במזג אוויר גשום עם ערפל ועלייה אמתנית חגגו הספרדים עם
ניצחון של רוכב מקומי, קרלוס ברדו, שהשיג את הניצחון המשמעותי בקריירה שלו.
ניבאלי עדיין ממשיך ללבוש את החולצה האדומה
מאת:אייבי גילת
קרלוס ברדו, הרוכב הספרדי בן ה-29 מקבוצת קוויק סטפ הבלגית זוכה בהישג הגדול והמשמעותי בקריירה שלו כרוכב מקצוען כאשר הוא מנצח את הקטע ה-15 שהסתיים בעלייה המפורסמת ל – Lagos de Covadonga. במקום השני מגיע ניקו סימנס הבלגי מקבוצת קופידיס שהיה שותף לקבוצת הבריחה ואחריו במקום השלישי מגיע מרטין וליץ מסלובקיה אחיו התאום של פיטר מקבוצת HTC-Columbia. וינצ'נזו ניבאלי האיטלקי מקבוצת ליקוויגאס – דוימו ממשיך ללבוש את החולצה האדומה של המוביל בדרוג הכללי המצטבר.
בתחילת הקטע הגיעו החדשות על אירועי ההתרסקות של הקטע מאתמול: איגור אנטון שהוביל בחולצה האדומה שבר את המרפק ועבר בלילה ניתוח בגיחון. אגוי מרטינז סיפר לכתבים שזו הפעם השנייה בקריירה שלו כרוכב שהוא בכה ושלא הגיע לקבוצתו הבאסקית יוקטאל – אוסקדי ביש מזל שכזה. מסדר החולים לא פסח גם על קבוצת קייס ד'פרנייה שבתחילת הוואלטה היו לה 5 רוכבים בעשרים המדורגים הראשונים. מריו ברוגסטין שהיה שותף לנפילה סבל מחבלות בכל חלקי גופו ונזקק ל-19 תפרים. הוא איבד המון זמן ויצא מתמונת הפודיום.
הקטע ה-15 שהחל באזור מפרץ ביסקיה היה שטוח לפחות בתחילתו. 50 ק"מ לתוך הקטע נוצרה קבוצת הבריחה של היום שהכילה את הרוכבים הבאים: קרלוס ברדו (קוויק סטפ), ניקו סימנס (קופידיס), אוליבר קייסן וגרג ון אברמנט (אומגה פארמה לוטו), מרטין וליץ (HTC-Columbia), ופיאר קאסו (Française des Jeux). הרוכבים היו מדורגים רחוק בדרוג הכללי המצטבר ולא היוו איום על המובילים כך שנוצר פער שהלך וגדל. קרלוס ברדו היה המדורג הבכיר ביותר בקבוצת הבריחה במקום ה-47 כמעט 40 דקות אחרי החולצה האדומה. בשיא בקילומטר ה-129 היה הפער 9:25 דקות.
לקראת העלייה המיתולוגית שיש המשווים אותה לאלפ' דואז או להר וונטו המסיימת את הקטע ל – Lagos de Covadonga התחילה קבוצת Xacobeo Galicia להזיז את הדומסטיקים שלה קדימה כדי שיעבדו עבור אזקיל מוסקרה. עם תחילת העלייה התנהלו בגשם ובערפל, שהקשו מאוד על הרוכבים, למעשה שני מרוצים: האחד לזכייה בקטע והשני על החולצה האדומה.
קרלוס ברדו תקף את חבריו לקבוצת הבריחה והלך כל הדרך עד לניצחון הגדול בפאלמרס שלו. ראויה לציון העובדה שכל הרוכבים שהיו בקבוצת הבריחה הגיעו לקו הסיום כשהם מדורגים אחרי ברדו. מאחור התנהל מאבק איתנים בין המטפסים המצוינים מוסקרה, ניבאלי, פיטר וליץ, יואכין רודריגז וכל שאר המדורגים בעשירייה הראשונה. בסופו של דבר הצליח וינצ'נזו ניבאלי למזער את הנזק שניסה לעשות אזקיל מוסקרה והעמיד את הפער על 11 שניות בלבד בסיום הקטע. לחאבייר טונדו שהיה מדורג בתחילת הקטע במקום הרביעי היה יום גרוע במיוחד והוא סיים רק במקום ה-23 מעל 4 דקות אחרי ברדו. קרלוס ברדו שניצח את הקלאסיקה סן סבסטיאן ב-2009 הוכיח סוף סוף את הפוטנציאל הענק שהיה טמון בו. הישג אדיר ומתוק במיוחד לאור העובדה שברדו הוא יליד האזור.
תוצאות מלאות
1. קרלוס ברדו (ספרד) קוויק סטפ 4:33:09 שעות
2. ניקו סימנס (בלגיה) קופידיס 0:01:07
3. מרטין וליץ (סלובקיה) HTC-Columbia 0:01:43
4. גרג ון אברמנט (בלגיה) אומגה פארמה לוטו 0:02:06
5. פיאר קאסו (צרפת) Française des Jeux 0:02:10
6. אוליבר קייסן (בלגיה) אומגה פארמה לוטו 0:02:12
7. אזקיל מוסקרה (ספרד) Xacobeo Galicia 0:02:15
8. וינצ'נזו ניבאלי (איטליה) ליקוויגאס – דוימו 0:02:26
9. יואקין רודריגז (ספרד) טים קאטושה
10. פיטר וליץ (סלובקיה) HTC-Columbia
דרוג כללי מצטבר
1. וינצ'נזו ניבאלי (איטליה) ליקוויגאס – דוימו 65:31:14 שעות
2. יואכין רודריגז (ספרד) טים קאטושה 0:00:04
3. אזקיל מוסקרה (ספרד) Xacobeo Galicia 0:00:39
4. פיטר וליץ (סלובקיה) HTC-Columbia 0:02:29
5. חאבייר טונדו (ספרד) סרוולו טסט טים 0:02:30
6. ניקולס רוץ' (אירלנד) Ag2R-La Mondiale 0:02:47
7. פרנק שלק (לוקסמבורג) טים סקסו בנק 0:02:48
8. טום דניאלסון (ארה"ב) גרמין טרנזישנ'ס 0:03:48
9. קרלוס ססטרה (ספרד) סרוולו טסט טים 0:04:29
10. ולדימיר קרפטס (רוסיה) טים קאטושה 0:05:27
הקטע ה-16 היום (ב') מגיחון ל – Alto de Cotobello הוא קטע באורך של 180 ק"מ עם פגה אחת מדרגה 3 ועוד 3 פסגות מדורגות מדרגה 1 כאשר זהו הקטע השלישי ברציפות בוואלטה 2010 שמסתיים בעלייה. ה- Alto de Cotobello היא העלייה האחרונה במרוץ 10 ק"מ עם שיפוע ממוצע של מעל 8%. אין ספק שקטע 16 הוא הקרם דה לה קרם של קטעי ההרים בוואלטה 2010. יום לפני יום המנוחה שלאחריו יערך קטע הנג"ש זוהי אולי ההזדמנות הלפני אחרונה של רוכבים מטפסים טהורים כמו רודריגז ומוסקרה לקחת זמן על פני יריביהם. סביר להניח שוינצ'נזו ניבאלי שמחזיק בחולצה האדומה ינסה למזער נזקים עד כמה שניתן היות והוא רוכב נג"ש הרבה יותר טוב.
עם שעון החורף שהקדים לנו את הצפייה בשעה פנו לעצמכם את אחה"צ. יהיה "חם" מאוד בעלייה האחרונה ל – Alto de Cotobello כשכל המועמדים הבכירים ישתמשו בכל הכלים שיעמדו לרשותם. מעניין איך מרוץ אופניים גרנד טור ארוך של 3 שבועות בסופו של דבר מוכרע בהפרש של שניות. כפי שטבע לאנס ארמסטרונג את האמרה: "כל שנייה קובעת". האם הולכת להיות בוואלטה 2010 מהדורה חוזרת של הטור דה פראנס 2010?
תמונות / "© Unipublic"