לרגל קמפיין "ישראל בשביל אופניים" לגיוס מועמדים לכנסת לתמיכה ברכיבה, מצאנו כמה דוגמאות לפוליטקאים ברחבי העולם שכבר השתכנעו, בין אם עבור תמונה בעיתון, כלי לניגוח יריבים, למען אג'נדה סביבתית או פשוט כדי להגיע לעבודה
מאת:מערכת שוונג ושרלי שטרית (אימג'בנק)
• "ישראל בשביל אופניים" מנסה לגייס את המועמדים לכנסת
שלוש ארבע ולעבודה, ברכיבה מהירה
מארגני "יום אופניים לעבודה" בסן-פרנסיסקו קיוו במאי 2006 לגייס ליותר משתתפים לקמפיין, בעיקר לאור העובדה שמחיר ליטר דלק המשיך לעמוד אז על למעלה מ-3 דולר. לשם כך גייסו את גאווין ניוסום, ראש העירייה, שהואיל לדווש על אופניים אל בניין העירייה, אבל לאזבתם רק 100 אלף איש שיתפו פעולה. מדובר באירוע שנתי הנערך מאז 1956 בארצות הברית וקנדה, לקידום האופניים כאופציה לנסיעות עבודה. היום המדובר הוא חלק מ"חודש האופניים הלאומי" במהלכו קבוצות אופניים יוזמות אירועים בנושא, ומחלקות טיפים ומידע לרוכבים חדשים.
אם שובתים, מדוושים
בדצמבר 2002 איים איגוד עובדי התעבורה, המייצג את 34,000 עובדי הרכבת התחתית והאוטובוסים בניו יורק, בשביתה שהיתה עלולה "לתקוע" 7 מיליון נוסעים. ראש העירייה מייקל בלומברג, הנוהג לנסוע ברכבת התחתית לעבודתו, שלף בתגובה 500 דולר מכיסו ורכש אופניים בהם הבטיח להשתמש אם וכאשר תפרוץ השביתה. "אף אחד לא הולך לסגור את ניו יורק", קבע וקרא לתושבים למצוא אמצעי תחבורה חלופיים לתקופת השביתה.
(צילום: Spencer Platt, אימג'בנק, מראות אימג')
אופניים במקום רגליים
לפני שנבחרה לראש עיריית וולינגטון, בירת ניו-זילנד, היתה סליה וייד-בראון פעילה בתחום אקולוגי מהפחות נפוצים: הולכי-רגל. במשך שנים רבות, נוכחה וייד-בראון כי בדיונים על בטיחות בדרכים השתתפו כולם מלבד סקטור אחד – הולכי-הרגל והמטיילים. לפיכך, הקימה את ארגון "רחובות חיים בניו-זילנד", להחייאת הרחובות לשימושים נוספים, מעבר למכוניות. אלא שכשוייד-בראון נכנסה לתפקידה הנוכחי, זמנה הפנוי הצטמצם והאופניים החליפו את ההליכה. לפחות עד תום כהונתה, באוקטובר 2013.
(צילום: Hagen Hopkins, אימג'בנק, מראות אימג')
• ראש העיר לונדון והטרמינייטור בקמפיין רכיבה עירונית – לחצו מראות אימג'
• שחייה במים קפואים – לחצו מראות אימג'