לערוץ כתבות הטור דה פראנס בהן יפורסם הסיכום היומי בשוונג
מארק קאוונדיש הוכתר לפני מספר שנים כמאיץ הטוב בהיסטוריה של הטור דה פראנס. ההכתרה היתה על ידי מארגני הטור דה פראנס עצמם והם גיבו את הבחירה במעשים היסטוריים כבר בשנה שלאחר מכן. בטור דה פראנס 2012 החליטו המארגנים כי הטור לא רק יוזנק באיים הבריטים, אלא שלראשונה לאחר 45 שנים לא התקיים מרוץ נגד השעון בפתיחת הטור. הכל נערך על מנת שמארק קאוונדיש ינצח בקטע שיצא מלידס והסתיים בהוגרט ויזכה לראשונה בקריירה שלו בחולצה הצהובה של הטור.
זה לא קרה, קאוונדיש היה מעורב בתאונה, ממש בסמוך לקו הסיום, אליו הוא הגיע יותר משלוש דקות לאחר מהמנצח ולמחרת הוא לא זינק לקטע השני. משנת 2008 ועד 2013 השיג קאוונדיש 25 ניצחונות בקטעי טור ואת החולצה הירוקה פעם אחת (2011).
לראשונה בקריירה שלו ילבש קאוונדיש את החולצה הצהובה של הטור. לראשונה בקריירה שלו הוא ניצח את מרסל קיטל במאוץ ראש בראש.
הוא עלה למקום השלישי של מנצחי קטעי טור בכל הזמנים והוא שני רק לאדי מרקס וברנאר הינו:
1. מרקס – 34 ניצחונות בקטעי טור
2. הינו – 28
3. קאוונדיש – 27
קאוונדיש כבר מחזיק בשיא הניצחונות בקטעי סיום של הטור קטע הסיום של הטור דה פראנס וגם בשיא הניצחונות בקטעי סיום המוניים. הוא כבר לבש את חולצת המוביל של הג'ירו ושל הוואלטה ועכשיו הוא השלים הובלת כל שלושת הגרנד טור. השנה ניצח הוא אף ניצח בשלושה מרוצים ובדירוג הסופי של הטור של קאטר, אבל גם השיג כרטיס למשחקים האולימפיים בריו, שם הוא יתחרה במסלול בצמד עם בראדלי ויגינס (מנצח הטור 2012). מבחינתו של קאוונדיש מרוצי הכביש אולי לא היו משנה, אבל גם לא מרכז המטרה של השנה האולימפית.
מעט מאוד היו אלו שהעזו לצרף את קאוונדיש לרשימת המועמדים לניצחון בקטע הראשון של טור דה פראנס 2016.
אבל בק"מ האחרון של הקטע היום הוא הגיע, בזכות שלושה רוכבים אל העמדה ממנה ניצח: אדוולד בואסון האגן, מארק ראנשו וברנאר היסאל. השלושה הובילו אותו היטב אל מאחורי פטר סאגאן וזו בחירה קלה, אבל המעשה מורכב ומצריך את קריאת המהלכים עוד טרם הם מתרחשים. כל השלושה ותיקים. ראנשו הוא המוביל המיתולוגי של קאוונדיש וזכור במיוחד הסיום של השניים בקטע האחרון של הטור 2009 כשהם סיימו 1-2 בפער מרשים מהמקום השלישי ומטה.
איסאל וראנשו צורפו לקבוצה הדרום אפריקאית "דמנסיון דטא" כדי לתמוך בקאוונדיש. אשתקד היתה הקבוצה בדרג שני ונקראה "אמטיאן – קויבק. הרוכב של קבוצתה, סטפן קאמינג ניצח בקטע ה- 14 של הטור ב-2015. במאוץ אל קו הסיום לא חיפש קאוונדיש את קיטל, לא את קריסטוף ולא אף מאיץ טהור אחר בכניסה למאוץ אל קו הסיום. קאוונדיש ידע כי הקרב על ניצחונות בקטעי הטור, החולצה הירוקה והחולצה הצהובה הראשונה של טור 2016 מתחיל איפה שסאגן מבצע מהלכיו וכמהו המאיצים הטהורים ציפו שסאגן ינסה לבצע מהלך עוקף כוח מתפרץ. ביציאה ממהירות של 65 קמ"ש למאוץ קצר אין לסאגאן סיכוי מול המאיצים הטהורים, אז הוא היה חייב לבחור אחת משתי אפשרויות – יציאה למאוץ מאוד ארוך, או יציאה לבריחה לפני קו הסיום.
בקטע 1 של טור 2016 בחר סאגן באפשרות הראשונה ומשם הוא היה צריך לקוות כי המאיצים הטהורים פשוט יתחמצנו כמו לימונים ברגע נשירתם מהעץ. זה כמעט הצליח לו, אבל קאוונדיש וקיטל הצליחו להישאר על זנבו ולצאת למאוץ חזק משלהם. אבל מבין שני אלו היה קאוונדיש זה שבחר את הקו הנכון ועוד יותר חשוב – את תזמון הבעיטות בדוושות בואכה ניצחון. על הניצחון של הקאוונדיש ידברו עוד הרבה, אבל הקטע הראשון של טור 2016 סיפק לנו גם את תחילת מסע ההישרדות של המועמדים לניצחון ולפחות אלברטו קונטאדור (מנצח 2007, 2009) נתקל בקשיים, לאחר שנתקל באספלט ונזקק לחבישת הכתף הימנית. קונטאדור כנראה זוכר היטב את הטור דה פראנס 2011, גם אז הוא היה מעורב בתאונה בקטע הראשון וכמו היום הוא הצליח להתאושש, אבל לא לגמרי וגם העובדה שהוא הגיע אז לאחר ניצחון (שנפסל) בג'ירו ד'איטליה לא סייע לו מעבר להשגת המקום ה- 5 בסיומו.
חולצת ההרים הראשונה של טור 2016 גם זכתה לכתפיים לאחר שפאול ווס (גרמניה, בורה – ארגון 18) אסף 2 נקודות (על שתי פסגות של עליות מדורגות 4).
מחר, בקטע 2, הסיום בעלייה קצרה (שלושה ק"מ אורכה) אל קו הסיום ועם פער של 10 שניות של קאוונדיש על רוכבים המטפסים כה טוב ממנו בסוג הזה של עליות הוא כנראה יעביר את הצהובה לכתפיים אחרות.
לערוץ כתבות הטור דה פראנס בהן יפורסם הסיכום היומי בשוונג
לתיקונך, קאבנדיש ניצח את הקטע השביעי בטור שנה שעברה.
כמו כן, ברני אייזל היה בן 16.5 כשיאן אולריך ניצח את הטור, והפך למקצוען רק ב2001 (חמש שנים אחר כך) אז קשה להבין איך נאמר שהוא "היה בדבוקה" ב1997
כמו כן, איך:
Eisel = היסאל
MTN Qhubeka = קויבק
Stephen Cummings = קאמינג
בדיקה קצרה של השמות לא תזיק. זה נראה לא רציני.