מכת הסלולרי: מה עושים כדי למנוע כאבים בשורש כף היד?

אורח החיים בעידן הזה מביא איתו כאבים משמעותיים וחדשים שלא הכרנו בכפות הידיים. אולי לא תופתעו לגלות את הסיבה, אך בהחלט יש לה פתרון, ואפילו קל למדי. עדי שיף עם כל הפרטים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
כאב בכף היד בעקבות החזקת הטלפון הסלולרי | צילום: Shuttersotck

כף היד שלנו כוללת לא מעט שרירים (למעלה מ-28 שרירים שונים) ומבנה שורש כף היד מורכב. לכן, יכולות להיות סיבות רבות ומגוונות לכאב באזורים שונים בכפות הידיים ובעיקר בשורש כף היד ובאזור בליטת כף היד (גבעת האגודל). למה בעידן הנוכחי מספר הסובלים מכאב בכף היד גדל ומדוע אנו סובלים מכאבים משמעותיים יותר ובתדירות גבוהה יותר בכף היד?

לכתבות נוספות בנושא:
האם אתם הולכים נכון? כללים להליכה נכונה ומניעת פציעות
גם כשהגיל עולה: כך לא תאבדו תנועות חשובות של הגוף
מתקן הכושר הטוב ביותר נמצא לפעמים ממש מתחת לאף

ובכן, עם יד על הלב, כמה שעות ביום אתם אוחזים בטלפון הנייד שלכם כדי לכתוב הודעות, לשלוח מיילים, להתעדכן בחדשות ובכל מה שקורה ברשתות החברתיות? דעו שזה גורם ישיר לבעיות שקשורות למפרק כפות הידיים ולכאבים בכפות הידיים. בדרך כלל, כפי שיפורט בהמשך, כאבים במפרקי כפות הידיים שייכים בעיקר לאנשים מבוגרים, אך בגלל ההתנהלות שלנו עם ומול הטלפון הנייד, התופעה גדלה באופן משמעותי גם בקרב צעירים וצעירות.

קבלו סדרת תרגילים קצרה לחיזוק כפות הידיים:

 

זה קורה בגלל אחיזה לא נכונה של הנייד. למשל, אחיזה תוך תמיכת החלק התחתון של הנייד עם הזרת וכיפוף משמעותי של מפרק כף היד בצורה לא טבעית. כשאנו אוחזים את הנייד בצורה לא נכונה, נוצר בעקבות כך עומס גם על הצוואר והכתפיים. משמע, כל השרירים המדוברים פועלים בצורה לא נכונה ולא בריאה, מה שעלול לגרום לפציעות ולדלקות.

אם נשים בצד פציעות ספורט שונות, חבלות בעצמות (שברים) וברצועות, שברי מאמץ, שחיקת סחוסים במפרקים או פתולוגיות שונות, שלהם טיפול מותאם וחשוב להיוועץ עם רופא בעניין, סיבות נוספות שמביאות איתן כאבים בכפות הידיים הן העלייה בגיל. ככל שאנו מתבגרים, השרירים נחלשים באופן טבעי ונחלשים אף יותר ללא הפעלתם על בסיס קבוע. כל תנועה שאנו לא מבצעים, עם העלייה בגיל – תלך לאיבוד או שטווח התנועה שלה יצטמצם משמעותית. אומנם אנו משתמשים בכפות הידיים שלנו על בסיס יומי, כמובן, אך לא באופן שמאמן ומחזק בצורה נכונה ובריאה את השרירים בהן.

החזקת הנייד בצורה לא נכונה תגרום לכאב | צילום: עדי שיף

בנוסף, אורח החיים היושבני, גם הוא לא מביא איתו בשורה טובה בכל מה שנוגע לכפות הידיים, ואם אנחנו מול מחשב – חשוב לדעת שהקלדה במנח לא תקין של כף היד, או אחיזה לא נכונה בעכבר (רצוי להשתמש בעכבר ארגונומי להפחתת לחץ על שורש כף היד) או הרמת המרפק באוויר תוך כדי הקלדה, יכולים לפגוע בבריאות המפרקים העדינים של כפות הידיים. בנוסף, אם אתם יושבים מול המחשב ומפרק הכתף מונח בצורה לא נכונה, זה עלול להקרין ולהשפיע גם על כפות הידיים.

כפות הידיים משמשות אותנו לפעולות שדורשות כוח וגם לפעולות עדינות שדורשות דיוק ובנוסף, הן משמשות אותנו גם כדי לחוש ולחקור דברים. כאבים במפרק כף היד ובכף היד באופן כללי, יכולים לגרום להגבלה תנועתית משמעותית בחיינו ולקושי בביצוע פעולות סטנדרטיות, כמו הרמת חפצים ונשיאת שקיות, למשל, כשחוזרים מהסופר. הכאב גם מגביל פעילות גופנית – קשה לבצע פלאנק, דד ליפט ולחיצת חזה בזמן כאב בכף היד. ההגבלה אף יותר גדולה כשיש חולשה של שרירי כופפי או פושטי כף היד.

כפות הידיים נחוצות לנו כדי לתפקד באופן תקין ולהוציא אל הפועל מגוון רחב של פעולות הכרחיות. חיזוק כפות הידיים הוא הכרחי כדי להימנע מכאב או כדי להקל על כאב. מתי בפעם האחרונה אימנתם את כפות הידיים שלכם? סביר להניח שכפות הידיים הן לא האזור שמככב בעת עבודה על שרירי הגוף באופן כללי. אם נזניח את כפות הידיים שלנו, אנו עלולים לשלם על כך מחיר.

עדי שיף בתרגול לכף היד | צילום: רועי שלם

כפות הידיים קשורות באופן ישיר לחגורת הכתפיים ולמנח חגורת הכתפיים. פעמים רבות, כשחגורת הכתפיים חלשה או שהמנח שלה לא תקין, ההשפעה מורגשת בכפות הידיים. לכן, עם ובלי קשר, מומלץ מאוד לחזק גם את חגורת הכתפיים.

חשוב לא להתעלם מכאב בכף היד. אם הכאב בכף היד נמשך מספר ימים ובוודאי אם הוא מחמיר או שיש בכף היד נפיחות גשו לרופא. כאבים בכף היד יכולים להפוך לכרוניים ללא טיפול.

מצורף עבורכם כאן למעלה סרטון קצר ובו תרגילים שמוקדשים להנעת וחיזוק שרירי כפות הידיים. המטרה – לחזק ולהניע את כפות הידיים בצורה נכונה ויעילה כדי להימנע מכאב בעתיד. הכניסו את התרגול הזה לחייכם באופן קבוע, לפחות שלוש פעמים בשבוע. מדובר בתרגול קצר בן דקות ספורות בלבד ולכן זה ישים לחלוטין. בהצלחה!

 


 

למידע נוסף, תכניות אימונים ואימונים מקוונים חינם כנסו לאתר של עדי שיף




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג