1. לפני פחות משבוע, בסוף שלב 11, היה למרסל קיטל, כשהחולצה הירוקה על גבו, יתרון של 133 נקודות על מייקל מת'יוס בניקוד חולצת המאיצים. בשלב 12 צמצם מת'יוס את הפער בשלוש נקודות ל-130 נקודות. בשלב 13 צומצמו 2 נקודות נוספות. בשלב 14 צמצם מת'יוס עוד 29 נקודות לפער של 99. בשלב 15 צמצם מת'יוס עוד 20 נקודות והפער עמד על 79. בסוף השלב 16 האחרון והמושלם עבור מת'יוס צמצם האוסטרלי לא פחות מ-50 נקודות והפער עומד עתה על 29 נקודות בלבד לטובת קיטל.
צ פ ו | תקציר קטע 16
2. מייקל מת'יוס חוצב בזיעת אפו נקודות ירוקות מכבישי צרפת המפותלים. זהו הטור דה פראנס. זו עבודת גרנד טור של רוכב גדול במיטבה.
3. מת'יוס עשה ב-5 שלבים את הלא ייאמן. הוא הפך את עצמו מרוכב מתוסכל חסר ניצחונות בטור וחסר סיכוי לזכות בחולצה הירוקה, לרוכב שניצח שני שלבים בטור הנוכחי, ולמועמד חזק ומפחיד בקרב על חולצת המאיצים הירוקה. איזו נחישות! איזו אמונה. הופעה שלא תיאמן שהופכת את מת'יוס מעוד ספרינטר איכותי, לאחד מעשרת הרוכבים המבוקשים בעולם.
4.זה עוד לפני שאמרנו מילה על החולצה הצהובה.
5. ההברקה הטקטית ההתקפית של דן מרטין בסוף שלב 15, שרכשה לו זמן בדירוג הכללי, הלכה כולה לעזאזל בשלב 16.
6. מרטין, ברגע חסר ריכוז ומזל, מצא את עצמו מחוץ לדבוקה הקדמית אליה הצליחו להיכנס יתר המועמדים לניצחון. בשעה שמרבית רוכבי קבוצתו (קוויק-סטפ) ניסו לרעות את מרסל קיטל לעבר קו הסיום הרחק מאחור, נותר מרטין עם שני רוכבים מסייעים בלבד מהקבוצה (ג'ק באואר וג'יאנלוקה ברמבילה), ואיבד 51 שניות ליריביו על החולצה הצהובה.
7. אלברטו קונטדור איבד אפילו יותר זמן, כשנתקע בחבורה השלישית על הכביש.
8. הגורל צחק פעמיים. ראשית, לפני ארבע שנים, היתה זו קבוצתו של קונטדור דאז (קבוצת סקסו בנק) שברחה לפרום בלמעלה מדקה. הפעם קונטדור נאלץ להימצא בצד הרודף – זה שמאבד זמן.
9. שנית, אז (ב-2013) היה זה מומחה האצ'לונים – דניאלה בנאטי – שיצר עבור קונטדור את הפיצול והבריחה מפרום, והרס את הטור דה פראנס גם למוביל דאז של קבוצת מוביסטאר, אלחנדרו ואלוורדה. עכשיו, שוב היה זה אותו בנאטי בראש הכוח המפצל – הפעם במדי מוביסטאר עצמה – וסייע להצריח את בין המקומות של קונטדור לנאירו קינטנה, תוך שהוא מעלה את קינטנה לתוך העשירייה הראשונה, ומדיח ממנה את קונדטור.
10. מתברר, שכשמתחרים מספיק פעמים בטור דה פראנס, כל מה שקרה בעבר, יכול להתהפך לחלוטין בפעם הבאה.
11. שני השלבים הבאים, הם שלבי הכרעה של טור דה פראנס 2017. אחרי שלב 16 המתיש, יטפסו הרוכבים בשלב 17 ארבע עליות מדורגות (מהן שתיים בקטגוריה אפס ואחת בקטגוריה אחת), לאורך טרק אלפיני של 183 ק"מ.
12. אחרי הקול דה לא קרואה דה פר (מעבר צלב הברזל), הקול דה טלגרף והקול דה גליבייה, יסתיים השלב בירידה ארוכה, מהירה ותחרותית מאד של 28 ק"מ ו-1,240 מ' אבדן גובה (ממוצע כ-4.4%). מטפסים שחולמים להוציא זמן מכריס פרום, כמו ברדה ו-ארו, יהיו חייבים לייצר פער מספיק גדול על פסגת הגליבייה כדי למנוע מפרום ומסקיי לנטרל את כל פערי הזמן בירידה הארוכה לקו הסיום ב-סר שבלייה.
13. היבט נוסף שעשוי לקבל משמעות, הוא גובה ההרים בהם יתנהל השלב. גובה הכביש בשיאו של הקול דה גליבייה הוא 2,642 מ' מעל פני הים. לא כל הרוכבים מתמודדים באותה צורה עם האוויר הדליל והעני בחמצן בגבהים כאלו.