טור דה פראנס 2011, קטע 10- נקמתו של גריפל

אנדרה גריפל עזב את הקבוצה בגלל היריבות עם מארק קאוונדיש. הניצחון בקטע ה- 10 של הטור דה פראנס 2011 הוא סוג של נקמה גם אם אף אחד לא יודה בכך. תומא ווקלר שמר על החולצה הצהובה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


אנדרה גריפל עזב את הקבוצה בגלל היריבות עם מארק קאוונדיש. הניצחון בקטע ה- 10 של הטור דה פראנס 2011 הוא סוג של נקמה גם אם אף אחד לא יודה בכך. תומא ווקלר שמר על החולצה הצהובה

מאת:יאיר בן עמי






כתבות קודמות



לצפייה בכתבות על קטעים קודמים בטור, כתבות צבע, וכן כתבות של ד"ר רוס טאקר לחצו על הקישור הבא –
טור דה פראנס כתבות קודמות


טור דה פראנס 2011, קטע 10, אורילאק- קארמאוקס, 158 ק"מ
טור דה פראנס 2011, קטע 10, אורילאק- קארמאוקס, 158 ק
Tour De France – stage 5 profile by shvoong map


אנדריי גריפל רכב בקבוצת איג'טיסי-  היי ראוד עוד בימים שנקראה טלקום
אנדריי גריפל רכב בקבוצת איג'טיסי-  היי ראוד עוד בימים שנקראה טלקום
צילום: Rufouba

אחת היריבויות המוכרות בדבוקה הבכירה של ענף האופניים, אשר תוקשרה לא פעם, היא בין מארק קאוונדיש לאנדרה גריפל. עד לשנה שעברה רכבו השניים באותה קבוצה (איג'טיסי- היי ראוד). קאוונדיש היה המוביל של הקבוצה כמעט בכל מרוץ אליו זינוק ובכל המרוצים בעלי הפוטנציאל לסיום במאוץ המוני. גריפל היה חלק מהרכבת- אותה חבורת מאיצים מעולים המושכת את הדבוקה במהירות מסחררת אל קו הסיום בחלק האחרון של מרוצים. אבל גריפל,המבוגר מקאוונדיש בשלוש שנים, ידע שהוא מאיץ מספיק טוב ויכול לנצח באותם המרוצים בהם הוא משך את קאוונדיש לקו הסיום. בשנת 2009 ניצח קאוונדיש במרוץ הקלאסי היוקרתי- "מילאנו – סן רמו" ועלה לדרגת המאיצים הגדולים בהיסטוריה אשר רשמו גם הם ניצחונות באותו המרוץ.

לקראת אותו המרוץ (מילאנו- סן רמו), בשנת 2010, הפגין גריפל כושר מרשים
כשניצח בטור האוסטרלי לאחר שניצח בשלושה קטעים והחזיק את ראש הדירוג מהיום הראשון ועד לאחרון. לאחר ההצלחה באוסטרליה הוא ניצח בקטעים של מרוצים יוקרתיים בספרד והיה בטוח שכושרו יעניק לו את מעמד המוביל או לפחות הזדמנות לרכב ב"מילאנו – סן רמו" כאופציה של הקבוצה ולמקרה שקאוונדיש לא יצליח לשרוד בדבוקה בעליות לקראת הסיום. למרות שקאוונדיש הפגין כושר ירוד לפני המרוץ הוא שוב הוצב כמוביל הקבוצה וגריפל אפילו לא הורכב בסגל. קאוונדיש אכן לא שרד את העליות וסיים במקום 89 (דבוקה שלישית על קו הסיום) בפיגור של יותר משש דקות מדוכן מנצחים של מאיצים כאוסקר פריירה, תום בונן ואלסנדרו פטאקי. גריפל המאוכזב אמר כי הוא היה מבצע את התחרות טוב יותר ובקבוצה נכנסו לסחרור של יריבות בין השניים.

לאורך כל שנת 2010 עשו בקבוצת איגטיסי- הייראוד, כל מאמץ כדי שהשניים לא יזנקו למרוצים יחד. גריפל המשיך לנצח קטעי מרוצים כמו בג'ירו ד'איטליה ובטור הנשיאותי בטורקיה. גם קאוונדיש ניצח קטעים בטור של קאטלוניה ובזה של קלפורניה ואז הגיע חודש יולי. קאוונדיש נשלח כמוביל לטור דה פראנס וגריפל נשלח כמוביל לטור בגרמניה אשר נערך כמעט במקביל.

במהלך עונת 2010 ניצח גריפל 21 מרוצים. יותר מכפול מקאוונדיש שניצח 10 מרוצים. היה ברור כי מישהו יעזוב ועם מספר הניצחונות של קאוונדיש על הבמות בגדולות (קטעי גרנד טורים) גם היה ברור כי גריפל יצא לשוק העבודה. הוא מצא קבוצה בקלות (אומגה פארמה – לוטו) בזכות העובדה שמאיצים ברמתו תמיד מעלים את מספר הניצחונות של קבוצה בכל עונה.

השניים נפגשו שוב במאוצים רבי המשתתפים, כשהם כבר במדי קבוצות שונות, בטור האוסטרלי בתחילת העונה (2011) אבל קאוונדיש היה בכושר מזעזע וגם גריפל הסתפק בפעמיים שהיה שני ולא מעבר. הפעם הבאה הייתה בטור דה פראנס הנוכחי. בשני המאוצים הראשונים שקאוונדיש ניצח הוא הראה לגריפל את הגב אבל אז הגיע הקטע ה- 10.

גריפל ניצח וקאוונדיש סיים שני ואי אפשר היה להתבלבל בשמחתו של הראשון ותנועת הראש המאוכזבת של קאוונדיש. עבור גריפל הניצחון הזה קיבל תוספת דבש בזכות זהות המקום השני.עבור קאוונדיש ההפסד היה צורב כפי שרק הפסד למי שעזב קבוצה בגלל מעמד יכול להיות.

תומא ווקלר שמר על החולצה הצהובה ואפילו ניסה ליצור קבוצת בריחה בק"מ האחרונים לאחר שלקח את הנקודה הבודדת על פסגת העלייה האחרונה. בדבוקה השנייה שחצתה קו הסיום,בפיגור של כחמש דקות, אפשר היה לראות רוכבים הנחים לקראת העבודה הקשה המצפה להם בפירנאים. פביאן קאנצ'לרה כדוגמא לרוכב שיצטרך למשוך את הדבוק בקצב עבור האחים שלק כדוגמא. או ריצ'י פורטה שאמור להיות הפועל המשובח של קונטאדור. אבל אפשר גם היה לראות שם את רומן קריצ'יגר שכנראה סובל מכאבים לאחר פציעה מתאונה בשלב מודם יותר ועכשיו ברור כי כבר לא יתמודד על ראש הדירוג.עבור קבוצת אסטנה זו מכה גדול.היא הגיעה לטור עם שני מובילים (השני – אלכסנדר ווינוקורוב) והרבה תקוות וכעת נראה כי האופציה של ניצחון בקטעים הוא היא היחידה שנותרה


תומא ווקלר – עוד יום בצהוב
צילום: Thire



טור דה פראנס 2011 קטע 11, בליי לה מינה לאוואר, 167.5 ק"מ

Tour De France – stage 5 profile by shvoong map


אפיון:
גבעות
זינוק: בליי לה מינה – (Blaye-les-Mines)
סיום – לאוואר – (Lavaur)
מרחק: 167.5 ק"מ

עיר הזינוק: העיר הקטנטנה בליי לה מינה תארח שלב לראשונה בהיסטוריה של הטור.
עיר הסיום: לאוואר אירחה את הטור פעם אחת בעבר, בשנת 2001. ריק ורברוגה, רוכב בלגי שחגג יום קודם את יום הולדתו ה- 27, היה הראשון על קו הסיום אחרי שהאיץ מתוך דבוקה גדולה של רוכבים אשר הקדימו את הדבוקה ביותר מרבע שעה. זהו אחד משלוש הקטעים שנותרו למאיצים הטהורים אך מצד שני זהו גם קטע בריחה קלאסי.

תחזית- קאוונדיש חייב לנצח בהזדמנות האחרונה שלו ( לפני הפירנאים) לצבור ניקוד של ניצחון בקטע. באמצע המסלול (85 ק"מ) יש נקודת מאוץ עתירת ניקוד. הקבוצה, "איג'טיסי- היי ראוד" תצטרך לבחור אם היא מובילה את קאוונדיש למאוץ הביניים וגם לקו הסיום או שזהו מאמץ גדול עבורה ורק קו הסיום הוא החשוב. בקו הסיום יש יותר מכפל, לעומת נקודת המאוץ הביניים, גם היוקרה שבניצחון וקאוונדיש אולי לא יודה בזה אבל הוא חייב להחזיר בניצחון על גריפל אחרי הקטע ה- 10. גם פיליפ ג'ילבר ירצה הרבה נקודות אבל עבורו יהיה נכון לחכות לעלייה האחרונה (כשלושים ק"מ לסיום) ושם לבצע את אותו התרגיל שלא הצליח בקטע 10- לשלוח את רוכבי אומגה פארמה- לוטו לחזית הדבוקה ולשבור את קאוונדיש ומאיצים נוספים על ידי קצב רצחני. סיכויי הצלחה של מהלך מסוג זה אינם גדולים והם אכן נכשלו בקטע ה- 10 כשהפסגה האחרונה הייתה קרובה יותר לסיום (15 ק"מ). גם קבוצת בריחה תהיה בקטע הזה ומידת הצלחתה תלויה באינטרסים של קבוצות. הקבוצות של המועמדים לניצחון ירצו לנוח לקראת הפריניאים שלושת הימים הקשים בפירנאים (סיום על הלוס ארדידן כבר למחרת) ולכן ספק אם ישתתפו במאמץ לסגור בריחה אלא אם יהיה בה רוכב המסכן את ראש הדירוג עבור המובילים שלהם.


ריק וורברוך בטור דה פראנגס 2001- לפני שניצח בקטע ה- 15 אשר הסתיים בלאוואר


דירוג קטע 10, אורילאק – קארמאוקס, 158 ק"מ:

1. אנדרה גריפל, גרמניה, אומגה פארמב- לוטו, 3:31:21 שעות
2מארק קאוונדיש, ברטניה, איג'טיסי- היי ראוד, זמן זהה
3. חוזה רוחאס, ספרד, מוביסטאר, זמן זהה
4. תור הושווד, נורבגיה, גארמין- סרוולו, זמן זהה

5
. רומיין פילו, צרפת,וואקאנסולייל- דיאמסי, זמן זהה
6. דניאל אוס, איטליה, ליקיגאס- קונונדייל, זמן זהה
7. סבסטיאן הינו, צרפת, איג'2אר לה מונדיאל, זמן זהה
8. בוצ'יק ברוט,סלובניה, וואקאנסולייל- דיאמסי, זמן זהה
9. גרינט תומאס, בריטניה,סקאי, זמן זהה
10. סמואל דמולין, צרפת, קופידיס, זמן זהה

דירוגים מצטברים לאחר קטע 10


חולצה צהובה:


1. תומא ווקלר,צרפת, יורופקאר, 46:06:32 שעות
2. לואיס לאון סאנצ'ז,, ספרד, ראבובנק + 1:49 דקה
3קאדל אוונס,אוסטרליה, ביאמסי + 2:26 דקות
4.
פרנק שלק, לוקסמבורג, לאופרד – טרק + 2:29 דקות
5
. אנדי שלק, לוקסמבורג, לאופרד – טרק + 2:37 דקות
6. טוני מרטין, גרמניה,איג'טיסי- היי ראוד + 2:38 דקות
7 פטר וולטיס,סלובקיה, איג'טיסי- היי ראוד, זמן זהה
8 אנדריאס קלודן, גרמניה, ראדיושאק + 2:43 דקות
9פיליפ ג'ילברט, בלגיה,אומגה פארמה- לוטו + 2:55 דקות
10.  יעקוב פולגסן, לאופרד – טרק + 3:08 דקות

חולצה ירוקה (מאוצים):


1. פיליפ ג'ילברט, בלגיה,אומגה פארמה- לוטו- 226 נקודות
2. חוזה רוחאס, ספרד, מוביסטאר- 209 נקודות
3.
מארק קאוונדיש, ברטניה, איג'טיסי- היי ראוד–  197 נקודות

חולצה מנוקדת (פסגות):
1ג'וני הוגרלנד, הולנד, וואקאנסולייל- דיאמסי- 22 נקודות
2. תומא ווקלר,צרפת, יורופקאר- 17 נקודת
3.
טייג'יי וואן גרדרן, ארה"ב, איג'טיסי- היי ראוד – 5 נקודות

דירוג הרוכב הצעיר:
1. רוברט חיסנק, הולנד,ראבובנ, 42:10:03 שעות
2. ריין טרמה, אסטוניה, קופידיס + 51 שניות
3. ארנולד ג'נסון, צרפת, אפדוז'ו + 1:20 דקה

דירוג קבוצתי:
1. יורופקאר, 115:03:51 שעות
2. לאופרד – טרק + 32 שניות
3. ראדיושאק + 1:02 דקות

אתר הטור דה פראנס של שוונג





יאיר בן עמי - מציאות נושכתיאיר בן עמי– עורך ראשי אתר Shvoong. בעל הטור מציאות נושכת

קישורים: טור דה פראנס, אופניים, מרוץ אופניים, מרוץ, אתר הטור דה פראנס הישראלי של שוונג



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"כולם מכירים את הנתונים שלי והתארים בהם זכיתי. אבל למען האמת, ארצה לפני הכול להיזכר בתור אדם טוב ממיורקה. בתור ילד קטן שרדף אחרי החלומות שלי ועבד הכי קשה שאפשר בשביל להגשים אותם", רפאל נדאל בנאום הפרישה שלו מטניס.




הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

סימונה, אימה של דורון שטיינברכר החטופה בעזה, מזניקה במרוץ אייל
סימונה, אימה של דורון שטיינברכר החטופה בעזה, מזניקה במרוץ אייל
01:28
הזנקת מרוץ אייל 2024
הזנקת מרוץ אייל 2024
01:13
הסרטון הרשמי! מרוץ הגבורה חצי מרתון אופקים 2024 - רצים בשביל הגיבורים🎗
הסרטון הרשמי! מרוץ הגבורה חצי מרתון אופקים 2024 - רצים בשביל הגיבורים🎗
02:27
ממשגב לטופ העולמי: כוהנת האנדורו נגה כורם בראיון פרישה בפודקאסט של שוונג
ממשגב לטופ העולמי: כוהנת האנדורו נגה כורם בראיון פרישה בפודקאסט של שוונג
46:16
לקראת מרוץ הגבורה 2024 - חצי מרתון אופקים 8/11/2024
לקראת מרוץ הגבורה 2024 - חצי מרתון אופקים 8/11/2024
01:25
מצמרר: רצי נבחרת שלווה שרים את התקווה בניו יורק
מצמרר: רצי נבחרת שלווה שרים את התקווה בניו יורק
58
בין פריז להוואי: הפודקאסט של שוונג על החדשות בעולם האופניים והטריאתלון
בין פריז להוואי: הפודקאסט של שוונג על החדשות בעולם האופניים והטריאתלון
01:09:08
יומן מלחמה: יהל ודן אלתרמן בראיון מיוחד
יומן מלחמה: יהל ודן אלתרמן בראיון מיוחד
50:49
כבשו את הנמל: הסרטון הרשמי לסיכום פורט2פורט תל אביב 2024
כבשו את הנמל: הסרטון הרשמי לסיכום פורט2פורט תל אביב 2024
01:31
הצצה למשחה פורט2פורט 2024
הצצה למשחה פורט2פורט 2024
29
לגדל את הדור הבא של רוכבי האופניים: גיא ניב בראיון
לגדל את הדור הבא של רוכבי האופניים: גיא ניב בראיון
54:24
שנה ל-7.10: חי כהן משחזר את הרגעים בהם ניצל במסיבה ברעים
שנה ל-7.10: חי כהן משחזר את הרגעים בהם ניצל במסיבה ברעים
08
ספורטודידקט: תחרויות, פציעות, טפשת לידה וטיפים לטריאתלון דקטלון ת"א
ספורטודידקט: תחרויות, פציעות, טפשת לידה וטיפים לטריאתלון דקטלון ת"א
56:23
תזונה מנצחת בין אופני הרים לטריאתלון: יעל דרור מארחת את ליאן ויתקין בפודקאסט של שוונג
תזונה מנצחת בין אופני הרים לטריאתלון: יעל דרור מארחת את ליאן ויתקין בפודקאסט של שוונג
49:09
משחה חדרה 27/9/2024 ע"ש יצחק (כושי) עפגין ז"ל - הסרטון הרישמי!
משחה חדרה 27/9/2024 ע"ש יצחק (כושי) עפגין ז"ל - הסרטון הרישמי!
01:43