מבחן שוונג || נעלי השטח של 361 מדגם פוטורה

ארן הרשלג יצא לשטח כדי לרוץ עם הנעליים החדשות של 361, וחזר עם תובנות: על הסוליות האיכותיות ובלימת הזעזועים הטובה, התחושה הנוחה והנעימה על הרגל והיתרון בשרוכים האלסטיים ובלולאת האחיזה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
נעלי פוטורה של 361 | צילום: 361

נעל חדשה שעושה עלייה לישראל היא אירוע חגיגי, משמח ובעיקר מהלך שיוצר גיוון בשוק נעלי הריצה המקומי. במקרה של נעלי 361 מדובר בסוג של "עלייה שנייה", וזאת משום שכבר בשנת 2017 היה ניסיון להחדיר אותה לשוק הישראלי.

361 היא נעל סינית תחת פיתוח הולנדי שהחלה את דרכה כבר בשנת 2003, והיא מנסה לעשות דריסת רגל בעולם נעלי הריצה העולמי. אני מניח שיש רצים שיהיה להם לא קל לעבור את מחסום ארץ המקור של הנעל, אבל אני חושב שיש כאן מקרה של חברה שמסתכלת קדימה ושואפת להציע אלטרנטיבה חדשה ומעניינת בשוק.

למבחן קיבלתי את נעל השטח של 361 מדגם פוטורה (Futura) במשקל של 302 (למידה 42.5) גרם עם 5 מ"מ דרופ (עקב: 33 מ"מ; קדמת הנעל: 28 מ"מ).

נעלי פוטורה של 361 | צילום: 361

סוליית הנעל
הדבר הראשון שמושך את העין כאשר אוחזים את הנעליים ומסתכלים עליהם 360 מעלות הוא הסוליה התחתונה – Outsole מתוצרת חברת ויברם (Vibram) המוכרת (שם החברה הוא איחוד שמו של הממציא ויטלה ברמני), ואשר ידועה בסוליות הגומי הקשיחות שלהן. סוליה כזו היא יתרון בריצות שטח משום שהיא מעניקה ומספקת אחיזה ונותנת יציבות בתנאים מורכבים וסוגי שבילים מגוונים כמו אזורים סלעיים, עפר, חצץ, חול או אפילו בוץ שעלול לגרום להחלקה. סוליה שהינה קשה דיו, תשמור לנו על כף הרגל ותדע להתמודד היטב עם הדרכים הלא סלולות.

עם הנעליים רצתי ביער בן שמן על שבילים יציבים שהיו בהם שילוב של אדמה מוצקה ולעתים גם סלעית. אחיזת הקרקע של הסוליה הורגשה באופן מובהק והסוליה הצליחה לגרוף את תוואי השטח ולהעניק לריצה שלי דחיפה קדימה.

מדובר כאן בנושא חשוב שכדאי להתעכב עליו: בעוד בריצת כביש תנאי השטח הם מוצקים (מדרכה/כביש), בשטח התנאים המשתנים גורמים לך למאמץ יתר, כיוון שהדריכה על שביל לבן, כורכר, אדמה או עפר גורמת לשקיעת הרגל על המשטח. מהסיבה הזו בנעלי שטח ישנם חריצים או "זיזים" בולטים שמאפשרים לדחיפה נוחה ויעילה כנגד הקרקע. על סוליית הוויברם של הפוטורה מפוזרים עשרות זיזים מחוספסים בצורת V (כ-0.5 ס"מ גובה) שלוכדים את תוואי השטח וניתן להרגיש את זה היטב בזמן הריצה ואף לחוש בהחזר האנרגיה.

הסוליה המרכזית (Midsole) של הנעל היא מוקצפת (Engage) והריפוד שלה תורם לבלימת זעזועים יעילה וכתוצאה מכך לנוחות בעת הריצה. כף הרגל בזמן התנועה פוגשת במידה רבה את הריפוד הפנימי ותורמת לשיכוך מיטבי ובעיקר להתאוששות טובה לאחר הריצה. ראוי לציין שכאשר מכניסים את כף הרגל לנעל התחושה מאוד נוחה והאזור מעל הקרסול גם הוא עבה ומרופד ויצר אחיזה נוחה ואיכותית.

נעלי פוטורה של 361 | צילום: 361

גפה
בשטח אנחנו צוברים מכל הבא ליד: קוצים, אבנים קטנות, אבק וחול, ולכן חשוב שהחלק העליון של הנעל יהיה עשוי מסריג צפוף, אך יחד עם זאת הוא חייב להיות נושם על מנת שכף הרגל לא תזיע. בפוטורה אכן הסריג צפוף ומונע בזמן הריצה בשטח חדירה לא רצויה של אותם חלקיקי שטח לא רצויים. יחד עם זאת, הייתה לי תחושה בזמן הריצה שהבד לא מספיק נושם ואינו מספיק מאוורר את כף הרגל במיוחד באזור קופסת האצבעות (Toe box). לגבי לשונית הנעל הייתי מצפה שהיא תהיה יותר מרופדת וקצת יותר עבה על מנת שבתנועה בשטח יהיה מגע רך יותר עם הרגל – אך לחלוטין לא מדובר בעניין שפגם או הפריע לי בזמן הריצה.

אקסטרות
לולאת אחיזה: בונוס שנותן ערך מוסף לנעל וכדאי להתעכב עליו הוא הלולאה התפורה בחלק האחורי של הנעל, אשר נותנת עוד נקודת אחיזה בנעל במידה וחזרתם מריצת שטח בוצית ואתם מחליפים נעליים אבל לא רוצים לאחוז בנעל עצמה ולהתלכלך.

שרוכים: השרוכים מאוד אלסטיים ומאפשרים מתיחה חזקה בעת נעילת הנעליים על כף הרגל. מדובר בנושא חשוב בריצות שטח על מנת שהשרוכים לא יפתחו באופן פתאומי. יתרון נוסף שמצאתי, השרוכים מעט מחוספסים, דבר אשר נועד למנוע מהם להיפתח. כמו כן, ניתן לשים לב כי החורים דרכם עוברים השרוכים הם פחוסים ומלבניים ולא עגולים כפי שנהוג בדרך כלל. הארגונומיה הזו מלבד היותה גימיק אסטטי, היא גם נכונה ומעניקה אחיזת יתר של השרוכים.

מחיר: 700 שקל
סוג: נעל שטח
יתרון בולט: סוליית ויברם קשיחה ויציבה
דרופ: 5 מ"מ (עקב: 33 מ"מ; קדמת הנעל: 28 מ"מ).
גובה "זיזים" בולטים בסוליה: כ-0.5 ס"מ
שיכוך: גבוה
משקל: 302 גרם (מידה 42.5)

לרכישה באתר הרשמי של 361 לחצו כאן




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"הספורט מציב לנו יעדים ומטרות להיאחז בהם. לשאוף אליהם. כל פעם שנופלים על הברכיים ונשברים לרסיסים, נאספים, נעמדים על הרגליים וממשיכים הלאה, ושוב נופלים ושוב נעמדים", איה מידן, טריאתלטית מבארי שניצלה מהטבח ב-7.10


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג