נשיא המדינה אירח את הסגל הישראלי למשחקי ה"ספיישל אולימפיקס" באבו-דאבי

נשיא המדינה אירח את ספורטאי "ספיישל אולימפיקס" במשכן נשיאי ישראל: "אתם מוכיחים בגופכם, שלרוח יש כוח עצום להחיות את הגוף, להפתיע אותו, להביא אותו להישגים"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

נשיא המדינה ראובן ריבלין אירח ביום חמישי האחרון את ספורטאי "ספיישל אולימפיקס" כחלק מהשקת הסגל הישראלי למשחקי הספיישל אולימפקס שיתקיימו בשנה הבאה באבו-דאבי ודובאי. האירוע שהתקיים בבית הנשיא, נפתח במשחק ראווה בין אריק זאבי לבין הג'ודוקא לבב ברקן ספורטאי ה"ספיישל אולימפיקס" ונגמר בניצחון ללבב. עוד השתתפו באירוע יו"ר הועד המנהל הרב שי פירון, מנכ"לית הארגון בישראל שרון לוי-בלנגה, מנכ"ל אירופה-אסיה של הארגון דיוויד אוונגליסטה ונשיא "ספיישל אולימפיקס ישראל" ד"ר ניסים לוי. במהלך האירוע העניקה שחיינית ה"ספיישל אולימפיקס" שי דגן פלסמן בת השמונה לנשיא כדור Unified המסמל את הספורט המשלב, המחבר בין ספורטאים רגילים לספורטאי ספיישל.

הנשיא ריבלין עם אריק זאבי והג'ודוקא לבב ברקן | צילום: סנאפ המרכז לצילום חברתי

"כל מי שהתחרה אי פעם או שהתמיד בענף ספורט כלשהו, יודע שאחד הסודות הגדולים להצלחה טמון בחלוקת הכוח", ציין הנשיא בפתיחת דבריו, "כי בספורט לא די להיות חזק כדי לנצח. כמי שסוללים לעצמם את הדרך יום יום בהתמדה, בנחישות, עם חוסן מנטלי יוצא דופן, אתם מומחים ומומחיות בחלוקת כוח. אתם מיומנים ויודעים מתי נכון להרפות, כדי להשאיר כוח להמשך ומתי יש להילחם בכל הכוח עד הקצה. הרוח הזו, הרוח שאתם מביאים אתכם אל הספיישל אולימפיקס, ראויה שנלמד ממנה ונשאב ממנה השראה. בזכותה, אתם מנצחים עוד לפני יריית הפתיחה. אתם מוכיחים בגופכם, שלרוח יש כוח עצום להחיות את הגוף, להפתיע אותו, להביא אותו להישגים שבמבט ראשון נראים בלתי אפשריים. אתם מוכיחים, שרצון הוא היסוד הכי חזק בטבע. אנחנו חיים בעידן של שינוי מבורך. ועדיין תרשו לי לקוות שבעתיד הקרוב לא נזדקק לספיישל אולימפיקס, כדי שגם אתם תוכלו להתחרות ולהשתלב בספורט העולמי. תרשו לי לייחל לכך שיבוא יום והתחרויות האולימפיות יכילו מקצים מסוגים שונים ויאפשרו גם לכם לקחת בהן חלק פעיל, להעז ולנצח".

שרון לוי-בלנגה, מנכ"לית "ספיישל אולימפיקס ישראל" הוסיפה כי משחקי אבו דאבי הם היהלום במלאכת השילוב של אנשים עם מוגבלויות שכליות בחברה והוסיפה: "ההישגים הספורטיביים שלהם מביאים גאווה רבה לישראל, לעיר בה הם חיים ולקהילה התומכת בהם. עם זאת, עלינו לזכור שספורטאים אלו נלחמים על תמיכה תקציבית כדי שיוכלו להמשיך להתאמן ולייצג את ישראל במשחקים האולימפיים במארס 2019. כולי תקווה שלבבות ייפתחו ויסייעו להם להביא גאווה למדינה".

מביאים גאווה רבה לישראל | צילום: סנאפ המרכז לצילום חברתי

הרב שי פירון שהינו יו"ר הועד המנהל אמר לקהל שהגיע כי מפעל כמו הספיישל אולימפיקס מביא תקווה לעולם בו הערכים מובילים את השיח והמחשבה של הציבור. "הספורט הוא הפתח ליצירת חברה מתוקנת וחיבור בין ציבורים שונים", אמר פירון. על כך הוסיף מנכ"ל אירופה אסיה דיוויד אוונגליסטה: "בעוד ישראל חוגגת 70 וספיישל אולימפיקס חוגגת 50, האירוע היום הוא הזמנה מהספורטאים שלנו עבור כולכם להצטרף לעולם שלנו. עולם של ניצחונות בלי קורבנות. הם מזמינים את כולכם לעולם בו תראו אותם כפי שהם – חזקים".





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג