת הריצה שלהם. יום אחד בדרךלחדר האוכל הם אמרו לי "מארו, אתה יודע לרוץ?". עניתי שאני אוהב לרוץ אבל לאמתאמן והם מיד ביקשו ממני להצטרף לקבוצה ולבוא לרוץ איתם באליפות בתי ספרשנערכת כל שנה. אני כמובן לא הסכמתי אבל אדרג'ו לא ויתר והמשיך לדרוש ממנילהצטרף, עד לבסוף נשברתי והסכמתי ומאז ועד היום אני מתאמן, חי ונושם את הריצה.



היכן מתאמן ועם מי?
מתאמן בקבוצת ריצה בכפר הנוער בן שמן ששייכת למכבי ת"א בניהולו של גל לוי והמאמן דן סלפטר.

כמה שעות בשבוע מקדיש לספורט?
אני מתאמן בממוצע כ-18 שעות שבועיות, בימי חול פעמיים ובשישי-שבת פעם אחת.

משתתף באירועי ספורט? אם כן, מה האהוב עלייך?
אני משתתף בהמון תחרויות ריצה מכל הסוגים: כביש, מסלול ושדה. אני הכי אוהב את תחרויות המסלול למרחקים 10,000 ו-5,000 בהן המדידה היא מקצועית ושם אני מציב לעצמי מטרות לעונה.

שיא אישי – תוצאה או הישג מיוחד
לפני חודש קבעתי את שיאי האישי בריצה ל-10,000מטר – 30:01 דקות, המקנה לי השתתפות באליפות אירופה עד גיל 22 בקיץ.

תחרות או אירוע ספורט אהובים במיוחד

האירוע המועדף עליי באופן אישי הוא המשחקים האולימפיים שמתקיימים כל 4 שנים, שם אני יושב מול המסך במשך שבוע שלם וצופה בכל מקצועות האתלטיקה השונים ברמה הגבוהה בעולם.

קו סיום באופק
תחרות המטרה של השנה היתה לקבוע את הקריטריון (30:20) לאליפות אירופה עד גיל 22, שתיערך בחודש יולי בפינלנד למרחק של 10,000 מטר. עשיתי זאת לפני שבוע ועכשיו אני מקווה להצליח שם כמה שיותר ולייצג את המדינה שלי בכבוד.

מקפיד על תזונה נכונה? אם כן, איך?
אני עושה מאמץ להקפיד על תזונה נכונה. במהלך השבוע בכפר נותנים לנו שלוש ארוחות מסודרות עשירות בפחמימות בשר וירקות בשלל הצבעים ואז קל להקפיד, קצת יותר קשה לי להקפיד בתקופות בהן אני שוהה במחנה אימונים באתיופיה.

גילטי פלז'ר – במה אתה חוטא?

אני משתדל לשמור על אורח חיים ספורטיבי במהלך כל השנה אך לפעמים מבלה קצת עם חברים עד שעות מאוחרות ואז האימון של הבוקר קצת קשה לי כי אני עייף.

איך משלבים ספורט וקריירה/משפחה?
ממש קשה לשלב בין שני הדברים כשאתה שואף להיות מקצוען! לכן אנימתגורר בבן שמן, שם יש לי את התנאים להצלחה (שטחי אימון מצוינים, סביבהתומכת, ארוחות מסודרות, תמיכה של ציוד מחברת אדידס המלווה את הקבוצה כבר 4שנים). אני אשקר אם אומר שהמרחק מהבית לא מקשה עליי במקצת אבל בשביל להצליחבמשהו שאתה מאמין לפעמים צריך להקריב דברים אחרים במידה מסוימת.

על מה היית מוותר בספורט שלך?
הדבר שעליו הייתי מוותר במידה והייתי יכול זה על להתעורר מוקדם בבוקר. הספורט בו אני עוסק דורש משמעת עצמית גבוהה וסיבולת גופנית. לפעמים לדעת שאתה מתעורר ב-6:00 בשביל לרוץ 10 ק"מ זה לא כל כך נחמד, אבל אין מה לעשות זה עוד אימון בדרך למטרה!


מודל לחיקוי או דמות נערצת
קנניסה בקלה, הרץ למרחקים האתיופי.

מה מותג הספורט האהוב עלייך?
ב-3 השנים האחרונות תומכת בי חברת אדידס באופן צמוד בכל מה שקשור לציוד ספורט ועל כך אני רוצה להכיר להם תודה כחברה.

חוץ מספורט…
אני ממש אוהב לישון כי הספורט שאני עוסק בו דורש את זה וגם אוהב לראות סרטים ולאכול במסעדות טובות.

סיפור לנכדים
בסוף שנת 2012 סיימתי את לימודיי בתיכון ועמדה בפני דילמה האם להתגייס לצה"ל לתפקיד עתודאי וללכת ללמוד או להמשיך את דרכי בספורט ולהתגייס בתור ספורטאי מצטיין. חשוב לי לומר שההחלטה לא הייתה פשוטה אך לבסוף הלכתי עם מה שאני מאמין ומקווה שהבחירה שלי הייתה נכונה.

המוטו שלי בחיים
דבקות במטרה ולכבד כל אדם באשר הוא.

מסר לאומה
אני רוצה להודות לגל לוי אשר מקדיש את הנשמה שלו בשבילי עושה הכל כדי לעזור לי לא רק דברים שקשורים לריצה אלא גם דברים שקשורים בחיי היומיום ודואג להתקדמות הקריירה שלי, למאמן ד"ר רפי וישניצר, שאימן אותי מאז שהתחלתי לרוץ ב-2009 עד 2012 ועזר לי מכל הלב, לאגודת מכבי ת"א ולעומד בראשה מר לוי פסבקין על התמיכה, הליווי והנכונות לעזור בכל בקשה ופניה, לגל לוי ולפנימיית בן שמן שב-5 שנים האחרונות היה הבית השני שלי, תמך בי ליווה אותי ועשה בשבילי הכלדאג שאלמד ואוציא בגרות מלאה, חינך אותי למוסר עבודה ועיצב את האישיות שלי בעזרת הצוות המסור שבראשו עומדים ד"ר אילנה טישלר, מנהלת הכפר וכלי בית-און מנהל הפנימייה, בתמיכתם הרבה אני מי שאני היום.

5.3.2013



 ספורטאיות וספורטאים המעוניינים להופיע במדור, מוזמנים לשלוח מייל [email protected] ולקבל שאלון למילוי.




 אם תרצו לראות את שלל הספורטאים שהיו אצלנו עד היום לחצו כאן





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג