הגיע לגבורות: ההלך שאול לדני יחגוג 80 בהליכה מהירה של 80 ק"מ

גיל כזה לא הולך ברגל, אבל אצל פרופ' שאול לדני, ההלך הוותיק בישראל זה דווקא כן הולך ברגל וביום הולדתו הקרוב ינציח את המעמד המכובד בהליכה מהירה של 80 ק"מ
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

אלוף ההליכה הישראלי ובכיר ההלכים בישראל בכל הזמנים, שאול לדני, פרופ' אמריטוס (בגמלאות) מהמחלקה להנדסת תעשיה וניהול באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, יחגוג ביום ששי, ה-1 באפריל, את יום הולדתו ה-80 בדרך ייחודית. הפעם הוא הולך לציין את יום הולדתו בהליכה בלתי פוסקת של 80 קילומטרים, תוך 16 הקפות של מסלול סיבובי בן 5 ק"מ לאורך רחובות עומר, הישוב שבו הוא מתגורר. ההליכה תחל בשעה 4 לפנות בוקר והצפי לסיומה הוא בשעה 17.00.

יוטיוב | שאול לדני בראיון עם רינו צרור

את פרסומו הרב קנה לדני דווקא בזכות תחביב ההליכה שלו, שבמסגרתו קבע שיא עולם בהליכה למרחק של 50 מייל, זכה באליפות העולם ל-100 ק"מ; באליפויות ישראל במשך כ-30 שנה; ייצג את ישראל בשתי אולימפיאדות (מקסיקו 1968, מינכן 1972); זכה בשני מקצועות באליפות העולם לוותיקים באתלטיקה קלה וקבע שיא עולם לגילאי 70+ בהליכה ל-100 מייל. כמי שהחל את קריירת הספורט כרץ מרתון ב-1956, לדני הוא כיום המרתוניסט הפעיל הוותיק ביותר בישראל, המשתתף כהלך בכל אירועי המרתון ומרוצי האולטרה. כאות הערכה להישגיו, היה לאחד הספורטאים המועטים בעולם שהוועד האולימפי הבינלאומי העניק לו את מדליית הברון פייר דה-קוברטין.

75387.1

80 קילומטרים, תוך 16 הקפות של מסלול סיבובי בן 5 ק"מ | צילום: דני מכליס, אוניברסיטת בן-גוריון

בנוסף לכך, מעטים יודעים כי לדני הוא בעל פרס מפעל חיים בהנדסת תעשיה וניהול, וכי חלק מאוספיו המגוונים ובהם: "הקופסה הכחולה" של הקק"ל, מגוון פריטים ממחנה הריכוז ברגן-בלזן, שלדני נמנה על ניצוליו, מכשירי חישוב מכניים, עיטורי הוקרה רשמיים בארץ-ישראל, הוצגו בתערוכות ובמוזיאונים ברחבי הארץ.

ואם נחזור לחגיגות יום ההולדת, לדני את היום המיוחד הזה במבצע הליכה באורך של 80 ק"מ, כלומר 1 ק"מ הליכה בעבור כל אחת משנותיו. לדבריו הוא מזמין את הציבור הרחב להשתתף עמו בחגיגת ההליכה, איש איש כפי יכולתו. למעוניינים להצטרף ולעודד, המסלול יעבור ברחוב תמר במרכז עומר.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג