מאמן השבוע של שוונג || אבי חיים

בשנים האחרונות עזב את האימון הקבוצתי לטובת אימון אישי של אנטונינה רזניקוב. מעבר להישגים שכבר הצליח להביא, הוא עצמו ממשיך להתחרות. בואו להכיר את מאמן השבוע של שוונג - אבי חיים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אבי חיים תמונת שער לספורטאי שבוע
אבי חיים תמונת שער לספורטאי שבוע

אבי חיים, 52, מאמן טריאתלון למרחק הארוך ומאמנה האישי של אנטונינה רזניקוב

אבי חיים ספורטאיה שבוע 2015

"אני מאמין שכל מתאמן שרוצה להגיע להישגים צריך יחס אישי" | צילום: ניר עמוס

לצפייה בכל מאמני השבוע של שוונג – היכנסו 

מקום מגורים: אילת

למה רצית להיות מאמן?
"לא חשבתי על להיות מאמן. אני אוהב לעזור לאנשים, לחלוק ולהעביר את הידע שיש לי. רק לפני מספר ימים אנטונינה רזניקוב נזכרה איך הרגישה בתחרות הראשונה שלה. היא אמרה כי הרגישה מוכנה כאילו עשתה כבר מספר תחרויות וכל זאת בזכות הידע והניסיון שהעברתי לה ולכן הצליחה כל כך בתחרות איש הברזל באוסטריה".

מה שיטת האימון הייחודית בה אתה דוגל?
"היחס האישי והתאמת האימון לכל מתאמן. אני מאמין שכל מתאמן שרוצה להגיע להישגים צריך יחס אישי ולא קבוצתית. בעבר עשיתי זאת בתוך הקבוצה וכמובן שהיו כאלו שלא אהבו זאת, אבל התוצאות דברו בעד עצמן. מי שרצה להשקיע ולהתקדם קיבל יחס אישי והגיע להישגים".

 

אבי חיים מאמן השבוע צילום: אלבום פרטי

"אני אוהב לעזור לאנשים, לחלוק ולהעביר את הידע שיש לי" | צילום: אלבום פרטי

את מי אתה מאמן?
"כרגע אני מאמן במשרה מלאה את אנטונינה רזניקוב שניצחה בישראמן והגיעה במקום הראשון במרחק הארוך".

מאיזה אימונים אתה הכי נהנה?
"אני נהנה מכל האימונים. לפעמים אני לא מצליח להחזיק את הקצב של אנטונינה ויש לנו שותפים לאימונים שמצטרפים כמו תמיר בן טובים בריצה, עמית לוי ודודו גרמה ברכיבה ויש עוד הרבה ספורטאים חזקים שמבקשים להצטרף לאימונים וזה טוב".

כיצד אתה בוחר את צוות המאמנים שלך?
"אני הרבה פעמים מתייעץ עם מאמנים אחרים. יש לי הרבה חברים בחו״ל מהשורה הראשונה ובכל זאת אני מעדיף להתייעץ עם גלעד רותם, למרות שהוא לא מאמן, אבל הוא ספורטאי בעל ידע וניסיון. כמו כן גם המאמן ליאור זך-מאור עוזר ואני חולק איתו את הלבטים שלי. מאיר קנר, שהגיע במקום הראשון בישראמן בשנת 2000 מתעניין ועוזר. במקומות בהם אני לא יודע, אני לא מתבייש לשאול להודות, לחלוק את הלבטים ואז אני מחליט מה הדבר שהכי מתאים למתאמן שלי".

אם לא היית מאמן, באיזו עבודה היית בוחר?
"אני תמיד עושה את מה שאני אוהב ומה שאני מאמין בו. מעבר להיותי מאמן, אני גם מייבא ביגוד ספורט. כנראה שהייתי מתרכז בזה יותר, אבל אולי הייתי פונה להדרכת טיולים או הייתי מורה לספורט".

אבי חיים מאמן השבוע צילום: אלבום פרטי

"השאלה הכי נפוצה היא 'מה צריך לעשות כדי להגיע להישגים של אנטונינה רזניקוב'" | צילום: אלבום פרטי

מה לדעתך אומרים עליך המתאמנים?
"אני יודע מה אומרים עלי, שאני 'יותר מדי רגיש ומעורב מדי' אבל זה אני, לטוב ולרע ומי שיודע להעריך זאת רק מרוויח. אין לי גבולות בנתינה, מתאמן יכול להתקשר אלי באמצע הלילה ואני אבוא לעזור לו לתקן את האופניים".

השאלה הכי נפוצה ששואלים אותך?
"השאלה הכי נפוצה היא 'מה צריך לעשות כדי להגיע להישגים של אנטונינה' או 'מה אתה עושה לה שהיא כל כך חזקה?'".

משפט מפתח שאתה נוהג לומר?
"למתחרים במרחק הארוך אני תמיד אומר 'לא להתחרות במשתתפים' כי לפעמים הם טועים ולוחצים. תעשה הכי טוב שלך ואם אתה חזק יותר אז תנצח כי עבדת לפי התכנית. המתחרים לא מעניינים אותי".

אבי חיים מאמן השבוע צילום: אלבום פרטי

"אני תמיד עושה את מה שאני אוהב ומה שאני מאמין בו" | צילום: אלבום פרטי

מה האתגר הבא?
"כרגע אני מכין את אנטונינה לאליפות העולם באיירונמן בקונה הוואי ומאמין שהשנה יהיה טוב. כמובן שבמקביל אני מכין עוד כמה חברים לחצי איש ברזל בישראמן גארמין 2017 באילת. כנראה שגם אני אקח חלק בתחרות כמו בכל שנה. אני נהנה מהתחרות בבית למרות הקושי".

לצפייה בכל מאמני השבוע של שוונג – היכנסו 




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג