ספורטאית השבוע || אסתר אוצ'יגבה-משה

אסתר אוצ'יגבה משה היתה רחוקה מאוד מעולם הריצה, אבל לאחר שקיזזה 22 ק"ג ממשקלה והתחילה לצעוד, היא התחילה גם לרוץ ולקזז בהתמדה דקות ושניות מהזמנים שלה. השגעון הפך לדרך חיים, ואת מרתון הבכורה שלה היא תעשה השבוע בטבריה. בואו להכיר מקרוב את ספורטאית השבוע של שוונג
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
ספורטאית השבוע אסתר אוצ'יגבה משה
ספורטאית השבוע אסתר אוצ'יגבה משה

אסתר אוצ'יגבה משה, נשואה + 2, בת 26 מלוד, עורכת תוכן ומפיקה ברדיו ללא הפסקה 103 FM, כתבת חינוך ורווחה בידיעות תקשורת, סטודנטית לתואר שני בלימודי דמוקרטיה באוניברסיטה הפתוחה

ספורטאית השבוע אסתר אוצ'יגבה משה

"ראיתי כתבה בחדשות על רצי מרתון". אסתר אוצ'יגבה משה

איך נכנסת לראשונה לספורט?
"כל חיי סבלתי מעודף משקל. לפני 4 שנים, לאחר לידת בתי הבכורה, העלתי ק"ג רבים דווקא בחופשת הלידה. החלטתי, או לקבל את עצמי עם המשקל העודף או פשוט להפסיק לקטר ולהתחיל לעשות משהו בנושא. אימצתי אורח חיים תזונתי בריא והורדתי 22 ק"ג. כשהגעתי למשקל היעד שלי גיליתי שאני בהיריון נוסף. קיבלתי החלטה להתחיל לשמור על כושר במהלך ההיריון על מנת לשמר את ההישג, אז התחלתי לעשות הליכות. חודש לפני הלידה השנייה ראיתי כתבה בחדשות על רצי מרתון, נשים, גברים, מבוגרים וצעירים שרצים, פשוט כי הם החליטו שהם רוצים לרוץ. מלאת הורמונים אמרתי לבעלי שלאחר הלידה אני אתחיל להתאמן למרתון. הוא ציחקק ואיחל לי בהצלחה, במחשבה שההורמונים מדברים מגרוני, אבל שבועיים לאחר הלידה מצאתי תכנית אימונים באינטרנט, שהבטיחה כי ארוץ 5 ק"מ תוך 12 שבועות. החלטתי להתמיד בכל 12 השבועות. עד אז מעולם לא עסקתי בספורט, מעולם לא הייתי ספורטיבית, ההפך הוא הנכון, תמיד ניסיתי להתחמק מכל דבר שהתקשר לזיעה ומאמץ. אחרי 12 שבועות של התמדה באמת, רצתי, והאמת שלא רצתי רע, אפילו רצתי מהר ונהנתי, והתחטבתי. החלטתי להירשם למרוץ הנשים של סופר פארם, למקצה 8 ק"מ. את המרחק הזה רצתי לראשונה במרוץ עצמו ובדירוג הכללי הייתי במקום 40 מתוך מאות רצות. הופתעתי. מכאן והלאה הריצה הפכה לסוג של דרך חיים, כשבכל פעם הצבתי בפניי אתגר חדש. המרחקים עלו, הזמנים התקצרו, בכל פעם עמדתי ביעדים שלי והבנתי שהריצה, שהתחילה כתחביב לשימור המשקל החדש שלי, הפכה למשהו עמוק יותר, לדרך חיים. התאהבתי בריצות ארוכות, בריצות שטח. דווקא בתחומים אותם אנשים אחרים ראו כקשים אני מצאתי אתגר, נחמה מהעומס בחיי השגרה. המשפחה, שבהתחלה לא הבינה את השיגעון, הפכה להיות שותפה פעילה בריצה, בעלי הצטרף אליי והתחיל לרוץ גם כן. הוא עדיין לא נהנה ממרחקים ארוכים מדי ולא מבין איך אפשר להתעורר ב-4 לפנות בוקר מבחירה כדי לרוץ, אבל הוא מבין את האהבה שלי לריצה. גם ההורים לקחו חלק פעיל והגיעו לתחרויות כדי לעודד אותי, בתי בת ה-4 התחילה לבקש לרוץ איתי מדי פעם ואף השתתפה ב-2 מרוצי אפרוחים. הריצה הפכה לחלק חשוב בחיי ובחיי הסובבים אותי, יש לה תפקיד מרכזי בכל היבט בחיי היום יום שלי".

"משהו מאוד מאזן רוחנית ונפשית"

"משהו מאוד מאזן רוחנית ונפשית"

למה בחרת דווקא בספורט זה?
"אני אוהבת לומר שלא אני בחרתי את הריצה, היא בחרה אותי. יש משהו מאוד רוחני ומאזן נפשית בריצות ארוכות בשטח. כשאני רצה במשך שעות, לפעמים לבד באיזה יער, או חורשה, אני תמיד מוצאת את התשובות לכל שאלה שעולה אצלי, והנפש נרגעת ונטענת בהמון אנרגיות. הריצה התחילה כאתגר אולם בהמשך הפכה לסוג של מורה דרך בחיי".
ענף הספורט האהוב עלייך?
"אני מאוד, מאוד, מאוד אוהבת לרוץ ומדי פעם משלבת גם דיווש על אופניים, אימוני כוח וקיקבוקסינג".

היכן מתאמנת?
"אני מתאמנת במהלך השבוע לבד, ובסוף השבוע את הריצה הארוכה ביותר אני חולקת עם חבריי מ"הקייטנה של ליאור", קבוצת חברים רצים שמתאמנים לתחרויות שונות ונפגשים מידי שבת בנמל ת"א. מדובר בקבוצה מגוונת של רצים מכל תחומי החיים ובכל הגילאים, שהפכו עם הזמן לחברים נורא טובים ושותפי הריצה שלי במרוצים השונים".

לצפייה בספורטאי השבוע של שוונג לחצו כאן

כמה שעות שבועיות/ מספר אימונים שבועיים את מקדישה לספורט?
"אני רצה 5-6 פעמים בשבוע, וביום יומיים בהם אני לא רצה אני עושה תרגילי כוח וקיקבוקסינג. במהלך השבוע אני רצה מרחקים של 7-15 ק"מ ובסוף השבוע יש לי ריצות ארוכות של 21-37 ק"מ".

תחרויות שהשתתפת?
"אני בן אדם תחרותי מטבעי לכן כשגיליתי את עולם המרוצים כמעט ולא פסחתי על אף מרוץ באזור מגוריי ואף נסעתי לא פעם לתחרויות מרוחקות יותר. התחרויות הבולטות בהן השתתפתי הן מרוץ הנשים של סופר פארם, מרוץ ראש העין, מרוץ גבעתיים, מרוץ הר לעמק, חצי מרתון חבל מודיעין, מרוץ עיינות, 33 ק"מ בסובב עמק, מרוץ אייל, מרוץ לוד, חצי מרתון במרוץ הלילה של מיזונו, חצי מרתון מרוץ המעיינות ועוד ועוד".

וגם מאוד תחרותית

וגם מאוד תחרותית

שיא אישי, תוצאה או הישג מיוחד אם יש?
"אני גאה לומר כי למרות שאני מתאמנת לבד ובונה לעצמי את כל תכנית האימונים לבד אני תמיד עומדת ביעדים שאני מציבה לעצמי ואף זכיתי לעלות לפודיום הנכסף 4 פעמים. מקום 3 בקטגוריית גיל במרוץ ראש העין. מקום 3 בקטגוריית הגיל בחצי מרתון חבל מודיעין. מקום 2 בקטגוריית הגיל במרוץ עיינות, והדובדבן שבקצפת, מקום 1 בקטגוריית הנשים הכללית במרוץ לוד בו רצתי 10 ק"מ ב-50 דקות. כמובן שזה מאוד נחמד אבל ההישג הכי גדול שלי הוא ההתמדה וההצלחה שלי לנצח את הקול הקטן הזה בראש שאומר שוב ושוב בכל ריצה שאולי אני לא יכולה".

מה גורם המוטיבציה שלך לקום בבוקר ולהתאמן?
"אני נורא מאמינה בעשייה, מאמינה שאם משהו עושה לך טוב אתה צריך לעשות את זה גם אם זה אומר "להקריב" שעות שינה, שעות פנאי ובילויים עם חברים. אני עושה מה שעושה לי טוב, והריצה עושה לי תמיד הכי טוב. בימים שקשה לי לקום מהפוך או לצאת מהבית אני נזכרת שמעולם לא היה אימון שהתחרטתי עליו. להפך, אם כבר התחרטתי אז זה היה תמיד כשבחרתי לא לעשות משהו. וזה תמיד מלווה אותי, לעולם לא תתחרט על דברים שאתה עושה אלא על אלה שאתה בוחר לא לעשות, ואם הכל עניין של בחירה הרי שאני אבחר תמיד לעשות".
האם את מקפידה על תזונה נכונה? ואם כן, מהי התזונה שלך?
"מכיוון שההגעה שלי לריצה התחילה בעצם מתזונה בריאה, אז כמובן, לאחר שהריצה שולבה בחיי, התחלתי להתמיד אף יותר. אני לא אוכלת אוכל מטוגן או מעובד, ממעיטה מאוד במוצרים בעלי גלוטן וסוכר ובשנה האחרונה אף הפכתי לצמחונית. מה שכן, כשאני ממש רוצה לאכול משהו אני אוכלת אותו, כי אני באמת מאמינה שאפשר ליהנות מהכל במידה הנכונה".

"הסוד שלי הוא התמיכה המשפחתית"

"הסוד שלי הוא התמיכה המשפחתית"

מה הסוד שלך לשילוב בין ספורט, קריירה ומשפחה?
"הסוד שלי הוא בעיקר התמיכה המשפחתית וההתמדה האישית. למזלי זכיתי במשפחה נורא תומכת שמבינה את האהבה שלי לריצה ואת המחויבות שלי לאימונים. הלו"ז היומי שלי נורא עמוס, אני עובדת, לומדת וגם אימא לשתי בנות קטנות, לכן רוב האימונים שלי מתקיימים בשעות הבוקר המוקדמות מאוד, אין לי זמן פנאי באמצע השבוע לטלוויזיה או בילויים, ובשעות המעטות שאני פנויה בהן אני מעדיפה לבלות עם בנותיי, לכן הסוד הוא בעיקר סדר עדיפויות וניצול נכון של שעות היממה".

על מה היית מוותרת בספורט שלך?
"אני נורא נקשרת לדברים ולכן קשה לי להיפרד מנעלי ריצה שליוו אותי במרוצים רבים מדי, אחרי רק כמה חודשים, בגלל שחיקה. הגיע הזמן להמציא נעלי ריצה עמידות לשנים".

קשורה אפילו לנעליים

קשורה אפילו לנעליים

מודל לחיקוי?דמות נערצת?
"אני תומכת גדולה בנשים ומעריצה את כל הנשים אימהות שמשלבות עבודה, משפחה, גידול ילדים ולא מוותרות לעצמן על הדרך וממשיכות לרוץ. כשאני משכימה קום ב-4 בבוקר ורואה בפארק נשים רצות זה תמיד גורם לי לחייך".
טיפ לספורטאים אחרים?
"כל אחד יכול הכל. תציבו מטרה ותעשו הכל כדי להגיע אליה, הכל תלוי אך ורק בכם".
מה המטרה הבאה? תחרות או אירוע ספורט קרוב בו את מתכננת להשתתף?
"אחרי 6 חודשי אימון אינטיסיבי אני מחכה כבר בשקיקה למרתון הראשון שלי, מרתון טבריה, ומיד אחריו ארוץ במרתון ת"א, כשהשאיפה שם היא לשפר את התוצאה של טבריה. המטרה הגדולה לאחר מכן תהיה ככל הנראה 66 ק"מ באולטרה מרתון סובב עמק 2015".

 

 


ספורטאיות וספורטאים המעוניינים להופיע במדור, מוזמנים לשלוח דוא"ל ל[email protected] ולקבל שאלון למילוי.

לצפייה בספורטאי השבוע של שוונג לחצו כאן




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג