תתחילו להניף! על חשיבות שילוב תרגילי הנפת הרגל הצידה באימון

מרבית חיינו, ובפרט באימונים, רגלינו פונות קדימה ואחורה. כמה פעמים ביום, אם בכלל, אתם מניפים את הרגל לצדדים? עדי שיף עם כל היתרונות של הפעולה הפשוטה והחשובה הזאת עבור הגוף שלכם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
עדי שיף בתרגול הנפת הרגל הצידה | צילום: רועי שלם

האם יוצא לכם, סתם כך בשגרת היום-יום, להניף את הרגל הצידה? כנראה שלרוב לא, שהרי עיקר התנועה שלנו, בין אם בזמן הליכה, ריצה, רכיבה על אופניים או אפילו בזמן ישיבה היא כשהרגליים בקדמת הגוף ונעות ופונות קדימה. הגוף שלנו מסגל את התנועות שבשגרת היום יום, מתרגל אליהן ומאמץ אותן. גם המוח כבר מתורגל היטב והתנועות האלו מתבצעות על אוטומט מיום היוולדנו.

לכתבות נוספות בנושא:
נסו בעצמכם: 7 תרגילים קצרים שיעזרו לכם לשמור על גב זקוף
מכת הסלולרי: מה עושים כדי למנוע כאבים בשורש כף היד?
האם אתם הולכים נכון? כללים להליכה נכונה ומניעת פציעות

אפילו בזמן אימון, מרבית התנועות שאנו מבצעים, בכל מה שקשור לתנועת הרגליים, הן תנועות שמביאות את הרגליים קדימה או תנועות אגב פישוק עם הרגליים (כמו סקווט). זה בעיקר בא לידי ביטוי אצל מי מאיתנו שמבצעים אימונים לא מגוונים ומבצעים בשגרה תרגילים שפחות או יותר חוזרים על עצמם במהלך האימון. באימונים כמו פילאטיס או יוגה, נראה תנועות מגוונות יותר עם הרגליים.

 

כאמור, אחת התנועות שאנו מבצעים לעיתים רחוקות בלבד היא תנועת הנפת הרגל הצידה – תנועה שלרוב אין לנו צורך בה בשגרה לצורך ההתנהלות שלנו במרחב. אז למה חשוב להכניס את תנועת הנפת הרגל הצידה לחיינו ומה נרוויח מזה?

תחילה אציין, שבאופן כללי הגוף אוהב שינויים, הפתעות וגיוונים. כשאנו מבצעים תנועה שאינה שגרתית עבור הגוף, אנו "מפתיעים" אותו ובכך מעירים אותו, מבלבלים אותו ומקדמים אותו. תנועה חדשה או כזו שלא מתבצעת באופן קבוע גורמת לגירוי של הגוף והמוח וזה מצוין. הגוף שלנו מתרגל בקלות לתנועות וגם "משתעמם" בקלות וחשוב להוציא אותו מהמצב הזה.

הגוף צריך לצאת מהשגרה | צילום: רועי שלם

עוד יתרון נהדר בהנפת הרגל הצידה הוא שבזמן הפעולה עובדים שרירים נוספים שפחות עובדים ביום יום, מה שמביא לחיזוקם ומקטין את הסיכוי להיפצע, באופן כללי. הנפת הרגל הצידה נהדרת גם ל"שימון" המפרקים וגם האגן הוא המרוויח הגדול בכך שהוא מקבל תנועה שאינה שגרתית עבורו. למעשה, האגן הוא אחד האזורים היותר רגישים בגוף ואם לא נניע אותו בצורה חכמה ונכונה, אנו עלולים להרגיש נוקשות וחוסר גמישות באזור האגן וזה יכול להוביל גם לכאבים שיתפשטו לאזור הגב.

הנפת הרגל טובה לא רק לגוף, אלא גם לנפש. כמו תנועות אחרות שאנו מבצעים שלא בשגרה, תנועה זו "מעירה" את הנפש וגורמת לתחושה כללית טובה יותר, והרי גוף ונפש הולכים יחדיו, יד ביד. קיבעון אינו טוב, לא עבור הגוף, לא עבור המוח ולא עבור הנפש.

מונע פציעות ומשפר גמישות | צילום: רועי שלם

שלבו מדי פעם את תרגול הנפת הרגל הצידה סתם כך במהלך היום וגם במהלך האימונים שלכם. מצורף עבוכם כאן למעלה סרטון ובו חמישה תרגילים שונים שמשלבים בתוכם את תנועת הנפת הרגל הצידה. בצעו מכל תרגיל בין 10 ל-50 חזרות, לפי יכולתכם ורצונכם.

 


 

למידע נוסף, תכניות אימונים ואימונים מקוונים חינם כנסו לאתר של עדי שיף




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג