אברום בורג: קאנאביס לא טוב לריצה

כבר שנים שאברום בורג מנסה להבין את ההגיון, ומוטב - חוסר ההיגיון, בסימון שבילי הריצה בתל אביב, ולבסוף הגיע למסקנה "מעניינת". עכשיו מספר בורג על ההתמודדות וההשלמה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
טיילת תל אביב צילום אילן קוסטיקה
טיילת תל אביב צילום אילן קוסטיקה

כבר שנים שאברום בורג מנסה להבין את ההגיון, ומוטב – חוסר ההיגיון, בסימון שבילי הריצה בתל אביב, ולבסוף הגיע למסקנה "מעניינת". עכשיו מספר בורג על ההתמודדות וההשלמה

מאת:אברום בורג

לפחות פעם בשבוע אני רץ בתל אביב, בין נמל לנמל או בפארק ובחזרה. לפחות אחת לשבוע אני משתכנע מחדש שראש העיר רון חולדאי ראוי לשוב ולהיבחר לתפקידו. הסיבה לכך היא שבכל פעם מחדש, כשאני רץ אצלו בחצר, אני משתכנע שלא רק שהוא בעד מדיניות מרחיבה בנושא הקנאביס הרפואי, אלא שהוא כבר הסיר את המגבלה על הרפואי ואף מחייב את עובדיו לעשן מיד לפני תחילתו של יום העבודה המוניציפלי המפרך. 

אחרת, אין לי שום הסבר אחר למדיניות סימון המסלולים הנהוגה בתל אביב. אתה יוצא לדרך בצד ימין של השביל, עוקב אחרי סימוני הולכי הרגל. יודע שבצד השני של קו ההפרדה מסומן זוג אופניים והכל ברור – אנחנו כאן והם שם. ואתה רץ להנאתך (או לסבלך), ופתאום אתה חוטף על הראש מבול של נאצות שמתחיל במידת האיי קיו שלך (אידיוט!) ולא גומר עד המקצוע העתיק של אמך המנוחה. רגע, מה קרה? מה עשיתי? איך פתאום אני באמצע המסלול השמור לרוכבי האופניים? 


טיילת פארק הירקון בתל אביב (צילום: ד"ר אבישי טייכר, Wikimedia)


אני באותו צד כמו קודם, אבל מישהו החליף צדדים ועכשיו האופניים בצד הזה. נו, אז הנה אני עובר לצד השני. לא עוברים שני קילומטרים ושוב סכנת חיים. יורשיו של לאנס ארמסטרונג כנראה לקחו את אותם החומרים, התבלבלו ושוב הם בצד שלי. אה, זה אני לא בסדר. עוד פעם? ככה כל הדרך מתל ברוך עד עג'מי וחזרה. אין שום הגיון בסימונים. ימינה, שמאלה. מה, אני מסטול? לא? בדקתי, אין לי אישור ואני בכלל לא מכניס כלום לפה אלא אם כן הוא תומך ריצה. אז מה נשאר? שחולדאי ואנשיו לקחו עמוק לריאות רגע לפני תחילת הסימונים.

ניחא. התרגלתי. עכשיו, אחרי הרבה שנים למדתי איפה לפתוח את העיניים. מתי לעבור צדדים מבלי לסכן יותר מדי את חיי. אבל אז אני מתעצבן מחדש. הפעם מבפנים וזה כבר נזק של ממש. בעיקרון, אסור להתעצבן ולרוץ בבת אחת. זה עירבוב לא בריא של חומרים. אבל שוב ושוב אני מוצא את עצמי רץ לאורך הטיילת בתל אביב ומוציא קיטור מהאזניים. בדרך כלל אני בא לטיילת כדי להירגע. הים ומתרחציו מצד אחד, קהילית הרצים והרוכבים מצד שני – כמעט ואי אפשר לבקש יותר. אז זהו – שאפשר.


טיילת להט לחוף תל אביב (צילום: אילן קוסטיקה, Wikimedia)


מכוניות וקטנועים נוסעים חופשי מחוף מציצים למרינה ובחזרה. לא כולם נכים. רצים, מתרוצצים, שוחים… שנהיה בריאים. סכנת נפשות ואין אפילו פקח אחד לרפואה. אחרי כך אני עובר את חוף גורדון המחודש והנפלא ממנו מתחיל המסלול המיוחד לאופניים. דווקא שם מיליון ילדים רוכבים על המדרכה של הולכי הרגל והרצים. וכפעולת תגמול רצים נחושים גודשים את מסלול האופניים המיוחד. בקיצור ערבוביה מעצבנת. אחר כך כל מה שנותר לעשות זה לעבור את גן צ'רלס קלור, אגב שאיפה פנימה של תרנגולות שלמות לתוך הריאות ופליטה החוצה של חנקן דו לאומי.

וזה עוד בלי לדבר על האוכלוסיות המיוחדות של ימי החום האלה, כולם בחוץ בדרך לים. תקופת 'בין הזמנים' בעיצומה, כי תשעה באב נגמר וגם המדוזות כבר פנו והלכו. אוטובוסים גדושים מבני ברק פורקים מתרחצים יראי שמים. אלה מסבים את מבטם אל כל מי שיפה ונאה בחוף ומיד נתקעים דווקא בי. עם הצידניות, האבובים, ושקיות הניילות – הכל עלי. 

ובכל זאת ולמרות הכל, מחר אני יוצא שוב לפני השמש, כדי להגיע לנמל לפני היום. כי אין ריצה יותר מהנה ממנה בכל העולם כולו. 

14.8.2013


הבלוג של בורג בשוונג– אדם בתוך עצמו הוא רץ

אברום בורג – רץ חושב רץ חושב

 

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

  • 1.כבר אין מה לכתוב? 
    אחת הכתבות המיותרות, הסתמיות והבכייניות אם לא ה…
    אז הפארק לא מסומן באופן מושלם, אז מה? 
    אז יש היפוך שבילים ליד אוסיקין, אדם מבוגר עם IQ מינימלי יסתדר שם. וגם עם האופניים על האבנים המשתלבות.

    הלוואי על כל ערי ישראל שבילי ריצה ואופניים כמו בת"א… ועובדה שרואים את הרבה בורג בפארק כולל בשישי האחרון.

    במקום להתבכיין תגביר קצב

    גיל (25/08/2013)

  • 2.שבילי אפניים 
    לכן אני רוכב על הכביש בת"א.
    השבילים יותר מסוכנים מהכביש בגלל ערב רב של ילדים כאוטיים, כלבים על רצועותיהם ושאר ברדקיסטים.

    רוכב יומם (14/08/2013)

  • 3.אין שום בעיה בסימון! 
    בורג

    אתה מוזמן לבדוק היטב את הנושא ולראות שאין שום פתרון מתמטי לסימון השבילים בצורה מיטבית יותר. זאת, בהנתן הצורך לתת לרוכבי האופניים מענה לצרכיהם.

    אבל כמובן שלא תעשה זאת – אתה אדם שלילי ומעולם לא היית פרודוקטיבי.

    בורג כרגילרקמקטר (14/08/2013)

  • 4.הבעיה היא אצל הישראלים ולא בשביל או בסימונים 
    קח לדוגמה את הולד או גרמניה, שם אין אנשים שיתהלכו על שביל אופניים ולהיפך. (חוץ מהישראלים כמובן ותיירים אחרים שלא מודעים)

    איתמר (14/08/2013)

  • 5.לא הבנתי את הקשר לכותרת 
    מב קשור קנביס? המילה או ההקשר לא הופיע אף לא פעם אחת נוספת במהלך הטקסט..

    ?? (15/08/2013)

  • 6.פוליטקאי טרחן עושה הרבה רוח שניה. (לת)א. ת"א (15/08/2013)
  • 7.הבעיה היא לא בסימון אלא באנשים 
    גם אם הסימון מבלבל אותך זה לא כל כך קשה לעקוב אחריו. הצרה שבישראל כמו בישראל אנשים מצפצפים על הסימונים הולכים על שבילי האופניים ואף גרוע מכך נותנים לילדים הקטנים שלהם להתרוצץ מצד לצד ומאלצים גם את הרוכבים לעקוף לעיתים בשבילי ההולכים.
    במנטליות הישראלית שביל אופניים הוא חלק מהמדרכה ולא כביש ולכן פשוט מתסכל לנסות לרכוב בירקון בשעות העומס.

    גל (15/08/2013)

  • 8.צודק בכל מילה 
    מי שטוען שהסימון של השבילים הגיוני כנראה לא רץ בפארק הירקון. יש קטעים שצד ימין הוא לאופניים ופתאום משתנה לצד שמאל…. יש גם קטעים שהאספלט מסומן להולכי רגל והאקרשטיין לאופניים…

    אוהד (21/08/2013)

  • 9.תפסיקו להקניט! 
    תפסיקו להקניט!

    קראתם דעה של אדם, רץ, ועוד הרבה מאוד תארים, תפסיקו לכתוב טוקבקים פוגעניים ויותר מזה גם לא נכונים.

    תרוצו בירקון מהנמל מזרחה, אחרי שתעברו מתחת לגשר רוקח תשימו לב שהצדדים התחלפו, כמו גם סוג המשטח שעליו אתם רצים!

    אחד שכןרץבירקון (02/09/2013)




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג