מבחן שוונג: שעון הספורט Fenix 8 של Garmin

השתמשנו למשך שלושה שבועות בשעון החדש של גרמין, והמסקנות לפניכם - מהשיפור הניכר באימוני השחייה והריצה, דרך המסך האיכותי שעלה מדרגה ועד לחיי הסוללה והפיצ'רים החדשים הנוספים. ומה לגבי המחיר?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
השעון החדש Fenix 8 של Garmin | צילום: גיא דר

שעון חדש של גרמין הוא תמיד חגיגה לחובבי ספורט הסבולת, וההייפ סביב סדרת השעונים Fenix 8 גרם לסקרנות עוד לפני יציאתה. קיבלתי לידיי את גירסת ה-47 מ"מ עם מסך OLED (חידוש מרענן, נגיע אליו בהמשך), וענדתי אותו למשך כשלושה שבועות, בהן ניסיתי להפיק ממנו את המירב – מחיי היומיום ועד לאימונים ופעילויות מסוגים שונים.

השורה התחתונה
נתחיל מהסוף – מדובר בשעון הספורט הטוב ביותר שהיה לי על היד. פשוט כך, ובלי כוכביות, ועל הסיבות אפרט עוד מעט. עם זאת, אין עוררין על כך שהוא לא ממש מתאים לכל אחד. המחיר של השעונים נע בין 4,599 ש"ח ל-5,999 ש"ח, לא שונה בהרבה מהסדרות הקודמות, אך ודאי לא כזה שקל לכל אחד להוציא כלאחר יד. אחרי שפירקנו את המוקש הזה, בואו ניגש לשעון עצמו.

השעון החדש Fenix 8 של Garmin

מסך
כמי שחובב צבעוניות ומסך בהיר יחסית, שמחתי לגלות כי לראשונה בסדרת ה-FENIX השעונים כוללים מסך עם תצוגת AMOLED, בדומה לשעונים החכמים המובילים, ולא ה-MIP שאולי חסכוני באנרגיה, אבל פשוט נראה פחות טוב. מי שממש יתעקש על גירסת הסולאר עם מסך ה-MIP, ימצא גם אותו בסדרה כמובן, אך עצם העובדה שגרסת הבסיס עברה ל-OLED היא חדשות טובות ומראה על כך שגם בגרמין מבינים את השוק והתחרות שהוא מציע.

אציין שהתצוגה של המסך החדש מצוינת וקריאה מאוד, אתגר לא פשוט בשמש הישראלית. ההתאמה של המסך בין תצוגות שונות (מחוץ לפנים ולהפך) מהירה מאוד והצבעים מוצגים בצורה יפה ואיכותית. המסך מגיע גם עם עדשת ספיר עמידה לשריטות (ניתן לבחור גם גורילה גלאס בחלק מהדגמים) ומסגרת טיטניום, להבטחת עמידות לאורך זמן. אגב, למי שתהה מדובר במסך מגע, אך ניתן לבטל את המגע ולהשתמש רק בכפתורים החיצוניים למי שמעדיף.

חיי סוללה
מאז ומתמיד אורך חיי הסוללה היה הפלוס הגדול ביותר של גרמין, ולמי שדואג, זה לא השתנה באופן מהותי. בשלושת השבועות שהשתמשתי בשעון, הייתי צריך להטעין אותו רק פעם אחת, וזאת עוד כשאני מתאמן בתדירות גבוהה יחסית. לפי החברה, ניתן להשתמש בשעונים לאורך זמן של עד 29 יום בדגמי ה-AMOLED ועד 48 ימים בגרסה הסולארית. מספרים שלא נוגעים למתאמנים, אך ביחס למתחרים (בחלקם צריך להטעין את השעון כל יומיים-שלושה), מדובר כמובן ביתרון משמעותי. גם הטעינה עצמה, אגב, הייתה מהירה במיוחד ותוך כשעתיים השעון חזר לטעינה מלאה.

צבעים ברורים ובהירות טובה במסך | צילום: גרמין

רמקול ומיקרופון
עוד חידוש בסדרת הפניקס שעושה צעד לכיוון המתחרים מעולם השעונים החכמים ההמוניים יותר הוא התוספת של רמקול ומיקרופון מובנים בשעון. מניסיון לקיים כמה שיחות, זה כמובן עדיין פחות נוח מאוזניה או מהטלפון עצמו, אך למקרים ספציפיים בהחלט עושה את העבודה. נזכיר כי השעון הוא ללא סים (מה שהיה הורס לחלוטין את אורך חיי הסוללה), כך שעדיין תצטרכו לשאת את הטלפון איתכם כדי לקיים שיחות. המיקרופון מוסיף גם את האפשרות להוראות קוליות, פיצ'ר שעבד לא רע בפעמים הבודדות שניסיתי להשתמש בו.

בריאות
כבר כמה שנים ששעוני גרמין הם המתקדמים ביותר בכל הנושא למדדי הבריאות, וכמות המידע שניתן להפיק מהשעון היא עצומה. כבר התרגלתי לקום עם "דוח הבוקר" שמסכם עבורי את השינה מבחינת משך, איכות ומצבי השינה השונים (וגם ציון סופי בסוף, שזה תמיד כיף). דוח הבוקר מספר לי גם מהי רמת המוכנות שלי לאימונים, מציע אימון לדוגמה המתאים למצבי הנוכחי, סוקר את היום מבחינת הלו"ז בטלפון ומקנח במשפט השראה חביב.

דוח בוקר שכיף להתעורר איתו | צילום: גיא דר

לכך נוסיף את מדד "סוללת הגוף" (Body Battery) שכבר למדנו להכיר, שלרוב הציג תמונה אמיתית לחלוטין של התחושה שלי לאורך מרבית היום. מדד ה-HRV עליו דובר ונכתב רבות הוא חשוב ומשמעותי, וכמובן המדדים ה"רגילים" כמו דופק ממוצע ודומיו, שכבר הפכו למובנים מאליהם, אך עדיין חשובים ומדויקים. יש גם מזהה "תנומות" אוטומטי (שנ"צים בשבילכם), מתוך תקווה לשנ"צים רבים עבור כולנו. הערה אחת קטנה לשעון – זה לא יעזור שתציע לי לישון בכל לילה 8 וחצי שעות כדי להטעין את עצמי, אין סיכוי שזה יקרה.

אימון ריצה
הגענו לחלק הארי, מבחינתי לפחות, והוא תפקוד השעון באימונים. ובכן, מה אני אגיד לכם, זה היה פשוט תענוג. בחנתי את השעון במגוון סוגי אימונים – בחלקם תכננתי מראש את האימון והעליתי אותו לשעון (אפשר כמובן להכניס אוטומטית מ-Training Peaks ודומיו), ובחלקם פשוט רצתי "פריסטייל" כדי לראות איך הוא מגיב. בשני המקרים החוויה הייתה נעימה ומועילה. הן בחיווי נוח תוך כדי האימון של עמידה או אי עמידה ביעדים שהצבתי, הן בתצוגה נוחה שקל לראות גם במהירות גבוהה (יחסית, כן?) והן בסיום בתובנות שהשעון מפיק על הביצועים שלי, שבאמת הפקתי מהן רבות לאימונים לאחר מכן.

Body Battery של אחרי אימון | צילום: גיא דר

פיצ'ר חדש שהתווסף הוא תכנון דינמי של המסלול באמצעות השעון. כלומר, אני מכניס את הקילומטראז' הרצוי לאימון, והשעון מתכנן לי את הדרך חזרה לנקודת ההתחלה. גם אם הלכתי לאיבוד, הוא יודע להחזיר אותי ליעד בבטחה.  ניסיתי את האפשרות הזו, והיא בהחלט עבדה, אבל אני מודה שפחות התחברתי לתצוגת המפה על מסך השעון, ובכלל, כנראה שלא אשתמש בפיצ'ר הזה מבחירה אלא בלית ברירה כאחד שמעדיף לתכנן את המסלול מראש. אבל תמיד טוב שיש את האופציה.

אימון שחייה
כשחיין במקור, אשר לאורך כל הקריירה המקצוענית לא שחה עם שעון, אלא רק לאחר ה"פרישה", סקרן אותי מאוד לבחון את ביצועיו במים. האמת, הופתעתי לטובה. גם כאן ניתן להכניס את האימון מראש כמובן, אולם אני העדפתי לשחות "פריסטייל" (לא בהכרח בסגנון כמובן) ולבחון איך השעון מזהה. התוצאה הייתה מפתיעה – השעון זיהה לא רק את הסטים (איטרוואלים) שעשיתי, אלא גם את תדירות התנועה, אורך ההפסקות בין סט לסט, ואפילו סיכם לי נתונים כמו SWOLF ואורך תנועה.

בנוסף, אחד הדברים שאף שעון לא התמודד איתם כמו שצריך בעבר היה מה קורה אם אני שוחה רק רגליים או תרגילי תחושת מים. גם כאן יש פתרון, עם אפשרות מיוחדת להגדיר זאת בלחיצת כפתור וכך השעון יודע למדוד גם את זה. אז נכון, לקח לי זמן להתרגל למשקל של השעון במהלך השחייה, אבל באימון השני-שלישי, כבר לא הרגשתי אותו בכלל. השעון חסין למים עד לחץ של 4 אטמוספרות, ויכול לשמש כמחשב צלילה, אך פרט ל-2.5 מטר עומק של הבריכה בקאנטרי, לא יצא לי ממש לבחון זאת.

לצלול עוד לא יצאנו, אבל השחייה תענוג

פיצ'רים נוספים
עוד כמה דברים ששווים ציון מבחינתי –

  • לא כל המשתמשים הספורטיביים אוהבים מסך מגע. במקרה שלי, זה בעיקר נוגע לילדים קטנים שמרימים על הידיים ובשנייה יכולים להפעיל אימון פילאטיס או סתם לשנות הגדרות. הפתרון הוא שבלחיצת כפתור אפשר לבטל את מסך המגע ולעבוד רק עם הלחצנים החיצוניים. באימון, אגב, המגע מתבטל אוטומטית, וגם זה יתרון מבחינתי
  • פנס – חזק מאוד ואיכותי, ניתן להפעיל בצבע לבן או אדום. טוב לרצים בלילה, או סתם אם אתם מחפשים את מכנסי הריצה בארון ולא רוצים להדליק את האור.
  • מצא את הטלפון שלי – לא ייאמן כמה פעמים הייתי צריך להשתמש בפיצ'ר הזה ברחבי הבית בתקופה כל כך קצרה. אם אני עדיין כותב לכם, כנראה שבסוף מצאתי.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"הספורט מציב לנו יעדים ומטרות להיאחז בהם. לשאוף אליהם. כל פעם שנופלים על הברכיים ונשברים לרסיסים, נאספים, נעמדים על הרגליים וממשיכים הלאה, ושוב נופלים ושוב נעמדים", איה מידן, טריאתלטית מבארי שניצלה מהטבח ב-7.10


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג