יתרונות היוגה לרוכבי האופניים

זה לא רק המנח של הגב והשרירים של הרגליים שעובדות קשה, זו גם היכולת להתרכז יותר ולשים לב לפרטים. מאמנת היוגה, עדי היקרי, על החשיבות של היוגה עבור המדוושים בכל הרמות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
עדי היקרי | צילום: ארז ריזו זוהר

לכל כתבות היוגה בשוונג היכנסו


יצאנו לרכוב, ככלי תחבורה, זמן איכות עם הילדים או כחלק מהפעילות הספורטיבית שלנו. הרכיבה מפעילה את גופנו, איני צריכה לספר לכם את זה כמובן, אתם כבר יודעים, מרגישים וחשים על בשרכם. וככל שהרכיבה נעשית מתקדמת יותר, ספורטיבית יותר או תחרותית יותר, גופכם מאותת לכם. הוא מאותת לכם שצריך לעצור רגע – ולשים לב.

לשים לב למה צריך לחזק, את מה צריך להגמיש, לשים לב לגב העליון והתחתון, לבית החזה ולשכמות, לשים לב לריאות, לכפות הידיים ולזרועות, לשים לב לירך פנימית, לשוקיים, ובעיקר ליכולת להישאר מרוכזים, לנקות את רעשי הרקע, את האבנים שעל הכביש, את הרכב שחולף, את ההולכים או הרצים. כל היכולות האלה דורשות תשומת לב, וכל תשומת לב כזו תעניק לכם יותר אפשרויות, יותר זמן רכיבה.

יש חדרי כושר, שיעורי מתיחות, חיזוקים ופונקציונאלי, יש HIIT, פילאטיס ויש יוגה. אז במה לבחור? ולמה? ראשית בחרו במה שעושה לכם טוב אך משם תמשיכו לבחור במה שגופכם צריך. היוגה, בשיעור אחד, מרכזת עבורכם את כל יתרונות הספורט, ואף על פי שיוגה היא אינה ספורט, האופן בו היא עובדת עם הגוף ועם חיזוק היכולות המנטליות שלכם תיצור עבורכם מערכת הוליסטית ומשלימה לכל מה שאתם צריכים. חיזוק הגוף ושרירים תומכים, הארכת שרירים וחיטוב, דיוק, פיקוס וריכוז, כל היתרונות האלה בשיעור אחד.

מה אתם חווים ברכיבה ואיך היוגה יכולה לעזור לכם?

עמוד השדרה – בעקבות מנח הישבה ברכיבה, רוכבים רבים חווים כאבים ופציעות באזור הגב התחתון והעליון, השכמות והצוואר. אף על פי שאת המנח ניתן לדייק על ידי שינוי המרחק בין הכיסא לכידון, לאורך זמן המנח של הגב משפיע על עמוד השדרה ויכול ליצור דחיסות בחוליות ופציעות.

בתרגול היוגה ישנו דגש רב על יציבה נכונה ועל ריפוי וחיזוק עמוד השדרה. תנוחות רבות עוסקות בחיזוק השרירים התומכים בגב ובחוליות הצוואר ואילו תנוחות אחרות עובדות על שחרור לחץ ומתח מאזור הגב התחתון, ריווח בין החוליות, הארכה והגמשה. כך למשל תרגול תנוחות כמו פיתול פשוט או בשכיבה יחזקו ויפתחו את אזור השכמות ובית החזה, יאריכו את עמוד השדרה ויגמישו אותו, תנוחת הכלב מביט מטה הידועה תחזק את הזרועות, השכמות והגב העליון, תנוחת הפרפר או התנוחות בכפיפה קדימה ישחררו מתח מהגב התחתון ויעזרו לרווח בין החוליות, ותנוחת ההר תדייק את מנח היציבה כך שביום יום תשימו דגש על עמידה בגב זקוף וחזה פתוח.

ברכיים ושחיקה של הסחוס – גם כאב ודלקת באזור הברכיים והסחוס נוצרים בעקבות מנח הישיבה ברכיבה, כיוון של גובה ומנח הכיסא יכולים לשפר ולהשפיע, ובכל זאת הכיפוף והיישור של מפרק הברך בזמן הרכיבה לאורך זמן עלולים ליצור בעיות ברכיים, תחושה לא נעימה, חוסר נוחות בהליכה, כאבים ודלקות – לכן חיזוק הארבע ראשי ושמירה על גמישות שרירי ההמסטרינג הופכים משמעותיים עבורכם.

ביוגה תמצאו תנוחות רבות שעובדות בדיוק על זה, חיזוק הארבע ראשי והגמשת שרירי ההמסטרינג ולפעמים בתנוחה אחת תוכלו לעבוד על שניהם. כך למשל, במרבית תנוחות העמידה תמצאו תרגילים שרגל אחת תעבוד על חיזוק הארבע ראשי ואילו הרגל השנייה תעבוד על מתיחה והארכה של השריר. מאחר וכל תנוחה ביוגה עושים לשני הכיוונים האיזון של השרירים בשתי הרגלים יישמר. זאת ועוד, תנוחות רבות בתרגול עובדות על הארכה והגמשה של שרירי רגל אחורית, גם כאן תנוחת הכלב מביט מטה יכולה לעבוד יפה או תנוחות הכפיפה קדימה.

תשומת לב, דיוק וריכוז – אחד הדברים החושבים, אולי החשוב ביותר בתוך הרכיבה היא היכולת לשים לב, היכולת להישאר מרוכז לאורך זמן, שעות רבות לעתים. בחום, בקור, בחושך, ראשית כדי להיות ערני לכאב שמתעורר ובכך למנוע פציעה בזמן, שנית, כדי להיות ער לסיכונים הרבים שרוכב האופנים נתקל בהם שלמרבה הצער יכולים להיגמר באסון. נכון, ישנם דברים שאינם נמנעים אך לעתים היכולת לשים לב, להישאר מרוכז לאורך זמן, יכולה לעזור.

מהות היוגה מתמקדת בזה, תשומת לב, יכולת הריכוז לאורך זמן, הכניסה לאזור ה"זון", מודעות והשקט הפנימי הם חלק עיקרי ומהותי בתרגול. התנוחות בעצם נועדו לשם כך, חזרה אל הגוף באמצעות הנשימה, חזרה אל הרגע אל מה שנוכח אל האנרגיה הפנימית שנמצאת בכולנו ומפקסת אותנו ברגעי האמת, משם זה התחיל . לכן תרגול היוגה נחשב כדרך חיים ולא רק כתרגול גופני פיזי, מאחר ואת יכולת הריכוז ותשומת הלב כדאי שניקח איתנו בכל צעד בחיינו. מהרגע הזה ועד הצעד שבא אחריו. בכל רכיבה.

לתרגול היוגה יתרונות רבים עבור הרוכבים בפרט והעוסקים בספורט בכלל. כדאי למצוא את המורה המתאים ששם דגש על דיוק ובטיחות המתרגל וכדאי למצוא את סגנון התרגול שמתאים ונכון עבורכם, ניתן לקרוא בכתבה "זרמים ביוגה" ופשוט להעניק לגוף שלכם את המירב במלא תשומת הלב.

המשיכו לעקוב, הכתבה הבאה תעסוק בתנוחות ספציפיות עם הסברים וסרטונים עבור פציעות רכיבה. לשאלות נוספות מוזמנים לכתוב כאן בתגובות.


עדי היקרי | אולטרה מרתוניסטית ומורה ליוגה לספורטאים




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג