גם כשהגיל עולה: כך לא תאבדו תנועות חשובות של הגוף

ככל שאנו מתבגרים, אנו מאבדים יכולת לבצע תנועות חשובות עבור הגוף. למה זה קורה ואיך נוכל לשמר את התנועות ובכך לשפר את אורח חיינו? עדי שיף מסבירה ומדגימה עם סרטון אימון קצר לשימור התנועות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
עדי שיף מדגימה | צילום: רועי שלם

עם העלייה בגיל חלים בתוכנו ובגופנו שינויים פיזיולוגיים רבים. בגיל צעיר יותר, הגוף שלנו הוא מכונה משומנת היטב, אך ככל שאנו מתבגרים, בעיקר אחרי גיל 40 ובצורה יותר משמעותית אחרי גיל 60 השינויים דרמטיים יותר. בין היתר, ניתן לראות שינויים ביציבה וביציבות הגוף, שינויים בקואורדינציה ובהתמצאות במרחב, ירידה בגמישות המפרקים ובמסת השריר, נרגיש עייפים יותר ובאופן כללי, יתכן ונחווה אי נוחות או כאבים באזורים שונים בגוף.

לכתבות נוספות בנושא:
מתקן הכושר הטוב ביותר נמצא לפעמים ממש מתחת לאף
זה לא הגיל, זה התרגיל: איבוד מסת שריר עם התבגרות הגוף
יש לכם 5 דקות? קבלו אימון שיעשה לכם טוב לגוף ולנפש

אין ספק שאחת הדרכים לשמור על המכונה החשובה ביותר בחיינו, הרי היא הגוף שלנו, היא לשמן אותה היטב על ידי פעילות גופנית סדירה אגב ביצוע אימונים שיתאימו למצב הפיזיולוגי שלכם ולמטרות שלכם והזנה של הגוף על ידי הכנסת מזון בריא ואיכותי לגוף, כך נשמור בצורה הטובה ביותר על בריאות ואורח חיים תקין ככל האפשר.

בכל הנוגע לפעילות גופנית, גמישות הגוף, באופן כללי, מאפשרת לנו לנצל את מירב יכולת התנועה של המפרקים ובעצם, לתפקד מבחינה פיזית בצורה תקינה ובכך גם להימנע מכאבים שונים בגוף שעלולים להגיע בעקבות צמצום טווח התנועה. עם העלייה בגיל, באופן טבעי, העצמות הופכות לרכות יותר, רקמות הגוף הופכות לנוקשות יותר והשרירים נוטים להתקצר, מה שמביא גם לירידה בגמישות ולהגבלה תנועתית.

עם זאת, תרגול תנועות חיוניות לגוף יכול למנוע או להקטין את ההגבלה התנועתית. יש תנועות מסוימות שאם לא נתרגלן, ילכו לאיבוד אצל חלק גדול מאיתנו והמשמעות של זה היא שנחווה כאבים בגוף, הגוף יהיה קשיח יותר, חשוף יותר למחלות ודלקות ואיכות החיים שלנו עלולה להיפגע. אך אם נהיה מודעים לכך ונתרגל את התנועות האלה על אף שאינן טבעיות לגוף ואנו לא מבצעים אותן בשגרה, הגוף יאמץ אותן וישמר אותן.

בזמן ביצוע התנועות, שמשלבות לרוב גם מתיחה לחלקים מסויימים בגוף, סיבי העצב נמתחים ומעבירים מידע למוח בקשר למצב המתח בשרירים ובכך המוח, למעשה, עוזר לגוף לבצע את הפעולה על ידי הפחתת הפעילות העצבית לא רק בשרירים הרלוונטיים, אלא בכל השרירים בגוף, אז כל הגוף זוכה להרוויח מהתרגול. כמובן שאם נבצע את התנועות האלה על בסיס יומי, מדובר במספר שניות או דקות בלבד, תלוי כמה פעמים תרצו לבצע את התנועות, התוצאות תהיינה נהדרות ותראו שיפור.

עדי שיף מדגימה | צילום: רועי שלם

תרגישו שלאט לאט, כאב המתיחה יפחת, טווח התנועה יגדל או לפחות לא יחמיר (תלוי עד כמה הוא חמור) ותרגישו פחות נוקשות בשרירים ויותר שחרור בגוף, באופן כללי. אם יש לכם כאבים במפרקים שונים בגוף שקשורים לתנועה, בצעו את התנועה בעדינות, ובכל מקרה הקשיבו לגוף שלכם ואם יש תנועה שפחות נעימה לכם, עברו לתנועה הבאה. מצורף עבורכם סרטון קצר ובו מספר תנועות שחשוב וכדאי לשמרן.

למידע נוסף, תכניות אימונים ואימונים מקוונים חינם כנסו לאתר של עדי שיף




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג