מחקר: נמצא מהו האימון היעיל ביותר לשריפת שומן

במחקר נמצא כי גם אם הוא מתבצע בחצי ואפילו שליש מהזמן, אימון אינטרוולים אינטנסיבי יעיל יותר להורדת משקל ושריפת שומן לעומת הליכה או ריצה קלה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Fitness Coach Training Runner

יתכן שאימון עצים של 20 דקות עם פרקים קצרים להתאוששות יהיה יעיל יותר להורדת המשקל לעומת הליכה או אפילו ריצה קלה של שעה. כך עולה ממחקר שפורסם בחודש שעבר למגזין הבריטי לרפואת ספורט.

הרבה אימוני אינטרוולים אינטנסיביים מתקיימים בסטודיו | צילום: pixabay

עוד כתבות בנושא 
מדוע פעילות גופנית כל כך חשובה לדיאטה?
האם ענפים כמו רכיבה ושחייה לא מספיק מחזקים את העצמות?
רוצים לחיות חיים ארוכים? הנה 5 דברים שעליכם לעשות

במקרים רבים שבהם רופאים ממליצים למטופליהם לבצע פעילות גופנית כדי לרדת במשקל הם מציינים סוגי פעילות כמו הליכה, רכיבה על אופניים, שחייה או ריצה. לפי המחקר החדש, מסתבר שבמקרים רבים אפשר לרדת יותר במשקל ובהרבה פחות זמן דווקא באימון אינטרוולים אינטנסיבי. המונח "אינטרוול" מוכר לרבים כאימון ריצה, אך אינטרוול הוא למעשה כל אימון שמחולק לקטעים עם הפוגות באמצע. הרבה מאוד אימוני סטודיו (כמו למשל HIIT) מתבצעים בשיטה הזאת, כך שאינטרוול הוא מונח שמתייחס לכל סוג של ענף. בריצה למשל, ההפוגות מאפשרות לנו לפתח מהירויות גבוהות בקטעי הריצה, וכך לעבוד על קצבים מתישים יותר, שמפתחים את סבולת לב הריאה.

במחקר האחרון נאספו תוצאות של 41 מחקרים בנושא של הורדה במשקל כתוצאה מפעילות פיזית של אימוני אינטרוולים או של אימונים אירוביים מחזוריים בקצב קבוע כמו הליכה, שחייה, רכיבה או ריצה קלה. בכל המחקרים ההתייחסות היתה לפעילות רצופה של חודש.

בשני המקרים, הנבדקות והנבדקים (1,115 בסך הכל) הצליחו לרדת במשקל. ההבדל היה שמבצעי אימוני האינטרוולים ירדו בממוצע 1.58 ק"ג בחודש בעוד שהשאר ירדו בממוצע 1.13 ק"מ. פאולו גנטיל מאוניברסיטת גויאס מברזיל שערך את המחקר אמר: "הורדה במשקל לא מסתכמת בכמה קלוריות שורפים כשמתאמנים אלא גם באיך שהגוף מגניב בשעות ובימים שאחרי הפעילות הגופנית. אנחנו מצאנו שאימוני אינטרוולים יעילים יותר בשריפת שומן ושאימוני אינטרוולים עצימים יעילים במיוחדים לזה".

לפי המחקר, אימוני אינטרוולים נמשכים בממוצע כ-28 דקות, כאשר אימוני אינטרוולים עצימים במיוחד יכולים להימשך 18 דקות, וזאת לעומת אימונים אירוביים מחזוריים שאורכם הממוצע הוא 38 דקות.

מגוון רחב של אימונים | צילום: thinkstock

ועם זאת, חשוב לדעת שאימונים אינטנסיביים לא מיועדים לכל אחד, ועלולים להיות מסוכנים כפי שהסביר ד"ר פטר קוקינוס מהפקולטה לרפואה באוניברסיטת ג'ורג'טאון שלא היה לו קשר למחקר אך הוא התבקש על ידי "רויטרס" להתייחס אליו. "אימונים עצימים מדי עלולים לגרום לפגיעות בשרירים ולאירועי לב. כשמבצעים אימונים אירוביים מתונים הסיכון לפגיעות האלו הוא נמוך, אבל הוא עולה משמעותית כשדרגת האינטנסיביות עולה", אמר ד"ר קוקינוס.

קית' דיאז מהמרכז הרפואי באוניברסיטת קולומביה התבקש גם הוא להתייחס למחקר ואמר: "זה הגיוני שאימוני אינטרוולים יתרמו יותר לירידה במשקל כי הם מעודדים את הגוף לשרוף שומן במשך 24 שעות. זה קורה בגלל שאימונים אינטנסיביים גורמים לשרירים להשתמש בכל הרזרבות שלהם".





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג