ההחלטה לשנה החדשה: לא לתת לגוף לקרוס, לא להפסיק לזוז!

איך פותחים שנה חדשה? איך דואגים שהגוף לא יקרוס בעקבות השנה הקשה מנשוא שחלפה? ואיך שומרים על גוף ונפש חזקים לצד בשורות מרסקות שמשפיעות על הנפש? עדי שיף בטור אישי לשנה החדשה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
עדי שיף | צילום: רועי שלם

השנה האחרונה הייתה הקשה והאכזרית ביותר שידענו. לא נתפס שעדיין יש חטופים שטרם חזרו ואין שמץ של מושג מה עולה או עלה בגורלם. לא נתפס שכבר שנה אין לאנשים בית לחזור אליו. העם שלנו בסוג של אבל כבר למעלה משנה, ומשפחות החטופים בגהינום מתמשך, שאי אפשר בכלל להכיל את עוצמתו ומשפחות שנקרעו מהבתים שלהם, מחפשות את דרכם.

לכתבות נוספות בנושא:
פיזי, נפשי, או השילוב בין השניים: ממה נגרמת חולשה ברגליים ואיך נתגבר עליה?
תתחילו להניף! על חשיבות שילוב תרגילי הנפת הרגל הצידה באימון
נסו בעצמכם: 7 תרגילים קצרים שיעזרו לכם לשמור על גב זקוף

תקופת אבל גורמת לתופעות מורכבות בגוף ובנפש. אני מניחה שרבים מכם או רבים מהקרובים אליכם חוו השנה מחלות או תופעות גופניות לא פשוטות שהתפרצו דווקא בשנה האחרונה וזה הגיוני, כי כשהנפש חלשה, גם הגוף נחלש ולכן זאת “הזדמנות” של כאבים ומחלות שונות לצוץ ולתקוף ולא תמיד הנפש חזקה מספיק להילחם ולא תמיד הגוף חזק מספיק כדי להתגבר.

חשוב לתרגל גם את הנפש | צילום: Shutterstock

מה ששונה בתקופת האבל הפעם, זה שמדובר באבל מתמשך ונגרר שהולך ומקצין בעקבות המצב ולא ניתן לראות או לצפות את סופו וזה מפחיד ופחד יכול לשתק. אנחנו בעצם עם בטראומה. בזמן אבל או טראומה הגוף נוטה להתכווץ, זאת נטייתו הטבעית של הגוף והדרך שלו להגן על עצמו. אבל הכיווץ המתמשך הזה אינו טוב לאורך זמן.

כמה נהדר היה להבין איזה צבא מדהים עם יכולות נדירות יש לנו ולקינוח לקבל את הודעת חיסולו של נסראללה לקראת סוף השנה המקוללת, מן נקודת אור בתוך השחור, מן אושר וכוח שממלאים את הלב, מרפים את השרירים, נותנים תקווה ואפילו גורמים לנו, פיזית, להרגיש חזקים יותר. ככה זה כשפתאום יש תקווה, אפילו אם היא מסוימת.

אני קיבלתי החלטה אישית לקראת השנה החדשה (החלטה שהתחלתי ליישם כבר לפי כמה חודשים) ואני מזמינה אתכם להצטרף אלי. החלטתי שלא משנה מה יקרה, לא אתן לנפש ולגוף לקרוס. זה בסדר ואפילו הגיוני ואנושי להיות עצובה, לדאוג ולכאוב, אבל לא אאפשר לגוף ולנפש להישאר שם לאורך זמן. אחרי העצב, אני מלמדת את הגוף שלי להחזיר את כוחו, את עמידתו הזקופה ואת היכולת שלו להתמודד עם ומול כל דבר או מכשול שעומדים בפניו.

עדי שיף | צילום: רועי שלם

תנועה של הגוף על בסיס יומי היא המפתח והכרח בתהליך ומקלה, בין היתר, גם על כאבים פיזיים. כשהגוף לא זז, הנשמה תקועה, מצב הגוף והנפש נשאר סטטי, הזרימה הפנימית יורדת והכאבים מגיעים. בהתאם, כשהגוף זז, הנשמה זזה, הנפש מתחזקת, האנרגיה והכוח מגיעים אלינו ומשדרים למוח שאנחנו חזקים ומנצחים את הקשיים. גוף שזז בצורה חיונית על בסיס יומי משדר למוח שהכל בסדר ושלא משנה מה קורה, הגוף נשאר חזק, יציב ובריא. למעשה, התנועה החיצונית משפרת את התנועה הפנימית שעוזרת להקל על כאבים ועל הנפש.

גם כשהלו"ז עמוס, גם כשבקושי מוצאים זמן לעצמנו ולזמן איכות עם המשפחה וגם כשהדבר היחיד שבא לעשות זה לרבוץ על הספה ופשוט לא לעשות כלום, אפשר למצוא רבע שעה ביום לתחזוק וחיזוק הגוף והנפש – זה MUST. סך הכל רבע שעה ביום. רבע שעה שמשנה את כל ההתנהלות והאנרגיה של הגוף. רבע שעה שתגרום לנו להיות חזקים ואסופים יותר ולהילחם בתופעות לא סימפטיות שמבקשות לצוץ בגופנו ולנצל את חולשתנו. לא בכדי, ישנם אנשים שסובלים מכאבים כשהם מתעוררים בבוקר וככל שהיום מתקדם והם מתחילים לנוע, הכאבים פוחתים וטווח התנועה גדל.

ולסיכום – קריטי שתזוזה של הגוף תהיה חלק בלתי נפרד לא רק משגרת החיים שלנו, אלא גם משגרת היומיום שלנו. בריאות מיטבית מגיעה כשהתנועה הטבעית בתוך הגוף טובה. בגוף שזז ונע יש זרימת דם, קצב לב, תנועת ריאות, זרימת נוזלי עמוד השדרה והלימפה ועוד’.

שתהיה שנה של ניצחון גם ברמה האישית וגם ברמה הלאומית

 


 

למידע נוסף, תכניות אימונים ואימונים מקוונים חינם כנסו לאתר של עדי שיף




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"תפסתי יום לא טוב ברכיבה, אבל אמרתי לעצמי שזה הכושר שלי היום. קיבלתי את המצב והמשכתי להילחם", הטריאתלטית הישראלית אנטונינה רזניקוב, אחרי שסיימה במקום ה-2 בקבוצת הגיל שלה באליפות העולם למרחק איש ברזל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג