מאת:איציק גליקמן-חבר הנהלה וגזבר איגוד האופניים הישראלי
תחילה ברצוני לציין כי כתבה מסוג זה מועלית על ידך לעיתים קרובות ותשובת האיגוד לנושאים חוזרים ונשנים אלו חוזרת על עצמה בניסיון להסביר את המצב והאילוצים הקיימים בכל הנוגע לארגון תחרויות אופני כביש בארץ ומצב הענף כלל, אך לשווא.
למרות זאת, להלן התייחסותנו בקצרה פעם נוספת:
1. מטרת איגוד האופניים היא לפתח את הספורט התחרותי בארץ ואת נבחרות ישראל ורוכביהן.
2. כעשרה רוכבים ישראלים רוכבים בקבוצות מקצועיות בחו"ל.
3. כפי שאתה יודע, בהתאם לחוקי ה- UCI לא ניתן לארגן תחרויות בהשתתפות 1000 רוכבים, בשונה מענפי ספורט אחרים אלא 200 רוכבים בלבד בכל תחרות.
4. קצת מספרים לארגון אירוע עממי של כ- 1000 משתתפים דורש מסלול של לפחות 29 ק"מ כדוגמת בית גוברין. תחרות מסוג זה עולה את המפורט להלן:
משטרה- 32,000 ₪
מערכת כריזה – 3200 ₪
ציוד + הובלה- 10,000 ₪
ארגון וצוות – 16,000 ₪
הרשמה- 2000 ₪
מרשלים- 4000 ₪
פרסום ושווק האירוע- 5000 ₪
ובסה"כ- 72,200 ₪
בסכום זה אין ביכולתו של האיגוד לארגן אירוע מסוג זה והסכום האמור גם מהווה סיבה לכשעצמה מדוע מארגנים פרטיים לא מארגנים אירועים מסוג זה לעיתים קרובות אם בכלל.
5. למרות שיתוף הפעולה המוצלח בין משטרת ישראל והאיגוד החלטותיה של המשטרה ככל שהדבר נוגע לבטיחות הרוכבים הינן עצמאיות ללא קשר לאיגוד.
6. סגירת כבישי מסלולי התחרויות מותנית ישירות גם בהשלכות על סגירת הכניסה והיציאה מהיישובים באזורי התחרות הרלוונטיים.
7. מספר חברי האיגוד גדלה באופן משמעותי וכיום רשומות לאיגוד כ- 25 קבוצות מתחרות.
8. בנוסף על התחרויות אחת מפעילויות האיגוד המרכזית היא קיומן של אירועים עממיים.
9. כפי שנכתב והובהר באתר האיגוד, טור אילת בוטל בשל חוסר תקציב מצידה של עיריית אילת והודעה מטעמה בנושא.
10. גם כאן, כפי שנכתב באתר האיגוד, תחרות בית שאן תצא לפועל במהלך חודש פברואר, זאת לאחר תיקון הכביש בשלו בוטלה התחרות במועד הראשון, זאת בהתאם לדרישת המשטרה.
11. תקציב האיגוד כתקציבם של איגודי ספורט נוספים שמקורו בתקציב המדינה קוצץ במהלך השנתיים האחרונות בעקבות המלצות וועדת בורוביץ' בכ- 50%.
12. למרות קיצוץ התקציב המאסיבי כאמור, עמד איגוד האופניים בשנת 2012 בכל התכניות והתכנונים אותם הציבה הנהלת האיגוד ולעונה הקרובה מתוכננות עשרות תחרויות.
טענותייך בכתבה אינן מבוססות במציאות ויתכן ונובעות מחוסר ידיעת המצב בפועל.
אתה מוזמן להצטרף לכוחות איגוד האופניים הפועלים נמרצות לקידום ענף האופניים והרוכבים על אף כל הקשיים העומדים בפנינו שברובם חיצוניים למערכת, בדרך זו, תוכל ללמוד את המצב לאשורו לרבות הלוגיסטיקה המורכבת בארגון תחרויות כביש והעלויות הנדרשות להוצאתן מהכוח אל הפועל על כל המשתמע.
בברכה,
איציק גליקמן
חבר הנהלת האיגוד וגזבר האיגוד