בשורה לרוכבי האופניים בישראל. על רקע המודעות הגוברת לחשיבות שבילי האופניים במרקם העירוני, יש כאלו החושבים כיצד ניתן לסייע לרוכבים ולורכבות גם באזורים חשוכים. כך למשל חברת געש תאורה משיקה גוף תאורה המיועד במיוחד לשימוש בשבילים שאלו וזאת על ידי פיתוח ה'מיני-אפולו', שהוא גוף תאורת LED יעיל, חסכוני ומעוצב, עם אופטיקה המותאמת במיוחד לשבילי אופניים ולהגברת הבטיחות ותחושת הביטחון בהם.
המערכת האופטית המתקדמת בגוף התאורה מאפשרת פיזור אור כפול, כך שגם רוכבי האופניים יוכלו לראות היטב את נתיב הרכיבה ובמקביל רוכבי האופניים והולכי הרגל בשבילי ההליכה הצמודים יוכלו לראות זה את זה ולהימנע ממכשולים. גוף התאורה החדש מתאים להארת כל סוגי שבילי האופניים באזורי מגורים, פארקים ציבוריים, דרכים בין עירוניות ועוד.
מדוע נדרשת תאורה מיוחדת עבור שבילי אופניים? ובכן, שבילים אלה מאופיינים בתוואי צר מאוד, ולכן פעמים רבות מתקבלת תאורה לא אחידה מצד אחד, וזיהום אור (עודף אור מלאכותי) שגולש אל מחוץ לשביל, מצד שני. באמצעות האופטיקה המתקדמת והמדויקת, גוף התאורה החדש מאפשר מענה מלא לדרישות המיוחדות של התאורה בשבילים, לצד חסכון בצריכת האנרגיה והפחתת זיהום האור.
בשנים האחרונות יותר ויותר עיריות ומועצות מקומיות ברחבי הארץ מקדישות משאבים ומאמצים רבים לפיתוח שבילי אופניים לרווחת התושבים. באפריל השנה הוכרז על תכנית "אופנידן" של משרד התחבורה ונתיבי איילון, לסלילת 150 ק"מ שבילי אופניים בינעירוניים, שיחברו את ערי גוש דן: הרצליה, רעננה, רמת השרון, פתח תקווה, בני ברק, רמת גן, גבעת שמואל, יהוד, אור יהודה, ראשון לציון, חולון ובת ים. לפי התכנית, בהמשך ייסללו גם 37 ק"מ של שבילי אופניים עירוניים.
"ערים רבות הבינו ששבילי אופניים הם השלב הבא בתחבורה העירונית בדרך להפחתת הגודש בערים", אומר דותן בוכסווילר, מנכ"ל געש תאורה, "רבים משבילי האופניים בישראל אינם מוארים בצורה טובה ואחידה, מה שמשפיע על בטיחות הרוכבים והולכי הרגל ותחושת הביטחון האישית שלהם. גוף התאורה שפיתחנו מאפשר תאורה אופטימלית לבטיחות כל משתמשי השביל וחסכון משמעותי באנרגיה".