מבחן שוונג || שעון גרמין מדגם Forerunner 735XT

מבחן שוונג לשעון הטריאתלון מדגם Forerunner 735XT שניחן במערכת הפעלה בעברית - הבוחן שלנו, אברום בורג יצא לשחות, לרכוב ולרוץ איתו - כל התוצאות לפניכם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Forerunner 735, Frost Blue, UNITED STATES

יש משהו נפלא בלהיות מבקר מוצרים. כל פעם צעצוע חדש. סוג של הרחבת אופקים והתלהבות שתמיד מתחדשת. לא צריך להתחייב לכלום, בודק, כותב, שולח במייל ומחכה לטלפון הבא מהעורך של שוונג. מה רע? מצד שני, יש משהו ממש מבאס בלהיות מבקר מוצרים. אתה נוגע במשהו, מתאהב, ממש רוצה אותו אבל יודע שעוד רגע תגמר הבדיקה, תשיב לאחר כבוד את שעון ליבואן, המאמר ישלח לעורך וזהו. הפרידה בלתי נמנעת בוא תבוא. יש בדיקות שהן כאלה ויש שהן כאלה. עם הגרמין 735 זה היה בצד של ״בכל פרידה יש מוות״. זאת פשוט חבילה שלא תאמן. בגרמין הצליחו לדחוס לתוך 40 גרם עגולים את כל התכונות של שעון הטריאתלון המושלם 920XT ןאת כל ההישגים של שעוני הריצה החדשים (ה-235 וצאצאיו) ואת קורא הדופק האופטי ו… ו… ו….

81312.3

הראשון שמערכת ההפעלה שלו היא בעברית

עוד מבחני שוונג
מבחן שוונג | שעון גרמין Forerunner 620
מבחן שוונג || שעון פולאר מדגםM400
מבחן שוונג || קו המשווה: מבחן השוואתי בין 5 דגמים של משקפי שמש

כמה מטובי המבקרים בעולם קרסו נוכח השפע הגועש של ה-735 והסתפקו ברשימת התכונות. נתנו להן לדבר בעדו. אז לפני שגם הטור הזה יצטרף אליהם בחדווה הנה כמה הערות מכלילות:

1. עברית: זהו הגרמין הראשון (ואולי היחיד בינתיים) שמערכת ההפעלה שלו היא בעברית. כמו שירם של אהוד מנור ושלמה יידוב ("חולם בספרדית") כולנו קמים בבוקר בעברית, שותים קפה ומשלמים בעברית. אבל מזיעים באנגלית. כי מערכות ההפעלה של כל שעוני הריצה הן בלועזית. פתאום הריצה עברה גיור. "הקפות" במקום Laps. "מרחק" במקום Distance, "קצב" במקום Pace. לוקח זמן להתרגל אבל אחר כך זה נהיה טבעי.

2. התראות: בין השאר משום שתכונות העברית מאפשרות לקבל הודעות והתראות מחללית האם (המכשיר הסלולרי) כמו שעון חכם של ממש. וגם לשלוט בו בחזרה (לענות לטלפונים לשלוט במערכת השמע ועוד).

3. מעברים: זהו שעון יוצא מן הכלל לרצים ולמתחרי טריאתלון. המעבר בין ענפי הספורט חלק וידידותי. היכולת לעצב כל צג על פי הצורך וההרגלים האישיים לא נפגעה. רק אורך חייה של הסוללה בין טעינה לטעינה מחייב את מתחרי איש הברזל לסיים את התחרות בפחות מ-14 שעות או לרוץ עם מטען צמוד.

4. תפקוד: חלק מהתכונות נוגעות למוצרים וטכנולוגיות שלא נמצאות עדיין בזרם המרכזי של שיחת הרכיבה, שחייה, ריצה של הספורטאי הישראלי המצוי. כמו טכנולוגית ה-Varia, התמיכה בחילופי מהלכים חשמליים (Shimano Di2) או יישום ה- Strava (מד הסבל). כל מיני יישומים ויכולות שבעוד כמה שנים לא נבין איך בכלל יצאנו למשעולי ההזעה בלעדיהן.
במהלך הבדיקות שעשיתי לשעון, כיאה לשעון טריאתלון –  בים, על הגלגלים ובייחוד לאורכם המשמים של ה"קילומטרים ללא תהילה" של ריצות ההתאוששות, הפעלתי את כל היישומים וההתראות. והשעון סיפק לי בידור, צפצופים ורטיטות יחד עם זרם נתונים כמעט אינסופי.

81312.4

מאפשר לכל אתלט לשפר את כישורי האימון העצמי

מה היה שם? זמן התאוששות אחרי המרוץ, המלצה לעיתוי האימון הבא, צפי ביצועים, שיאי האימון שהושגו הרגע, זמן מומלץ לאימון הבא, סף חומצת חלב, איכות ביצועים, לוח מחווני דופק, ועוד זרם של התראות על נושאים שבכלל לא ידעתי שהם קיימים. וכל זה מכווץ לתוך קופסה הקטנה משמעותית מה-920XT האהוב שלי או מהפניקס 3 היוקרתי. הממשק עם השעון החכם ויומן האימונים האינטרנטי מהיר וחלק, ההתחברות לנווטן (GPS) מהירה ביותר (שניות בודדות) וניתן לעקוב אחר הדופק גם במצב של המתנה. חברים שלי שמתחרים בטריאתלונים וחרדים לכל שנייה מיותרת בזמני החילוף, העירו שחסר לשעון התקן לשחרור מהיר מהכידון ולעומתם אולטרה-מן אחד שהתאהב בשעון ובתכונותיו אמר לי שמכיוון שהוא רץ יותר שעות מהזמן הרשמי של הסוללה, אז אולי הוא יצא לדרך עם שני שעונים כאלה (לפי ההיגיון הזה אני צריך כחמישה).

לסיכום, הסקירה הקצרה והלא ממצה הזאת ועם החזרתו המצערת של ״הדבר״ הזה לבעליו (היבואן כאמור) חובה לומר: מדובר בשעון-על לרצים וטריאתלטים. שימוש נכון בו ובמערך התכנות של גרמין (Garmin Connect) מאפשר לכל אתלט לשפר את כישורי האימון העצמי, להשתפר מאד במיקרו העדין ביותר: גודל צעד בסנטימטרים בודדים, זמן המנח על הקרקע, קדנס, שהות בתחומי דופק, גובה במדידה לא ברומטרית ועוד, ובייחוד ליהנות יותר מכל רגע של סבל. מבחינתי הסבל הגדול היה להיפרד ממנו. כל השאר – פשוט נפלא. אדוני העורך יש משהו חדש?

לרכישת Forerunner 735 בשוונג שופ במבצע – היכנסו




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • דרור דבש הגיב:

    תעשו השוואה בין POLAR V.800 , GARMIN735 XT ו PALAR M600

  • זרח הגיב:

    אברהם בורג, זה לא זה שהתפקד לרק"ח ?

  • עינב הגיב:

    לא כל כך הבנתי איפה יש עברית? קניתי היום את השעון ומדפדוף ב"שפה" לא ראיתי מעבר לעברית…

    1. גרר הפועלים הגיב:

      כנסי לפורום גרמינאים ב FACEBOOK – יש שם את כל ההסברים והטיפים לשימוש בשעון (כולל הגדרת עברית)

  • אלי הגיב:

    אני בעיקר שוחה ים\בריכה עד 10k אבל לשמוע חוות דעת ?

  • רועי הגיב:

    זה שעון עם מד דופק על היד או עם רצועה על החזה?

  • איתן הגיב:

    משתמש בו בריצה ושחיה. מאוד מאוכזב מהשימוש בו באימוני ריצה – מסתבר שללא רצועת חזה, מתקבלים בשעון נתוני דופק שגויים. כמובן שכל הנתונים האחרים הנגזרים מכך,שגויים בהתאם. חווית האימון נפגמת לגמרי וזה לא מה שאתה מצפה משעון האמור להיות כל כך איכותי..

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג