חדש בשוונג || ליאור זך-מאור בטור אישי: "מצאתי משהו מעניין לעשות בקיץ"

ליאור זך-מאור חוזר אלינו בטור אישי מיוחד ומספר על ההכנות שלו לאליפות העולם בחצי איש הברזל שתתקיים בקיץ באוסטריה. איך הוא נמשך דווקא לתחרות הזאת ומה קרה לו אחרי ישראמן נגב 2015 ~ טור 01
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
ליאור זך מאור קו סיום ישראמן נגב 2015
ליאור זך מאור קו סיום ישראמן נגב 2015

המאמן ליאור זך-מאור יכתוב בשוונג בחודשים הקרובים טור אישי על ההכנות שלו לאליפות העולם בחצי איש ברזל


לקריאת טור מס' 1 | טור 02 | טור 03 |

באביב 2014 חיפשתי "משהו מעניין לעשות בקיץ". האמת שהרעיון עלה אחרי שאשתי שאלה לאן נוסעים ואני כמובן בחרתי להבין שהיא התכוונה לשאול לאיזו תחרות אני רשום בקיץ. אחרי 2 תחרויות איש ברזל מאוד מספקות בשנת 2013 (פרנקפורט והוואי) היה לי די ברור ששנת 2014 תהיה נטולת מרחק מלא. הרגשתי שזה יותר נכון מבחינה משפחתית, קבוצתית, ואישית. השאלה של אשתי תפסה אותי לא מוכן אבל שמחתי על "האתגר" שהוצב בפני – למצוא יעד לנסיעה משפחתית בחופשת הקיץ.

משהו מעניין לעשות בקיץ

משהו מעניין לעשות בקיץ | צילום: באדיבות ליאור זך-מאור

נכנסתי לאינטרנט עם ראש פתוח לחלוטין. בהתחלה חשבתי על מרתון אופני הרים או טריאתלון שטח כלשהו. ואז גיליתי שבשנת 2015 אליפות העולם בחצי איש הברזל (IRONMAN 70.3)  תערך באירופה ולא בארצות הברית. ומה שעוד גיליתי היה שכדי לעשות סלוט (קריטריון להשתתפות באליפות העולם) אפשר להשתתף בחצאים באירופה כבר בקיץ 2014 ולנסות לסיים במיקום טוב בקבוצת הגיל שלי.

אחרי מחקר קצר מצאתי שכמות הסלוטים הגדולה ביותר תחולק באליפות אירופה בחצי איש הברזל שתערך בגרמניה בתחילת אוגוסט. נרשמתי לתחרות והודעתי לאדוה שנוסעים ליער השחור. אה כן, ואני מתחרה בחצי איש ברזל בתחילת הטיול.

בין האביב לקיץ עוד הספקתי לשבור את המרפק בנפילה בשטח במהלך רכיבה על אופני הרים, ולעבור ניתוח לתיקון השבר. אבל איכשהו הספקתי להתאושש בזמן ולהתחרות. המטרה היתה לעשות תחרות שמרנית ככל האפשר ולנסות לקחת את אחד הסלוטים בקבוצת הגיל שלי. עמדתי במשימה ונפרדתי מערמה מכובדת של שקלים עבור הסלוט הנכסף. אירנה מאזין חברת הנבחרת הייצוגית של ZONE3 סיימה את התחרות על הפודיום בקבוצת הגיל שלה וכמובן גם עם סלוט משלה.

אליפות העולם

במקביל מארגני הסבב קבעו שאליפות העולם תערך בסוף אוגוסט 2015 בעיירה ZELL AM SEE  באוסטריה. בשביל לא לפגוע במסורת של החצי שנערך שם בכל שנה בתאריך הזה, הם החליטו שיהיו שתי תחרויות יום אחרי יום. ביום שבת תערך התחרות הרגילה למרחק חצי איש הברזל. וביום ראשון תתקיים אליפות העולם.

טובי המקצוענים וספורטאי קבוצות הגיל אמורים להשתתף באליפות. ואם לשפוט על פי הוואי אני משער שהארגון, האווירה, והאקספו, יהיו ברמה הגבוהה ביותר שניתן לדמיין. אמנם אין בזה את ההייפ והאדרנלין של מרחק מלא, אבל יש משהו מאוד מאוזן ונעים בחצי. גם בהכנה רגועה יותר וגם בעובדה שאחרי חצי יום אתה מסיים את התחרות ועדיין מסוגל ללכת עצמאית בקו ישר.

פוסט ישראמן נגב 2015 

אז הנה אני כאן. שנה אחרי. אביב 2015. בינואר האחרון השתתפתי במקצה למרחק הברזל בישראמן נגב ומאז חלפו קצת יותר מחודשיים. לא הגעתי לתחרות מוכן בצורה אופטימלית והמאמץ שהשקעתי לאורך כל היום עלה לי בהתאוששות ארוכה מהרגיל. כנראה שזה גם קצת הגיל.

משהו מעניין לעשות בקיץ

משהו מעניין לעשות בקיץ

בשבועות הראשונים אחרי הישראמן עוד שקלתי להירשם לתחרות ברזל כלשהי באירופה בקיץ הקרוב (בנוסף לאליפות העולם בחצי). גם כדי לערוך סיור מקדים לקראת נסיעת הברזל הקבוצתית שלנו בשנת 2016, וגם כי חשבתי שאולי אוכל לשפר את השיא האישי שלי באיש הברזל. אבל אחרי מחשבה שנייה וכמה התייעצויות עם אנשים שאני מעריך את דעתם – החלטתי לרדת מהעניין.

נוסיף לזה עומס מבורך בעבודה וטיפול רפואי מסוים שדחיתי יותר מדי זמן והחלטתי שהגיע הזמן לבצע. בחודשיים האלה התאמנתי מעט מאוד. הכי מעט שהתאמנתי בשלוש-ארבע השנים האחרונות לדעתי. הכושר ירד קצת והמשקל עלה קצת (לא שאני נשקל).

נותרו עוד כחמישה חודשים עד אליפות העולם ותאורטית יש עוד מספיק זמן בכדי לחזור לעניינים. אבל כבר עכשיו ברור לי שאם 2013 הייתה שנת הברזל, 2014 הייתה שנת החצאים והגיוון, 2015 הולכת להיות בעיקר "שנת הישראמן". מה שאומר ששיא השנה הנוכחית כבר כנראה מאחוריי. מהרבה בחינות כבר ברור לי שהשנה אהיה יותר "על הקווים" מאשר "על המגרש". יותר מאמן מאשר שחקן. אתאמן פחות ואתחרה פחות.

אני חי עם זה לגמרי בשלום. מסופק על מה שעשיתי בשנים האחרונות כספורטאי סבולת חובב ומשוכנע שהזמן לחזור בכוח מלא עוד יגיע מתישהו בהמשך הדרך. מה גם שההצלחה של הספורטאים שאני עובד אתם ממלאה אותי לא פחות מאשר הדברים שאני עושה בעצמי. למעשה אפילו יותר. אני מקווה שאירנה תצליח להשיג סלוט גם לאליפות העולם באיש הברזל השנה, ומתכנן לנסוע ללוות את אריאל בספרטאתלון הראשון שלו.

במהלך החודשים הקרובים אכתוב כאן על ההכנות שלי לאליפות העולם בחצי איש הברזל ועל נושאים נוספים שקשורים לתחרות הזאת בפרט ולספורט סבולת באופן כללי. כרגיל, אשמח לקבל תגובות ובמידה ויש נושא ספציפי שמעניין את הקוראים, אשמח להקדיש לו את אחד הפוסטים הבאים.


 




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • רוני הגיב:

    תחליט, אתה מתמקד בלהיות מאמן או בלהתאמן לאליפות העולם?

    1. ליאור זך מאור הגיב:

      כמו תמיד אני מחלק את המשאבים שלי בין המשפחה העבודה והתחביב.
      בסדר הזה.
      בימים אלה אני מתאמן מעט ומאמן הרבה

  • אריה בר אור הגיב:

    בהצלחה ליאור, אירנה, אריאל.
    כרגיל תענוג לקרוא.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג