תחרות השחייה הקשה בעולם: המבחנים האמריקאים לנבחרת השחייה האולימפית

עיני עולם השחייה כולו נשואות החל מהיום (ראשון) לאומהה, נברסקה, במעקב אחר הכישרונות של הצעירים והצעירות ושל הוותיקים והוותיקות, במסגרת ה-Trials, המבחנים האמריקאים לנבחרת האמריקאית בשחייה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

ים של כישרונות, צעירות וצעירים מול ותיקות וותיקים, יתחרו החל מהיום ב-Trials, המבחנים האמריקאים לנבחרת האמריקאית בשחייה. עיני עולם השחייה כולו נשואות לאומהה, נברסקה ב-8 ימים הקרובים. במשחקים האולימפיים, רק שניים מכל מדינה רשאים להשתתף בכל מקצה, ורק שישה עולים לנבחרת השליחים בכל תחרות שליחים. הצמצום הזה מבטיח דרמות אדירות, הפתעות וקאמבקים. לפני 4 שנים, השחייה האמריקאית גילתה במבחנים את קייטי לדקי הצעירה, שמאז הפכה לשחיינית הדומיננטית בעולם. לפני 16 שנים, מייקל פלפס בן ה-15 (שיחגוג ביום חמישי הקרוב יום הולדת 31) העפיל לראשונה לנבחרת אולימפית אמריקאית, לאולימפיאדת סידני 2000, במשחה ל-200 מ' פרפר. כאן הכל קורה.

Phelps_Santa_Clara_2009_-_start

כשהיה מייקל פלפס בן ה-15, העפיל כאן לראשונה לנבחרת אולימפית אמריקאית לאולימפיאדת סידני 2000

המאצ'אפים יהיו בכל גמר – הנה מה שצפוי:

400 מ' מעורב גברים: סביר להניח שצ'ייס קאליש שמתאמן בקבוצה עם מייקל פלפס, ימצא את מקומו לשני הראשונים. קשה לנחש מי יהיה השחיין הנוסף שיעפיל. לטיילר קלרי תוצאה מעולה, אבל גם ריאן לוכטה (עוד חודש בן 32) החליט להתמודד במשחה בו הוא עדיין אלוף אולימפי מכהן. מלוכטי אסור להתעלם. ג'יי לית'רנד וג'וש פרנו ייאבקו. וויילד קארד – שון גרישופ בן ה-17 מטקסס שלפני שנה שחה 4:15 דק'. מעניין כמה שנה של גדילה יכולה לקדם את הילד המוכשר.

עוד כתבות שחייה בשוונג
ראיון עם גיא כהן גיא כהן ששחה 70 ק"מ ברציפות במשך 24 שעות
אליפות אירופה בשחייה: גל נבו סיים שביעי ב-400 מ' מעורב אישי
מדליית זהב לשחיין דב ניסמן באליפות אירופה בשחייה לוותיקים

100 מ' פרפר נשים: דנה וולמר, האלופה האולימפית והאמא בת ה-28 בקאמבק נפלא, צפויה להיות בין שתי הראשונות. קלסי וורל כרגע נראית המועמדת הרצינית הקרובה ביותר לקחת את הכרטיס הנוסף.

400 מ' חופשי גברים: צפוי קרב לא פשוט בין קונור דווייר, קונור ייגר, מייק מקברום וזיין גרות. טאונלי האס בן ה-20 מאונ' טקסס יכול להפתיע, וכמוהו גם קלארק סמית'.

400 מ' מעורב נשים: מאיה דיראדו ואליזבת' בייזל כרגע נראות טוב יותר מכל אחת אחרת.

100 מ' חזה גברים: ארבעה מגיעים עם זמני כניסה שבין 59.5 ל-59.7 – קודי מילר, ניק פינק, אנדרו וילסון וקווין קורדס. כל אחד מהם יכול להעפיל. שווה יהיה להסתכל גם על מייקל אנדרו בן ה-17 ועל ריס וויטלי הענק בן ה-16.

100 מ' גב נשים: צפוף וקשה. נערת הזהב מיסי פרנקלין לא נראתה בשיאה ב-100 מ' גב, ובכלל, האמריקאיות היו בשנתיים האחרונות צעד אחד אחרי הכוכבות האוסטרליות. אוליביה סמוליגה נראתה טוב, וגם המאמצים של נטלי קוכלין הוותיקה עשויים לשאת פרי. לפרנקלין תהיה משימה קשה מאד להתברג בין שתי הראשונות. הכל כאן פתוח לפחות בין 6 המועמדות המובילות.

מיסי פרנקלין

תאבק עם אליסון שמיט על הכרטיס. מיסי פרנקלין | צילום: Madchester

200 מ' חופשי גברים: ריאן לוכטה וקונור דווייר נראים רמה אחת מעל כולם. גם מייקל פלפס המשתפר במשחה זה, מקסים רוני, טאונלי האס ואחרים ינסו להפתיע, או לפחות להיכנס לנבחרת השליחים.

100 מ' חזה נשים: לילי קינג היתה מהירה מאד השנה וצפויה להתברג בין 2 הראשונות. קייטי מיילי ומולי האניס ייאבקו על הכרטיס השני. תירשם הפתעה אם ג'סיקה הרדי הוותיקה בת ה-29 תשחזר את ימיה האולימפיים במשחה זה, וגם ברייה לרסון עדיין לא שחזרה השנה את הרמה הגבוהה שהציגה בעבר.

100 מ' גב גברים: אחד המשחים הקשים והאיכותיים יהיה כאן. האלוף האולימפי מאט גריוורס ייאבק עם ריאן מרפי המצוין ועם דיוויד פלאמר שנמצא בכושר השיא של חייו. שלושתם עם זמני כניסה של 52.5 שנ'. נוכח העצמה האמריקאית הגברית במשחי הגב, כניסה לנבחרת ארה"ב עשויה להניב מדליה אולימפית במשחה זה.

400 מ' חופשי נשים: בונקר לקייטי לדקי (אלא אם היא חולה). ליה סמית' נראית באופן עקבי כמספר 2 סולידי.

200 מ' חופשי נשים: קרב צמוד. על שני כרטיסים ייאבקו קייטי לדקי, מיסי פרנקלין ואליסון שמיט. לדקי צפויה להשתלט על אחד הכרטיסים, ולהשאיר את הקרב על הכרטיס השני לפרנקלין ולאליסון שמיט. גם כאן, חשיבות גדולה להתמקם בין 6 הראשונות, למשחה השליחים.

200 מ' פרפר גברים: מייקל פלפס לא יוותר על משחה נעוריו, ובמצב רגיל כרטיס ראשון שלו. ג'ק קונגר וטום שילדס צפויים להיאבק על הכרטיס השני.

78931.3

יתמודד ראש בראש ב-200 מ' מעורב עם מייקל פלפס | צילום: Chan-Fan

200 מ' מעורב נשים: מאיה דיראדו צפויה לקחת כרטיס אחד. אם קייטלין לברנץ מוכנה, הכרטיס השני עשוי להיות שלה. מלני מרגליס, אלה איסטין ומדסין קוקס לא יוותרו בקלות.

100 מ' חופשי גברים: כרטיס אחד לאלוף האולימפי המכהן, ניית'ן אדריאן, נראה סגור. כרטיס שני פתוח לחלוטין. מייקל פלפס, קיילב דרסל, אנת'וני ארווין, מקסים רוני וגם ריאן לוכטה יאבקו על מקום גם במשחה ולא פחות, ברביעיית השליחים. הרבה שחיינים מצוינים, עם שיאים אישיים מתחת 49 שניות, יישארו בבית.

200 מ' פרפר נשים: עוד משחה סופר פתוח. קאמיל אדמס מועמדת רצינית, וקייטי מקלוכלין עושה סימני חזרה מהפציעה הקשה שעיכבה אותה השנה. קאסידי באייר בת ה-16 מוושינגטון מבטיחה, ואולי עכשיו הגיע זמנה גם לקיים.

200 מ' חזה גברים: קווין קורדס היה החזק ביותר בשנתיים האחרונות, אבל עוד לא הראה הרבה השנה. ג'וש פרנו, ניק פינק, קודי מילר ואנדרו וילסון ייאבקו גם הם על אחד משני הכרטיסים.

100 מ' חופשי נשים: קרב מטורף וצמוד. לסימון מנואל מסטנפורד נראה שיש יתרון קטן. דנה וולמר, מיסי פרנקלין, קייטי לדקי, אבי וויצל ונטלי קוכלין יתנו קרב צמוד. גם על מקום בשישייה הראשונה, שיבטיח כניסה לנבחרת השליחים, תהיה מלחמה.

200 מ' גב גברים: שני שחייני גב מאוניברסיטת קליפורניה, ריאן מרפי וג'ייקוב פבלי, יתמודדו מול שני שחייני מעורב/גב מקבוצת סווים-מק קרולינה, טיילר קלרי וריאן לוכטה. מרפי צפוי להיכנס. על הכרטיס השני ייאבקו פבלי, קלרי, ולוכטי.

200 מ' חזה נשים: מיקה לורנס וקייטי מיילי נראות טוב מכולן כרגע. לורה סוגר תעשה הכל כדי לזכות להשתתף במשחקים האולימפיים. לילי קינג תנסה להחזיק מעמד למרחק שבשבילה, כפול מהמרחק האופטימלי.

200 מ' מעורב גברים: שני שחייני ה-200 מ' מעורב הטובים בהיסטוריה, מייקל פלפס וריאן לוכטה, שוב יתמודדו ראש בראש. כל תוצאה חוץ מאשר כרטיס אחד לכל אחד מהם, תהיה הפתעה מרעישה.

50 מ' חופשי גברים: אולי המשחה המסקרן והמותח באליפות. ניית'ן אדריאן נראה חזק מספיק כדי לקחת כרטיס אחד. אנת'וני ארווין הוותיק בן ה-35 כבר היה אלוף אולימפי במשחה זה לפני 16 שנים בסידני. קיילב דרסל, אלוף המכללות, יהיה בן 20 רק עוד חודשיים. בקרב ביניהם, הכל יכול לקרות. גם ג'וש שניידר, קאלן ג'ונס ומייקל צ'דוויק יעשו הכל כדי לגעת בקיר בין 2 הראשונים. לא פחות מ-177 שחיינים מגיעים לאומהה, אחרי שירדו מקריטריון הכניסה למבחנים של 23.3 שניות.

800 מ' חופשי נשים: עוד בונקר לקייטי לדקי. בקה מאן וסיירה רנגי מצפון בולטימור יילחמו על הכרטיס השני, עם יתרון קטן צפוי לבקה מאן.

100 מ' פרפר גברים: במשחה הדגל של הקאמבק שלו, למייקל פלפס אמורה להיות המהירות לקחת כרטיס אחד בלי כאבי ראש רבים מדי. על הכרטיס השני ייאבקו טום שילדס, ג'ק קונגר וטים פיליפס.

200 מ' גב נשים: מיסי פרנקלין מספיק חזקה כדי לקחת כרטיס אחד. שחייניות המעורב/גב מאיה דיראדו ואליזבת' בייזל ייאבקו על הכרטיס הנוסף.

50 מ' חופשי נשים: סימון מנואל ואבי וייצל הצעירות הן ספרינטריות בנשמה והן המועמדות לשני הכרטיסים. אבל גם מדיסון קנדי ונטלי קוכלין יודעות לשחות מהר מאד, ובשביל קוכלין הוותיקה, משחה זה עשוי להיות ההזדמנות האולימפית האישית האחרונה. 186 נשים יזנקו עם תוצאת כניסה של 26.19 שניות ומטה.

1,500 מ' חופשי גברים: קונור ייגר כנראה ייקח כרטיס אחד. ג'ורדן וילימובסקי (שהוא גם שחיין מים פתוחים) עשוי לקחת את הכרטיס השני. מייק מקברום ינסה לשחזר את ימיו כקדם. במשחה שלא פעם שייך לצעירים, גם הפתעות באות בחשבון.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג