פיזי, נפשי, או השילוב בין השניים: ממה נגרמת חולשה ברגליים ואיך נתגבר עליה?

למה בזמן מתח אנו מרגישים חולשה באזור הרגליים, ולפעמים ממש קורסים פיזית תחת העומס? ומה חיזוק שרירי הרגליים בזמן מתח יעשה לנו? עדי שיף עם כל הפרטים וגם עם ארבעה תרגילים ייעודיים שיסייעו לכם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
עדי שיף | צילום: רועי שלם

מכירים את התחושה שבזמן עמידה, אתם מרגישים לפתע חולשה ברגליים, שאתם עומדים לקרוס ולרגליים קשה לשאת אתכם ולהחזיק אתכם? כאב או חולשה באזור הרגליים הם תלונה שכיחה. כמעט כל אחד ואחת מאיתנו חווים או חוו לפחות פעם אחת תחושה כזאת ברגליים. התחושה אינה נעימה, הרגליים שאמורות לשאת אותנו לפתע עייפות והתופעה משפיעה על אזורים נוספים בגוף, וגם על הנפש.

לכתבות נוספות בנושא:
תתחילו להניף! על חשיבות שילוב תרגילי הנפת הרגל הצידה באימון
נסו בעצמכם: 7 תרגילים קצרים שיעזרו לכם לשמור על גב זקוף
מכת הסלולרי: מה עושים כדי למנוע כאבים בשורש כף היד?

יכולות להיות לתופעה סיבות נוירולוגיות שמצריכות טיפול מתאים, אך יכולות להיות לכך גם סיבות שקשורות למתח מצטבר בגוף. בשנה האחרונה, כולנו בלחץ והמצב העגום בארץ גורם למתח משמעותי, שהולך ומצטבר. המתח הזה יכול לגרום לתחושת כאב או חולשה בשרירי הרגליים, יחד עם נוקשות בשכמות – שילוב שיכול להקשות עלינו את ההתנהלות ביומיום. בסופו של דבר, גוף ונפש הולכים יחדיו, יד ביד. המצב הרגשי והנפשי שלנו באים לידי ביטוי גם באופן פיזיולוגי.

אנשים שחווים מתחים או משברים קשים קורסים תחת העומס הנפשי וזה מתבטא, בין היתר, גם ברגליים. בזמנים כאלה יש שמרגישים כאב בשרירי הרגליים בלי שכלל התאמנו או הפעילו את הגוף. לעיתים נרגיש את הכאב באופן מופשט ולעיתים בכמה אזורים יחדיו, למשל, חולשה באזור הירכיים והברכיים.

חוקרים אמריקאים גילו שחומרת הכאב ברגליים יכולה להעיד על דיכאון וככל שהכאב חמור יותר, כך סיכוי גבוה יותר לפתח יותר תסמיני דיכאון. בנוסף, מתח מצטבר משפיע על השכמות, גורם להן להיות נוקשות ובכך גם גורם לנוקשות להתפשט לכיוון הכתפיים והצוואר. כלומר, מדובר בתופעה מתגלגלת שבה מעורבים כמה אזורים בגוף.

לכן, מאוד חשוב לחזק את הרגליים שלנו, בעיקר בתקופה הזאת, בעיקר כשהגוף נמצא במתח.

אין צורך להתאמן במשך זמן ארוך ולהפעיל עומס משמעותי על הרגליים. אפילו אם נקדיש לרגליים כמה דקות בלבד ביום, ובמקביל נניע גם את השכמות בצורה נכונה ויעילה, נוכל להקל על הכאב או החולשה ולשדר למוח שעל אף המתח והדריכות, הגוף עובד והשרירים מקבלים את הבוסט הנכון כדי להתמודד עם התופעה.

מצורף כאן למעלה סרטון ובו ארבעה תרגילים המיועדים למטרה זו. כאמור, הקדישו שתי דקות ביום כדי להקל על הכאב או החולשה, או לחילופין, להימנע מראש מהתחושות האלה.

 


 

למידע נוסף, תכניות אימונים ואימונים מקוונים חינם כנסו לאתר של עדי שיף




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג