ספורטאית השבוע – אירנה מאזין

בילדותה במוסקבה עסקה בענף הקרוס-קאנטרי סקי אבל בגיל 37 הגיעה לטריאתלון והיום היא אוכלת עשרות קילומטרים של ריצה, רכיבה ושחייה בלי מלח. אחרי שסיימה את תחרות איש הברזל ישראמן באילת שנייה לפני מספר חודשים, בשבת הקרובה תנסה לנצח בתחרות חצי איש הברזל "ישראמן 113 צפון". ספורטאית השבוע של שוונג - אירנה מאזין
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

בילדותה במוסקבה עסקה בענף הקרוס-קאנטרי סקי אבל בגיל 37 הגיעה לטריאתלון והיום היא אוכלת עשרות קילומטרים של ריצה, רכיבה ושחייה בלי מלח. אחרי שסיימה את תחרות איש הברזל ישראמן באילת שנייה לפני מספר חודשים, בשבת הקרובה תנסה לנצח בתחרות חצי איש הברזל "ישראמן 113 צפון". ספורטאית השבוע של שוונג – אירנה מאזין

מאת:מערכת שוונג


אירנה מאזין
41, נשואה+2, רענ
נה

עבודה
חברת Siemens Automation.

ענף הספורט האהוב עלייך?
טריאתלון, קרוס-קאנטרי סקי, סקי הרים, החלקה על הקרח.

למה דווקא ספורט זה?
זה שילוב מאוד מאתגר של שלושה ענפים שונים לחלוטין ומעבר מאוד לא פשוט פיזיולוגית ביניהם.

הסיפור שלך עם ספורט
מגיל צעיר הייתי בחוג קרוס-קאנטרי סקי ברמה של תחרויות מקומיות. באותה תקופה גרתי בעיר מוסקבה המושלגת בחורף. בהמשך הייתה לי הפסקה די ארוכה מספורט תחרותי בה עשיתי בעיקר שיעורי ספינינג בחדר כושר, אבל הרגשתי שחסר לי אקשן, אז חשבתי במה אני יכולה להחליף את הסקי האהוב עליי ובמקרה, לפני 4 שנים, נתקלתי בקבוצת הטריאתלון של רעננה. התחלתי ובשלב מסוים רציתי לבדוק את גבולות היכולת שלי, אז ב-2010 השתתפתי בתחרות חצי איש ברזל ובשלוש השנים האחרונות עשיתי כבר את המקצה המלא. ברור שהרבה אנשים חושבים שאני משוגעת, אבל מבחינתי זה בסדר – אני שומעת על כל מיני אולטרות שאנשים אחרים עושים והם נראים לי הרבה יותר משוגעים.

היכן מתאמנת ועם מי?
התאמנתי כמה שנים בקבוצה של יורם לבב ולאחרונה הצטרפתי לקבוצת Zone3 – קבוצה שמכינה ספורטאים חובבנים ומקצועיים לתחרויות סיבולת למרחקים ארוכים. פסיכולוג הספורט ליאור זךמאור, המנהל המקצועי של הקבוצה, הוא המאמן האישי שלי.


מאזין בתחרות איש הברזל ישראמן 2013 באילת, אותה סיימה במקום השני (צילום: יאיר בן עמי)


כמה שעות בשבוע את מקדישה לספורט?
10-15 שעות.

משתתפת באירועי ספורט? אם כן, מה האהוב עלייך?
משתתפת בעיקר בתחרויות טריאתלון בכל המרחקים מספרינט עד איש ברזל, אבל אוהבת יותר את התחרויות הארוכות.

שיא אישי – תוצאה או הישג מיוחד
בתחרויות טריאתלון קשה מאוד להגדיר שיאים. הזמנים יכולים להשתנות בצורה דרסטית, כיוון שהם תלויים במזג האוויר ובטופולוגיה של המסלול. ההישג הגדול שלי מבחינתי זה השגת "סלוט" לאליפות העולם בהוואי, עניין שדרש זכייה באחד המקומות הראשונים בקבוצות גיל באחת מתחרויות האיירונמן בעולם באותה שנה – והצלחתי לעשות זאת באמצעות זכייה במקום ראשון בקבוצת הגיל בתחרות איירונמן באוסטריה והשתתפות באליפות העולם בהוואי בשנת 2012.

תחרות או אירוע ספורט אהובים במיוחד
אוהבת לצפות במשחקים האולימפיים, גם משחקי ה"קיץ" וגם במשחקי החורף ובתחרויות של הסבב האולימפי בסקי וביאטלון.

קו סיום באופק
התחרות הקרובה שאני אמורה להשתתף בה היא "ישראמן צפון" במרחק של חצי איש ברזל בכנרת בעוד כמה ימים. אני מגיעה לתחרות לפי התוכנית עם הרבה עומס, בלי טייפר, בכוונה לעשות את התחרות בתנאים הלא אידיאליים האלה, משום שלמעשה זה חלק מתכנית האימונים לקראת תחרות איירונמן מלאה שאשתתף בה בקיץ באוסטריה. מבחינתי המטרה היא לעשות אימון טוב במסגרת התחרות אף פעם אין לי ציפיות לנצח בשום תחרות, אבל אני את המקסימום שאני יכולה ונראה לאיזה מקום זה יביא אותי.

מאזין באימון (הצילום באדיבות Zone3)


מקפידה על תזונה נכונה? אם כן, איך?
משתדלת להקפיד, עם המגבלות שיש לי. אני אוכלת הרבה מחוץ לבית ואז מחפשת בתפריט דברים פחות "מזיקים".

גילטי פלז'ר – במה את חוטאת?
עוגות, שוקולד, גבינה צהובה. מאוד טעים אבל לא ממש בריא.

על מה היית מוותרת בספורט שלך?
מי שיסתכל על התוצאות שלי, יבין מיד שזו כמובן השחייה. ואם מדברים ברצינות, הייתי בשמחה מוותרת על כל הפציעות – מיותר לגמרי.

כשהמצב על הפנים, כשהתכנית משתבשת – מה הקללה האהובה עלייך/שגורה בפיך?
זה יכול להיות ב- 3 שפות בלי שום חוקיות.

איך משלבים בין ספורט למשפחה/קריירה?
הכל לוקח הרבה זמן. אני עובדת הרבה שעות כל יום במשרה מלאה של מתכנתת, האימונים למרחקים ארוכים דורשים גם הקדשה של הרבה שעות ויש לי שני ילדים קטנים שצריכים הרבה תשומת לב של אמא. אז צריך להיות מאוד יצירתי כדי להפוך 24 שעות ל-24 כפול 3. תוכנית אימונים חכמה שמותאמת לכל הצרכים האלו, מאוד עוזרת.


מודל לחיקוי/דמות נערצת
יש הרבה ספורטאים מהעולם שאני מעריצה אותם ועוקבת אחריהם, אבל אני אזכיר כאן את דמות אחרת לגמרי – סוזי דבוסקין. מי שמכיר אותה ואת הסיפור החיים שלה יבין על מה אני מדברת. אישה שבגוף הקטן שלה מחזיקה נפש עם עוצמה אדירה ואופטימיות בלתי נתפסת. ודרך אגב, תמיד אפשר למצוא אותה בישראמן באילת מעודדת את כולם עד הרץ האחרון בחצות.


מאזין משמאל (עם חולצה לבנה מתחת לחולצת Zone3) בתחרות הגראן פונדו (צילום: יאיר בן עמי)


מה מותג הספורט האהוב עלייך?
Trek, Garmin ,Bontrager, Brooks, Champion System, Louis Garneau ו-GU.

חוץ מספורט…
טיולי טבע ואתרים היסטוריים.


סיפור לנכדים
איך אני, בן אדם שגדל במקום שטמפרטורות בחורף היו מגיעות למינוס 30 מעלות, כמעט קפאתי למוות מקור בתחרות בישראל, באילת.

המוטו שלי בחיים
לא להסתכל על הדשא של השכן. לחיות את החיים שלי ולא של מישהו אחר.

מסר לאומה
ספורט נקי, בלי חומרים ובלי רמאות. סיפורים על ספורטאים של קבוצות גיל שבוחרים ללכת בדרך מלוכלכת כדי לקבל מדליה או גביע ולעמוד על הפודיום מאוד מעציבים אותי. מי שמאוד רוצה את זה מוזמן לבוא אליי הביתה ולבחור לו כל מדליה או גביע שמוצא חן בעינו. לאף אחד מהם אני לא קשורה נפשית ומוכנה לתרום לו.

30.4.2013



 ספורטאיות וספורטאים המעוניינים להופיע במדור, מוזמנים לשלוח מייל [email protected] ולקבל שאלון למילוי.




 אם תרצו לראות את שלל הספורטאים שהיו אצלנו עד היום לחצו כאן






אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג