מבחן שוונג || תיק מים וריצה של נורת' פייס מדגם אנדורו 13

הבוחן שלנו הפעם הוא אברום בורג, שיצא לבחון תיק מים וריצה חדש של The North Face הכולל אחסון, 2 בקבוקי שתייה וקשית נשלפת המאפשרת גישה למים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
תיק מים

גבירותי ורבותי, רצים ורצות נכבדים, קבלו את הקיץ. לפי התחזית גלי החום של השבועות האחרונים הם לא, ממש לא, סימנים לגיל המעבר, רק לעונת המעבר. האביב התזזיתי עוד רגע עובר לזמן עבר והקיץ מתייצב על המעלות הקבועות שלו, פחות או יותר. לטבע יש עונות למשוגעים ממש לא. בהמונינו אנחנו יוצאים החוצה לשדות הצהובים, לחורשות ולמשעולים. רוכבים רחוק על האופניים רצים לבד אל מול הגבעות והאופק. אבל אבוי, אחרי שעה מסתבר שמישהו שוב שכח לפתוח את השיבר של המים במזרח התיכון. ואצלנו כמו אצלנו – לכל אחת יש את הטריקים שלה – בירזיות, שקיות ניילון, להטמין בקבוקים, לסחוב ג׳ריקן, להתייבש או לרוץ עם שלוקר.

תיק מים

הגזרה צרה ולכן לא חוסמת את מרחב האיוורור הטבעי של הגב

מבחן לתיק מדגם אנדורו 13 של נורת' פייס 

הערת אזהרה: לא כל ג׳וג או ריצת בקר מצריכים את ערכת ההשרדות הזו שעוצבה, כך נראה, אי שם בשדות המערכה של ׳אריות הים׳. אבל לריצה שמעל שעתיים, עם שותפים צמאים, למאמנים מודאגים או לכל ספורטאי ההרפתקאת והסבולת זאת החבילה. אנדורו 13 (Enduro) הוא תיק גב שיכול להכיל עד 13 ליטר מטען. רתמות כתף רכות, מרופדות, משופרות ונושמות. וולקרו על החזה לייצוב, רפידת גב, כיס לשלוקר של שני ליטר (לא כלול), שני בקבוקים של חצי ליטר, כיסים לג׳לים וחטיפים, לולאות לטבעות סנפלינג וגם לחיבורי הקסדה (לא ממש נוח), מחזירי אור ורצועת מתניים. כיס חזה למפתח, מקום לטלפון הנייד (לא בטוח לגבי האייפון 6 פלוס ודומיו המגודלים) ו…משרוקית. וכל זה במשקל של חצי קילו (ריק כמובן) פחות או יותר.

לקריאת מבחני שוונג נוספים
כל מבחני שוונג
מבחן שוונג || תיק רכיבה של שורש מדגם 12L FUZE
מבחן שוונג || נעלי ריצה של אלטרה מדגם Lone Peak 2.0
מבחן שוונג || נעלי ריצה של On מדגם Cloudsurfer

מאד בעד: הערכה הזאת היתה לי בתקופה האחרונה לבת לוויה נאמנה. על הגב היא מתלבשת נהדר, ועם התאמת הרצועיות וסגירת הרתמות היא כמעט ולא זזה מהמקום. הגזרה צרה ולכן לא חוסמת את מרחב האיוורור הטבעי של הגב. בעליות ובירידות, על הרגליים ועל האופניים היא פשוט שם כמו חלק בלתי נפרד מהדבשת. פעם אחת גם שחיתי איתה בים כי לא היה לי אצל מי להשאיר אותה על החוף. מסתבר ששקית שלוקר מנופחת ושני בקבוקים ריקים הם מצוף לגמרי לא רע למרות שחטיף האנרגיה ששכחתי לעטוף שינה משום מה את טעמו אחרי טבילה של חצי שעה במימי המזרח התיכון.

הגישה לבקבוקים נוחה מאד תוך כדי ריצה ולא מחייבת פריקה כרונית וחוזרת של הכתף רק כדי ללגום מעט מים. ריבוי הכיסים יכול להיות בעייתי למי שמרגיש חובה למלא את הכיסים בכל מיני שמוֹנצֶעס, רק כי הם שם. אבל בריצת שטח ארוכה, בחילופי העונות, או בגשם הפתאומי שתפס אותי אי שם בלי תשתית תומכת, המטען העודף הזה הופך ליתרון. עם ערכת העזרה הראשונה, כדורי המלח, המעיל שובר הרוח וקרם ההגנה.

פחות בעד: חגורת המתניים נועדה לקבע ולייצב את השלוקר. והיא עושה את העבודה. אלא שגובה המתניים של כל אחד נמצא במקום אחר. וכך לפעמים לא ברור למה לנורווגית הטמירה ההיא יש שתי חגורות בגובה החזה, ולאדון הנמוך שבא ממול חגורת המתניים נראית כמו תמיכה מאסיבית לאחר ניתוח בֶּקָע קשה במיוחד. בעוד שניהם רצים עם אותו שלוקר.

כמו מרבית השלוקרים המצויים אותו הפתח משמש גם להכנסת שלפוחית המים לכיס המיוחד שלה וגם מבא לתא הנשיאה. החסרון הוא כפול. צריך לרוקן את כל הציודים והזיוודים כדי להכניס את שקית המים פנימה, ומכיוון שאצלי היא כמעט תמיד רטובה מתרטבים בגללה גם הפרטים האחרים.

חיברתי את הקסדה לאחת מהלולאות הרבות אבל היא קיפצה, נקשה והפריעה. החסרון האחרון בהחלט של האנדורו בא ממחלקת האסטטיקה. המנשא נמכר רק בצבע אחד – שחור. זה צבע ראוי להפגנה של שמאלנים בירושלים אבל לא כל כך מתאים למגוון הצבעים הטווסי והנפלא המאפיין את מיטב ביגודי הריצה העדכניים.

יותר: תיק ריצה ייחודי עם קשית לשתייה

פחות: פתח אחד המשמש גם לשקית המים וגם לתא הנשיאה

משקל: כ-500 ג'

מחיר: 250 שקל

ציון שוונג: 8.5 מתוך 10


עדיין לא חברים של שוונג בפייסבוק? הצטרפו עכשיו קבלו את כל התכנים הכי מעניינים

הירשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את ריכוז הכתבות המובילות של השבוע




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג