מבחן שוונג || אוזניות הולכת עצם של Suunto Wing ו-MOJAWA

צוות שוונג בדק הן בריצה והן בשחייה את האוזניות שמתיישבות על עצם הלסת, וחזר עם מסקנות בנוגע לאיכות השמע, העמידות למים וגם כמה הן באמת משאירות אותנו ערניים לרעשים הסביבתיים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אנשים רצים עם אוזניות צילום | יח"צ דוגית

ענף הריצה הפך כבר מזמן מסתם פעילות גופנית רגילה לעניין של אופנה: ביגוד מנדף זיעה בעיצובים שונים, נעליים משפרות ביצועים בצבעים ייחודיים, תוספי מזון, משקפי שמש והרשימה עוד ארוכה – כל אלה הם אביזרי חובה בבית של כל רץ ורצה בישראל. בשנים האחרונות, הצטרפו אליהם גם האוזניות האלחוטיות, ובראשן אוזניות הולכת עצם.

אוזניות הולכת עצם, בניגוד לאוזניות המסורתיות שאנחנו מכירים, יושבות על עצם הלסת ומשאירות את תעלת האוזן פתוחה. כך אתם תוכלו להישאר מודעים לטבע, או לתנועה סביבכם, ולא לחשוש אם פתאום תגיע משאית שתפגע בכם חלילה ברגע שאתם חוצים כביש בלב העיר.

דגם ה-Suunto Wing שאנחנו בדקנו כולל גם נורות לד אדומות משני צידי הראש, שבניגוד למה שכותבי שורות אלה חשבו, אינן קשורות לאורך חיי הסוללה של האוזניות. נורות אלה מאפשרות לכם, הרצים והרצות, להראות טוב יותר ממרחק בשבילים רחוקים או בכבישים חשוכים. ניתן לבחור גם בין מצבי תאורה שונים דרך האפליקציה של סונטו.

דגם ה-Suunto Wing | צילום: יח"צ דוגית

האוזניות קלות ויציבות, יושבות בצורה נוחה ובטוחה על האוזניים, ולא כמו אוזניות מסורתיות שעלולות להיות לא נוחות או ליפול חלילה – כאן המקרה שונה לגמרי. גם במהלך ריצה בקצב נוח וגם באינטרוולים מהירים האוזניות לא זזות, ומאפשרות לכם שמיעה חלקה, רציפה ומלאה בכל צעד.

יתרון נוסף של האוזניות, שבא לידי ביטוי בריצה בישראל במהלך האביב כשהגשם עוד עלול להפתיע, שהן עמידות למים בתקן 67IP, אז אל תחששו לצאת איתן אפילו בחורף. בכלל, האוזניות האלה עמידות גם לחום, לקור, לאבק ולזיעה שלכם לא משנה כמה אתם מזיעים – אז אתם תוכלו ליהנות מהריצה שלכם בכל מצב.

אורך חיי השימוש של האוזניות בטעינה בודדת מגיע עד ל-10 שעות, עם עוד 20 שעות של פעילות בעזרת מארז ההטענה המצורף לאריזה. ואם נגמרה הסוללה, טעינה מהירה של 10 דקות בלבד תספק לכם עד שלוש שעות נוספות של עבודה.

עם זאת, חשוב להדגיש כמה דברים. אחד מהיתרונות של סוג כזה של אוזניות הוא ביכולת לשמוע טוב יותר אופניים, אופנועים, או כל דבר אחר שעלול להגיע ולפגוע בכם חלילה בזמן ריצה. ובכן, מניסיון, האוזן הפנויה לא מחדדת לכם את השמיעה יתר על המידה וכנראה תיתקלו במקרים שבהם יגיחו לצידכם אופניים חשמליים ולא תבינו מאיפה הם באו – אז שימו לב.

דגם ה-Suunto Wing |צילום: יח"צ דוגית

ועוד דבר שקשור לרעש נוגע לשאלה: האם אתם רצים בסביבה שבה חוגגים? לדוגמה ריצה קרוב לבית, לבד, בלי יותר מדי אנשים סביב, תאפשר לכם האזנה מושלמת למוזיקה. לעומת זאת, ריצה בפארק המוני, שבכל כמה מאות מטרים מתקיימת חגיגת יום הולדת אחר לילד כזה או אחר, תפריע לכם להאזין למוזיקה וכנראה תמצאו את עצמכם נאבקים עם עוצמת השמע כדי להתגבר על הרעש החיצוני.

היבט נוסף מתייחס לעניין הטעינה: הקפידו להטעין את האוזניות ולא להגיע למצב של ריצה עם סוללה חלשה, כי אז תרגישו, כמו שאנחנו הרגשנו, מעין מכת חשמל קלה באחד הצדדים שכאילו באה להזכיר לכם, שלא במתכוון, שעוד רגע האוזניות שובקות חיים.

עניין הנוחות כאן הוא מרכזי ואין צורך לסדר בכל פעם את האוזנייה ולוודא שהיא עליכם, כשבמקביל יש את עניין המגניבות. אוזניות הולכת עצם הן פשוט מגניבות, שונות ואין יותר מדי רצים ורצות עם זוג כזה על הראש.

נראה שחברת סונטו, שדוגית היא היבואנית הרשמית שלה כאן בישראל, הלכה כאן צעד אחד קדימה גם בשילוב האפליקציה שלהם שאותה אפשר לחבר עם האוזניות ואז להפיק מהן עוד הרבה יותר.

בכלל, כל תחום אוזניות הולכת העצם מציע לרצים ולרצות הרבה יותר, עם חברות כמו SHOKZ ו-MOJAWA שהצטרפו לסונטו ומציעות דגמים משלהן, גם הם ביבוא רשמי של דוגית, במחירים הנעים בין 419 ל-899 שקלים.

שינוי מרענן
הדגם של חברת MOJAWA מציע נוחות מקסימלית. כמי שרצו עד היום עם אוזניות "תוך אוזן" אלחוטיות (איירפודס ודומיהן), מדובר בשינוי מרענן. עד כה, לא מצאנו אף אוזנייה שנשארה באופן יציב באוזן במהלך הריצה, במיוחד בעת הזעה (ובואו, מזיעים הרבה בריצות בארץ). הצורך לגעת כל הזמן באוזניות כדי לוודא שלא נופלות ו"לתקן" אחיזה הוא באמת מטרד, וה-Run Plus , בזכות צורת הלבישה על הרקות והאחיזה ההדוקה, פותר זאת לחלוטין. גם האפשרות לעצור את השמע, או להגביר/להחליש בלחיצה אחת קלה, בהחלט עושה את העבודה.

ווליום משתנה לאזורים משתנים
לקחנו את האוזניות איתנו בשגרת הריצה השבועית, שכוללת גם ריצות באזורים שקטים יחסית כמו נמל תל אביב או פארק הירקון, וגם אזורים רועשים יותר כמו לצד הכביש קרוב לבית. באזורים השקטים ההאזנה מיטבית – גם אין ניתוק מוחלט מהסביבה, וגם עוצמת השמע טובה ומספקת, בין אם להסכתים (פודקאסטים) ובין אם למוזיקה. באזורים הרועשים, לעומת זאת, נתקלנו בבעיה. גם כאשר הוולויום מוגבה עד הסוף, פשוט לא שומעים מספיק טוב ועוצמת הקול של המכוניות והמשאיות גוברת על כל הניסיונות. כך גם בחדר הכושר, כאשר המדריך מחליט לשים מוזיקה חזקה מדי ברמקולים של המכון. אמנם הערכה מגיעה עם אטמי אוזניים שמיועדים למצבים הללו, אך לא בדיוק מזה רצינו להימנע?

אוזניות MOJAWA | צילום: יח"צ דוגית

איכות סאונד – טובה אך לא מצוינת
ככלל, אנחנו אנשים שמאוד קנאים לסאונד בעת שמיעת מוזיקה, ובמובן הזה הטכנולוגיה עדיין לא נותנת מענה מושלם. מנעד התדרים שניתן לשמוע הוא בהחלט סביר, ואף מפתיע לטובה ביחס לציפיות, אך לא באמת יכול להוות חלופה לסאונד איכותי של אוזניות אולפן או אפילו של אוזניות טלפון איכותיות. עם זאת, במהלך ריצה אנחנו בהחלט מוכנים "לוותר" על טווח תדרים מושלם בשביל הבטיחות והנוחות שהאוזניות מציעות. לא היינו שומעים איתן אלבום חדש שאנחנו רוצה להכיר לראשונה, אך לפודקאסטים או מוזיקה שתיתן קצב ודינמיות לריצה, המענה בהחלט מספק ולמעלה מכך.

הערות נוספות
– קלות לניקוי אחרי אימון מיוזע
– זמן סוללה טוב מאוד, ממש לא צריך לטעון אחרי כל ריצה
– חששנו מהנראות השונה תחילה, אך הם הצליחו ליצור אותן כך שהן כמעט נטמעות בקו השיער/פאות/זקן
– קלות מאוד לשימוש מבחינת כפתורים ותגובתיות

אבי יופה עם אוזניות Suunto | צילום: פרטי

ומה לגבי שחייה?

לקחנו את האוזניות של MOJAWA גם לשחייה בבריכה, והתוצאות היו מפתיעות למדי. ראשית, כל אותם תדרים שמעט "הלכו לאיבוד" בריצה, נמצאו מחדש בתוך המים בזכות הטכנולוגיה הייחודית וכאשר שמענו מוזיקה האיכות הייתה טובה בהרבה ממה שציפינו, וגם הווליום היה מספק לחלוטין.

עם זאת, כאשר ניסינו לשמוע פודקאסט, זה כבר היה מאתגר מעט יותר וברגע שמעט הרמנו קצב שחייה, היה די קשה להבין את התוכן. קושי נוסף הוא בהתאמת האוזניות לכובע הים ששוחים איתו (כובע סיליקון של דוגית עם לוגו צ'אלנג' ישראמן, אם שאלתם). אחרי לא מעט ניסוי וטעייה, מצאנו לבסוף זווית בה האוזניות היו מתחת לכובע, אבל זה עדיין לא היה מושלם. כשניסינו לשחות ללא כובע, האוזניות התלבשו בול, וגם כשהרמנו קצב הן לא נפלו או זזו ממקומן אפילו לרגע. גם כאן הפתעה נעימה.

אז לא משנה אם אתם רצים, הולכים, שוחים או פשוט אוהבים להאזין למוזיקה במהלך הפעילות הגופנית שאתם מבצעים, מגוון הדגמים יכול להציע לכם בדיוק את מה שאתם צריכים בלי פגיעה בשמיעה ועם הרבה יותר חיבור לסביבה.

למידע נוסף ולרכישה באתר דוגית לחצו כאן




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • מוטי ורצברגר הגיב:

    שלום, אין לי ויכוחבעניין יתרונות של אוזניות הולכת עצם. לא בדקתי את האוזניות של סאונטו. אבל לכתוב שSHOKZ הצטרפו למגמה, מוכיח שהכתבנ מגמתית ומקטינה את המתחרים. סאונטו חדשים בקו המוצרים הזהץ SHOKZ ובשמו הקודם AFTERSHOKZ, קיימים שנים רבות והולכים ומשתפרים מדגם לדגם.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"במצב בו אנו נמצאים, מאוד חשוב לי שנביא כבוד למדינה ולתושבים", אנדי מורז, שחיינית, אחרי הכללתה בסגל נבחרת השחייה לאולימפיאדת פריז


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג