הגיעו מים עד נפש

התנהלות המארגנים של המשחקים האולימפיים בפריז מתחילה להריח כמו מי נהר הסן. חגי אשלגי דורש ממארגני האולימפיאדה להבהיר מה הולך לקרות עם אתר תחרות המים הפתוחים והטריאתלון
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
גשר אלכסנדר ה-3 | צילום: Jebulon, Wikimedia

עובדה 1 – תחרות המים הפתוחים האולימפית למרחק 10 ק"מ נועדה להיות משחה מגשר אלכסנדר ה-III (מול האינוואליד) בלב פריז. שש הקפות שמתחילות בשחייה במורד נהר הסן לכיוון מזרח, וחוזרות נגד הזרם לכיוון הגשר.

עובדה 2 – תחרות הטריאתלון האולימפית בפריז נועדה להתחיל בשחייה מאותו גשר ולחזור אליו, ומשם להמשיך במסלולי רכיבה וריצה בני מספר הקפות בלב פריז.

שער הסיום המיותם באתר תחרויות המים הפתוחים בפריז | צילום: פרטי

כתבות נוספות בנושא:
בלב העיר: המסלול לטריאתלון האולימפי בפריז נחשף
מספר שיא של 20 שחיינים ושחייניות ייצגו את ישראל בפריז
לקראת האולימפיאדה: הטריאתלט שחר שגיב מכוון גבוה

אפשר בכלל לשחות בסן?
אין אוהד ספורט, וספק אם יש ספורטאי שעומד לקחת חלק בתחרויות הללו, שלא ישמח שהמסלול המיוחד, כולל השחייה בנהר המפורסם, יישמר וייצא אל הפועל.

אלא שמזה שנתיים יודעים כבר כולם – לא בטוח שהשחייה בנהר הסן תתאפשר. בדיקות מים חוזרות ונשנות, כולל בימים האחרונים ממש (חודש לפני תחילת משחקי פריז 2024) מסריחות מחיידקי e-coli צואתיים, ברמות של עד פי 10 מהבטוח והמותר לרחצת בני אדם. במים כאלה, אי אפשר יהיה לשחות.

למרות זאת, בינתיים המארגנים ממשיכים לטעון בתוקף שאין להם תכנית חלופית, כי יהיה בסדר ורמות הזיהום יסתדרו עד יריית הזינוק. עם כל הכבוד לטענת המארגנים – שכולנו נשמח שתתאמת – מזמן צריך היה עליהם כבר להכריז על אתר חלופי לפחות לתחרות המים הפתוחים אך גם למקטע השחייה בטריאתלון.

ספורטאים, מאמנים, וצוותי הפיזיולוגים והרופאים המלווים אותם, זכאים לדעת היכן עשויה התחרות להתקיים. גם אם מדובר ביותר מחלופה אפשרית אחת. הספורטאים והמאמנים זכאים להכיר את מנעד טמפרטורות המים האפשרי באתר בו עשויה התחרות להתקיים; מהו מבנה ועומק הקרקעית באתר; האם קיימת אפשרות שהתחרות תתקיים במי ים מלוחים או רק במים מתוקים, ועוד.

מעבר לכל אלו, עוצמת זרימת נהר הסן היא גורם שעשוי להשפיע באופן משמעותי על משך התחרות. בשעה שבאגם עוצמת זרמי המים צפויה להיות זניחה, בתוך נהר זרם הזרימה עשויה להגיע לכ-1.5 קמ"ש ולהשפיע באופן דרמטי על תכנית ניהול התחרות, דבר שגם הוא צריך להילקח בחשבון.

הספורטאים באפלה מוחלטת
עד עתה, כל הספורטאים שעומדים לקחת חלק בתחרויות הללו מצויים לכאורה באפלה מוחלטת באשר לאתר שחייה חלופי. אין כזה. אבל כאן מתעוררת השאלה – האם האפלה היא אכן מוחלטת באותה מידה לכולם? האם גורמי ספורט צרפתיים שמסתובבים במשרדי מארגני האולימפיאדה, לא ליקטו כבר רמזים באשר לאתר חלופי לשחייה בתחרויות?

מתן רודיטי. גם הוא באפלה | צילום: פאביו צ'טי, איגוד השחייה

חשוב לדעת – לצרפת מועמדים חזקים מאד לניצחון ולמדליות גם בתחרות שחיית המים הפתוחים האולימפית ובוודאי בטריאתלון. מאמנים וספורטאים מתחרים בעולם מתקשים להאמין שלאזני מאמני הנבחרות הצרפתיות בשני המקצועות הללו, לא גונבה ולו רבע שמועה ביחס לאפשרויות החלופיות שהמארגנים שוקלים לתחרויות הללו, למקרה שהסן יישאר מזוהם ומסריח מחיידקי צואה.

במצב הנתון, בו המארגנים הצרפתים עודם דבקים באמירה – "אין תכנית חלופית" (למעט דחיית התחרות ביום או יומיים) – תיתכנה אחת משתי אפשרויות: או (א) שבאמת אין למארגנים תכנית חלופית, ומדובר שרלטנות ארגונית מוחלטת; או (ב) שמדובר בהסתרה מכוונת וכוזבת. ישנם גורמים בענפי הספורט הרלוונטיים מחוץ לצרפת, הנוטים להאמין כי החלופה השנייה היא הנכונה.

העמימות הנוכחית של המארגנים נמשכה זמן ארוך מדי ואסור שתימשך דקה נוספת. על מארגני תחרויות המים הפתוחים והטריאתלון האולימפיות להודיע כבר בתחילת השבוע הקרוב – מהו האתר החלופי בו תתקיימנה התחרויות (ולגבי הטריאתלון – האם יהפוך לדואתלון במקרה של מדדי זיהום גבוהים מהמותר). אלמלא יעשו כן, אזי או שהתרשלו בתפקידם באופן חריף וצורם, או שייחשדו כי הם מעניקים יתרון מודיעיני אסור לספורטאים הצרפתים.

את הזיהום המודיעיני הזה חובה לפוגג מיד.
ולאחר כל זה – נמשיך לקוות שנהר הסן יתנקה במהרה, והתחרויות אכן יוכלו להתקיים במימיו.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"במצב בו אנו נמצאים, מאוד חשוב לי שנביא כבוד למדינה ולתושבים", אנדי מורז, שחיינית, אחרי הכללתה בסגל נבחרת השחייה לאולימפיאדת פריז


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג