סנטר כפול? לא גזירה משמיים! כך תוכלו למנוע את התופעה

מתי יצא לכם לאמן את שרירי הסנטר? למה בשנים האחרונות תופעת הסנטר הכפול גדלה? ולמה, בשנים האחרונות יש יותר צעירים וצעירות שמתלוננים עליה? עדי שיף עם כל הסיבות, הפתרונות וגם התרגילים שיעזרו לכם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
תרגול לשרירי הסנטר | צילום: רועי שלם

הפנים שלנו מלאות בשרירים. למעשה, הפנים הן מהאיברים היותר שריריים בגופנו. חשבו על זה, תפקיד השרירים בפנים הוא "להחזיק" את העור, להשאירו מורם ולמתוח אותו כדי שלא יהיה נפול. בנוסף, שרירי הפנים עובדים בצורה חזקה, יעילה ואלסטית כדי לאפשר לנו מגוון רחב של הבעות פנים. כמו עם כל יתר השרירים בגוף, כך גם שרירי הפנים מגיבים לגירוי ועבודה. מנגד, שרירים שאינם מופעלים או לא מתוחזקים, מאבדים מכוחם, נכנעים לכוח המשיכה והופכים לרפויים ושמוטים.

לכתבות נוספות בנושא:
מכת הסלולרי: מה עושים כדי למנוע כאבים בשורש כף היד?
האם אתם הולכים נכון? כללים להליכה נכונה ומניעת פציעות
גם כשהגיל עולה: כך לא תאבדו תנועות חשובות של הגוף

כעת נתמקד בסנטר. לסנטר יש כמה צורות, כשהבולטת בהן היא צורת הסנטר הכפול. סנטר כפול הוא, למעשה, שכבת שומן תת עורי, מתחת לסנטר, סביב הצוואר שצונחת ונראית כמו סנטר נוסף (ומכאן השם). ובמילה אחת – גרביטציה. בדרך כלל ניתן לראות סנטר כפול בקרב אנשים עם עודף משקל, או בקרב מבוגרים. העלייה בגיל מביאה איתה תהליכים שונים ובתוכם היחלשות של השרירים שגורמת להתרופפות הטונוס ובכך כניעה לכוח המשיכה.

סנטר כפול | צילום: Shutterstock

ואולם, ניתן, לעיתים, לראות סנטר כפול גם אצל אנשים אשר משקלם תקין וזאת בגלל מבנה עצמות ועור רפוי. בשנים האחרונות, תופעת הסנטר הכפול גדלה משמעותית באופן כללי, ובעיקר בקרב צעירים וצעירות. למה זה קורה ומה ניתן לעשות בנידון?

מעבר לעובדה שאורח החיים של רבים מאיתנו הוא יושבני ומול מחשב וגורם לנו להיות רכונים מול השולחן או המחשב, מה שלא מפעיל את שרירי הסנטר ולא תורם לחיזוקם, חשוב לדעת שהסנטר הכפול נראה יותר וגדל יותר בזמן שהראש שלנו כפוף כלפי מטה וזאת בדיוק הסיבה שמאז שאנחנו מחוברים לנייד שלנו כמעט 7\24 הראש שלנו, בעצם, כפוף במשך שעות רבות ביום, וכאמור, זה מה שמגדיל ומגביר את תופעת הסנטר הכפול, וזה קורה לא רק בזמן ישיבה, אלא גם בזמן עמידה או הליכה. הסתכלו סביבכם וראו כמה אנשים מחוברים לנייד שלהם בזמן שהראש כפוף כלפי מטה, כמובן, בזמן שהם צועדים ברחוב או עומדים ברחוב.

ובקיצור, בזמן שאתם עומדים, צועדים או יושבים עם הנייד וכותבים הודעות, שולחים מיילים, משוטטים ברשתות החברתיות ומבצעים כל פעולה דרך הנייד, הראש כפוף כל הזמן, מה שמעודד ומגדיל את הסנטר הכפול וזאת, בעיקר, הסיבה בגינה ניתן לראות היום צעירים וצעירות שלמרות שהם רחוקים מהגיל בו צץ לו הסנטר הכפול, כבר עכשיו התהליך מתחיל אצלם.

תרגול לשרירי הסנטר | צילום: רועי שלם

סנטר כפול הוא תופעה לא נעימה. מעבר לעניין האסטתי, הסנטר הכפול מורגש ומטריד וגורם פעמים רבות לתחושה לא נוחה ולא נעימה באזור הצוואר, בעיקר בעת כיפוף הראש, אך בחלק מהמקרים גם כשהראש אינו כפוף.

כדי להתמודד עם תופעת הסנטר הכפול יש שלל טיפולים שמוצעים בשוק, אבל לפני שרצים לטיפולים, כדאי להתייחס לאזור ולאמן את שרירי הסנטר כדי להפעיל,להדק ולחזק אותם. אז איך עושים את זה?

קודם כל ולפני הכל, מודעות. ברגע שתהיו מודעים לכך שתנועת כיפוף הראש היא גורם מרכזי להגעתו של הסנטר הכפול (ויחד עם זה עלולים להגיע גם כאבי צוואר), השתדלו פחות לכופף את הראש. נסו, בזמן שאתם עם הנייד, לדאוג שהוא יהיה מולכם, מול העיניים בזמן שהראש ישר, כדי שלא תצטרכו לכופף את הראש. מומלץ גם לוודא שהכתפיים ישרות ומוחזקות ולא רפויות או רכונות קדימה. מנח הכתפיים משפיע באופן ישיר על שרירי הסנטר.

בנוסף, בצעו אימונים, לא משנה אילו, העיקר התאמנו. ככל שהגוף וכך גם הראש יהיו יותר בתנועה והשרירים יעבדו, כך גם שרירי הצוואר ינועו יותר וחשוב שנזכיר להם את קיומם. בנוסף, מומלץ להשקיע באזור הסנטר בין דקה לשלוש דקות ביום ולבצע על בסיס יומי מספר תרגילים פשוטים, כאמור, בני כמה דקות בלבד לחיזוק השרירים תומכי הסנטר. ממש כפי שאנו מחזקים את יתר שרירי גופנו כדי שלא יהיו רפויים, כך גם עם שרירי הסנטר. בסרטון שלפניכם מספר תרגילים פשוטים לחיזוק שרירי הסנטר ואשר ניתן לבצעם בכל מקום ובכל רגע:

למידע נוסף, תכניות אימונים ואימונים מקוונים חינם כנסו לאתר של עדי שיף




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג