מותג משקפי הספורט אוקלי חוגג 30 ומשיק שתי מהדורות חדשות של משקפי שמש
מאת:גיא כהן
גאראנד עבד באותה תקופה בחניית ביתו, מנסה ותוהה, בודק חומרים ובעיקר מעז לחלום. כצעד ראשון הוא לוקח את הציפוי של ידית האופנוע, ומגלה את הממצא החשוב הראשון: בשונה מחומרים אחרים, אותו ציפוי מגביר את האחיזה במגע עם זיעה או לחות ולא מרפה אותה. אותו ציפוי ייחודי נקרא "Unobtainium" והוא משמש עד היום כחומר חשוב וייחודי במלאכת ייצור המשקפיים של אוקלי. לראיה חדה וראיה פריפריאלית משופרת, הוא השתמש בצורת העדשות של המשקפת (היה זו חידוש כה ייחודי עד כי נרשם כפטנט). את העדשות יצר מחומר המכונה "Plutonite", סינתזה אופטית טהורה שמפחיתה משקל, משפרת עמידות בפני פגיעה ומסננת 100% מהקרינה האולטרא סגולה. ההמצאה החדשה יצאה לשוק ב-1984 תחת השם אוקלי "Lights" ו-"Factory Pilots". בסופו של דבר זכו המשקפים לשם המסחרי "Eyeshades".
פילוסופיית העיצוב של אוקלי מבוססת על עיקרון פשוט: "אם שווה לעשות משהו, שווה לעשות אותו בגדול". אוקלי ממשיכים באובססיביות השמורה להם לעיצוב, פנאטיות שמונעת מתוך תשוקה וגאווה. זו הדרך מבחינתם להגיע לחדשנות שמעניקה לספורטאים רישיון לחלום וזו הסיבה שהספורטאים הבכירים בעולם בוחרים ב-OAKLEY, מארק קוונדיש, קרייג אלכסנדר ושון וייט הם רק חלק מהשמות. בימים אלה משיקים באוקלי 2 מהדורות יוצאות דופן. הראשונה היא חלק מברית שיתופית שנשמרה בסוד במשך השנים האחרונות וכרגע משוחררת לאוויר העולם: שת"פ ראשון מסוגו בין משקפי השמש של OAKLEY לבין מכוניות המרוץ של סקודריה פרארי. הברית התקדימית בין שתי ענקיות הספורט הולידה מהדורה מיוחדת הכוללת שמונה דגמים לגברים העושים שימוש בצבעוניות הזכירה והאייקונית של מכוניות המירוץ סקודריה פררי לצד כל הערכים המוספים ונקודות הזכות המבדלות את המשקפים של אוקלי ממותגים אחרים.
לציון שינוי הקידומת המורה על 3 עשורים של חדשנות, חרטו בלייזר סמל גרפי של "30", בפינת העדשות של דגמי המהדורה. בנוסף, כל מסגרת במהדורת המורשת מגיעה עם שקית מיקרוקליר בהתאמה אישית עם עיטורים אמנותיים החוגגים את הגישה של אוקלי, כמו גם את פילוסופיית העיצוב המתקדמת שלו.
אז איזה אוקלי אתם?
* תוכן שיווקי