לערוץ כתבות הטור דה פראנס בהן יפורסם הסיכום היומי בשוונג
1. מארק קאוונדיש בשנית. עוד ניצחון שלב לספרינטר מהאי מאן, והוא כבר במקום השני בכל הזמנים בניצחונות שלבים בטור דה פראנס, צמוד עם ברנאר הינו הגדול (שניצח בטור כולו 5 פעמים).
2. הבריטי מהאי מאן (אי בין אנגליה לאירלנד), שהתחיל לרכוב על אופני BMX, ה-Boy Sprinter הנצחי, ממשיך לרשום פרקים בהיסטוריה. גם האישית שלו וגם של הטור דה פראנס.
3. פער הניצחון של קאוונדיש על "הגורילה" אנדרה גרייפל הגרמני, עמד על סנטימטר אחד בודד. שוב הומחשה הקרבה הכמעט אינטימית בין תהילה לאכזבה בספורט תחרותי.
4. אפילו 100 אלף אנשים אין באי מאן. אוכלוסייתו כאוכלוסיית הרצליה. אבל בשנים האחרונות האי העמיד שני רוכבים מצוינים בטור דה פראנס. קאוונדיש כאמור, ופיטר קנייג (שאינו משתתף בטור השנה). כמות קטנה, איכות נדירה.
5. ה-200 ק"מ הראשונים של שלב 3 התנהלו כמו תור לקופת חולים. לרוכבים נמאס להתרסק, להתפרק ולהסתכן. הם החליטו להרגיע את הקצב. רק ב-20 קילומטרים האחרונים התחרות נפתחה באמת. הרכיבה הרגועה שיחקה לידיים של קונטדור, שקיבל הזדמנות לקצת להתאושש מפציעותיו. בסוף השלב אמר הספרדי שהגוף שלו עדיין סובל.
6. בסוף השלב, פטר סגאן העלה שוב את הצעת החוק שבשלבי ספרינט ינוטרל הזמן ב-3 הק"מ האחרונים, כדי שרוכבי הדירוג הכללי וקבוצותיהם יוכלו לעשות את דרכם בנינוחות לקו הסיום בלי לחץ של אובדן שניות יקרות, ולא יפריעו לברדלסי הספרינט. סגאן אמר: "אם אנחנו (הספרינטרים) משתגעים בספרינט, זו אשמתנו, אבל לפחות אנחנו לא גורמים להתרסקויות אצל רוכבי הדירוג הכללי או אצל אחרים שלא צריכים להיות בספרינט", הוא בעצם מבקש שרוכבי הדירוג הכללי וקבוצותיהם לא יסתובבו לספרינטרים בין הרגליים. בצדק.
7. בצמרת הדירוג הכללי אין שינויים. בדירוג המאיצים, קאוונדיש ילבש הבוקר את החולצה הירוקה בזכות ולא בחסד (אתמול לבש אותה במקום סגאן, שכתפיו כבר היו "תפוסות" בחולצה הצהובה).
8. שלב 4 יהיה ארוך מאד (237 ק"מ), וייקח את הרוכבים מסומור ללימוז', בפאתי ה"מאסיף סנטרל". השיפועים מעט מתחדדים לעומת שלב 3, אך גם שלב 4 עדיין כמיועד לספרינטרים.
9. החדות של קאוונדיש וקבוצתו, מרשימה במיוחד. גם סאגן מהיר וחד. הספרינטרים הגרמנים מקללים הבוקר בין השיניים לתוך קערות המוזלי שלהם. שייסה! הם בוערים ומורעבים לניצחון. גם בריאן קוקרד כבר מרחרח את קו הסיום בין הראשונים ומת להניף ידיים באוויר. סיום שלב 4 בלימוז' יהיה מרתק.
השינוי האמיתי שנחוץ הוא כזה שיתן סיכוי אמיתי לכל סוגי הרוכבים לזכות בטור ולא רק למטפסי העל.
אם שיטת הדירוג הכללי תתבסס על מתן נקודות לכל קטע על בסיס הניצחון בקטע ולא על הזמן הכללי נשיג יתרונות רבים ותחרות שיוויונית ואמיתית.
הדבר יגרום לתחרות אמיתית על הניצחון בכל קטע שישתף את כל השואפים לכך מכל סוגי הרוכבים, ימנע רכיבה משעממת בקטעים השטוחים ברוב אורכו, יכניס גם את הספרינטרים למאבקים בקטעים ההרריים, יגרום לתחרות אמיתית לאורך מרבית המרחק של כל קטע ובקיצור יגרום להרבה יותר עניין ותחרות ויתן סיכוי גם לרוכבים שאינם מטפסי על.
השינוי צריך להיות מלווה המינון נכון של סוגי הקטעים (מישוריים, הרריים, מעורבים ונגד השעון).