גי'רו ד'איטליה שלב 8: באסקים במקומות 1-2; וגם: אלברטו קונטדור גאון

הסיום ההררי בקמפיטלו מאטזה הבטיח הרבה וקיים לא פחות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
ג'ירו ד'איטליה

אתמול כתבנו ששלב 8 יהיה המבחן הענק הראשון של אלברטו קונדטור כמוביל הפצוע של הג'ירו. "הפיסטולרו" עמד במבחן בצורה מושלמת. קונדטור הוכיח שהוא לא רק רוכב עם כישרון ענק, קשיחות אין-סופית ודומיננטיות אבסולוטית. בשלב הזה, הוא גם הוכיח דבר נוסף – האיש גאון על אופניים.

יוטיוב | סיכום שלב 8

בשלב שבו חלמו יריביו לנצל את הפציעה שלו ולפרק אותו בעליית הסיום; בשלב שבו קבוצת אסטאנה החזקה פיצלה מאמץ כדי להבריח "ארנבת" מסוכנת במעלה הדירוג; הצליח קונטדור לא רק שלא לאבד זמן, אלא אפילו להרוויח 2 שניות באחד ממאוצי הביניים בתחילת דרך. תוצאה שאיש לא חלם עליה לפני השלב.

בעלייה האחרונה, התעלם קונטדור מכל ההסחות והמלכודות הטקטיות של אסטאנה והתמקד בשני גלגלים בלבד – הגלגל של פאביו ארו והגלגל של ריצ'י פורט. אסטאנה היא הקבוצה הכי חזקה בג'ירו. חוץ מפאביו ארו, יש לה גם את דריו קוטלאדו וגם את מיקל לנדה, שהתחיל את השלב רק כדקה מהחולצה הוורודה. אחרי שקונטדור הצליח לשלוט בהתקפה של פאביו ארו בעליית הסיום, שלחה אסטנה קדימה את לנדה כדי לסכן את החולצה הוורודה. קונטדור לא התפתה, ולא זז. הוא נשאר דבוק לגלגל של ארו, וקבוצת סקיי (של ריצ'י פורט) נאלצה לתפוס את המושכות כדי לצמצם על לנדה ולשמור על מקומו של פורט. החוכמה הטקטית של קונטדור מזכירה שני רוכבים שתמיד היו במודעות מנטאלית מלאה לכל מה שהתרחש על הכביש: לאנס ארמסטרונג ומיגל אינדוראין. אנשים עם ניסיון אדיר, אינטואיציה טבעית וחוש טקטי מפותח, שידעו תמיד מתי לפעול.

ג'ירו ד'איטליה

שרד ראשון עד הקו. בניאט אינצ'אוסטי

קונטדור עדיין כואב ודואב, ושני השלבים האחרונים לא עזרו למהירות ההחלמה של הכתף הפצועה שלו. האנרגיה נשאבת מגוף אחרי התרסקות, שנלחם בכאב ובפציעה. אבל הביטחון העצמי של הספרדי חוזר. גם שלב 9 לא יהיה קל, אבל הוא מתאים יותר למאפיינים של קבוצת טינקוף-סקסו, וקונטדור יגיע אליו עם יותר ביטחון. אחריו יגיע יום המנוחה הגואל.

בקדמת השלב, קבוצת בריחה יצאה לדרך והתחלקה לשתיים. סטיבן קרויווייק ההולנדי מקבוצת לוטו-יומבו (קבוצה של הלוטו ההולנדי, שממשיכה את קבוצת בלקין) הגיע בשלישייה המובילה לעלייה האחרונה והצליח להשתחרר משני חבריו. מאחור, סבסטיאן רייכנבך השוויצרי ובניאט אינצ'אוסטי הספרדי-באסקי התחילו לצמצם, בזמן שהפלוטון, בראשות אסטאנה, החל לטרוף את המדרונות. קצת יותר משני ק"מ לסיום, עבר הצמד רייכנבך-אינצ'אוסטי את קרויסווייק הנחלש, תוך שהבאסקי מייצר עשרות פרצופי כאב וסבל. כמה מאות מטרים אחרי כל ההצגות, אינצ'אוסטי תקף כמו צבי רענן. מכאן, היה זה מרוץ שלו לקו נגד קבוצת אסטאנה שצמצמה מאחור. אחרי שאסטאנה נתנה למיקל לנדה לברוח קדימה, הפכו שני הק"מ האחרונים ל"דרבי" באסקי. מלפנים – בניאט אינצ'אוסטי מקבוצת מוביסטאר. אחריו – מיקל לנדה מאסטאנה. השניים גרים במרחק 30 ק"מ אחד מהשני בחבל הבאסקים בצפון ספרד.

ג'ירו ד'איטליה

טבלת המובילים הכללית שלב 8

בסוף, היה זה אינצ'אוסטי ששרד ראשון עד הקו. השלב נגמר לפני שלנדה הספיק להגיע ולסיים שני בהפרש של 20 שניות בלבד. סבסטיאן רייכנבך החזיק מעמד במקום השלישי, ושנייה אחת אחריו נכנסו חמישה רוכבים, מהם ארבעה מהמועמדים לניצחון – ארו, קונטדור, פורט, וריגוברטו אורן (בסדר הזה).

קצת טקטיקה וחשבון: צחוק הגורל הוא, שייתכן שהשחרור הטקטי ששחררה אסטנה את מיקל לנדה קדימה, עלה לה בהפסד החולצה הוורודה בסוף השלב (חולצה שאם היתה על כתפי פאביו ארו, היתה אסטאנה קרוב לוודאי מגנה עליה עמוק לתוך השבוע השני של הג'ירו). זה החישוב: פאביו ארו סיים רביעי בשלב ובכך הפסיד במקום אחד את 4 שניות הבונוס להן זכאי המסיים שלישי. אם לנדה היה מסיים אחריו ולא פורץ קדימה, היה ארו מסיים שלישי וקוצר את 4 שניות הבונוס. אלו הן אותן 4 שניות שארו מפגר אחרי קונטדור. מעניין אם מישהו באסטאנה תופס הערב את הראש.

כשארו נשאל את דעתו על השלב (עוד לפני שהכיר את החישוב הנ"ל) הוא היה מרוצה מאד מהתפקוד של קבוצתו. כשנשאל על קונטדור הפצוע, הוא השיב: הוא בסדר גמור. ב-48 השעות האחרונות האיטלקים כבר הספיקו לפתח תיאוריית קונספירציה, לפיה קונטדור עושה הצגה מוגזמת מהפציעה שלו. מבחינתם הוא 100% כתמול שלשום.

שלב 9 הוא עוד שלב ארוך יחסית ללא מטר מישורי אחד. 215 ק"מ עמוסים בעליות, מהן שלוש מדורגות, שהאחרונה שבהן כ-12 ק"מ לסיום, יבחנו שוב את הרוכבים לפני יום המנוחה.


 




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג